Levný vs. drahý: Jak dopadl souboj Mercedesu-AMG E63 S a Dacie Logan?

Portál Carwow se rozhodl uskutečnit netradiční souboj. V pěti disciplínách změřil síly Mercedesu-AMG E63 S a Dacie Logan MCV. Jak to dopadlo?
Levný vs. drahý: Jak dopadl souboj Mercedesu-AMG E63 S a Dacie Logan?

Na internetu se objevují různé porovnání automobilů. Většinou jsou si svými vlastnostmi velice podobné. Dnešní dva vozy ale vedle sebe příliš nepatří. V netradičním souboji se totiž potkali představitelé úplně jiných segmentů.

Prvním vozem Mercedes-AMG E63 S. Jeden z nejvýkonnějších modelů AMG produkuje výkon 450 kW a točivý moment 850 N.m., a z 0-100 km/h se dostane za 3,5 sekundy. Protivníkem se stalo kombi Dacia Logan MCV. Jedno z nejlevnějších vozů svého segmentu na evropském trhu poskytuje s motorem 1.5 dCi výkon 66 kW a točivý moment 220 N.m. Zrychlení 0-100 km/h zabere 11,8 sekundy.

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Rozdíl v ceně je pochopitelně markantní. Cena Mercedesu je přibližně desetkrát vyšší než cenovka Dacie. Jak si ale vedli při různých testech na dráze? Prvním úkolem byl sprint na 400 metrů. Nadupaný německý vůz jej zvládl za 11,2 sekundy, jeho protivník za 18 sekund. 

Při dalších výzvách ale zase při obrovském rozdílu ceny na tom Dacia nebyla až tak špatně. Například v testu komfortu při rychlosti 70 mil za hodinu (112,65 km/h). Vibrace na zadních sedadlech měřené na smartphonu byly v AMG E63 S jen o něco nižší jako u modelu Logan MCV. Což se rozhodně dá považovat za úspěch levného kombíku.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků