Levný vs. drahý: Jak dopadl souboj Mercedesu-AMG E63 S a Dacie Logan?

Portál Carwow se rozhodl uskutečnit netradiční souboj. V pěti disciplínách změřil síly Mercedesu-AMG E63 S a Dacie Logan MCV. Jak to dopadlo?
Levný vs. drahý: Jak dopadl souboj Mercedesu-AMG E63 S a Dacie Logan?

Na internetu se objevují různé porovnání automobilů. Většinou jsou si svými vlastnostmi velice podobné. Dnešní dva vozy ale vedle sebe příliš nepatří. V netradičním souboji se totiž potkali představitelé úplně jiných segmentů.

Prvním vozem Mercedes-AMG E63 S. Jeden z nejvýkonnějších modelů AMG produkuje výkon 450 kW a točivý moment 850 N.m., a z 0-100 km/h se dostane za 3,5 sekundy. Protivníkem se stalo kombi Dacia Logan MCV. Jedno z nejlevnějších vozů svého segmentu na evropském trhu poskytuje s motorem 1.5 dCi výkon 66 kW a točivý moment 220 N.m. Zrychlení 0-100 km/h zabere 11,8 sekundy.

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Rozdíl v ceně je pochopitelně markantní. Cena Mercedesu je přibližně desetkrát vyšší než cenovka Dacie. Jak si ale vedli při různých testech na dráze? Prvním úkolem byl sprint na 400 metrů. Nadupaný německý vůz jej zvládl za 11,2 sekundy, jeho protivník za 18 sekund. 

Při dalších výzvách ale zase při obrovském rozdílu ceny na tom Dacia nebyla až tak špatně. Například v testu komfortu při rychlosti 70 mil za hodinu (112,65 km/h). Vibrace na zadních sedadlech měřené na smartphonu byly v AMG E63 S jen o něco nižší jako u modelu Logan MCV. Což se rozhodně dá považovat za úspěch levného kombíku.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků