Levný vs. drahý: Jak dopadl souboj Mercedesu-AMG E63 S a Dacie Logan?

Portál Carwow se rozhodl uskutečnit netradiční souboj. V pěti disciplínách změřil síly Mercedesu-AMG E63 S a Dacie Logan MCV. Jak to dopadlo?
Levný vs. drahý: Jak dopadl souboj Mercedesu-AMG E63 S a Dacie Logan?

Na internetu se objevují různé porovnání automobilů. Většinou jsou si svými vlastnostmi velice podobné. Dnešní dva vozy ale vedle sebe příliš nepatří. V netradičním souboji se totiž potkali představitelé úplně jiných segmentů.

Prvním vozem Mercedes-AMG E63 S. Jeden z nejvýkonnějších modelů AMG produkuje výkon 450 kW a točivý moment 850 N.m., a z 0-100 km/h se dostane za 3,5 sekundy. Protivníkem se stalo kombi Dacia Logan MCV. Jedno z nejlevnějších vozů svého segmentu na evropském trhu poskytuje s motorem 1.5 dCi výkon 66 kW a točivý moment 220 N.m. Zrychlení 0-100 km/h zabere 11,8 sekundy.

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Nový Mercedes-Benz CLS oficiálně. Je ukázkou nového designového směru

Rozdíl v ceně je pochopitelně markantní. Cena Mercedesu je přibližně desetkrát vyšší než cenovka Dacie. Jak si ale vedli při různých testech na dráze? Prvním úkolem byl sprint na 400 metrů. Nadupaný německý vůz jej zvládl za 11,2 sekundy, jeho protivník za 18 sekund. 

Při dalších výzvách ale zase při obrovském rozdílu ceny na tom Dacia nebyla až tak špatně. Například v testu komfortu při rychlosti 70 mil za hodinu (112,65 km/h). Vibrace na zadních sedadlech měřené na smartphonu byly v AMG E63 S jen o něco nižší jako u modelu Logan MCV. Což se rozhodně dá považovat za úspěch levného kombíku.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků