Lepší expediční vozidlo už asi nenajdete. Levný UAZ SGR zvládne snad všechno

26 komentářů

petr r. (petrumr)
7. února • 15:33

buchanku jsme měli na vojně i 1203, obě sanitky, jelikož jsme dělali v terénu, tak jezdila jen buchanka která i rozvážela obědy.:-))

MLokkkk
7. února • 18:08

Šak to je jasné 1203 bol dosť nevidareny skost Československa a trakcia a priechodnosť v teréne sa nedá ani porovnať s UAZ B.

petr r. (petrumr)
8. února • 9:10

s 1203 mám něco najetý, aji sem jezdil sní do srn z markama v ledvince, po polnačce umí, ale makadam, přejezd kolejí a brod by nezvládla.

Teo
7. února • 8:53

Schopny neschopny, to je stroj ktery se v trvdych podminkach narodil a pro ktere je urcen. Takze je postaveny tak, jak by to delal doma kovar se zemedelcem. Sice se znalosti podminek, velke vule vsude a udrzba kladivo a plechovka s tukem. Na klicovych komponentech hodne materialu ano. Na strane druhe od pristrojovky, dveri, deformacnich zon, pocititu pri jizde, korozi, zpracovani - jednim slovem - tristni. Za jizdy concert vsech smyslu jak udery kladiva. Neco jak by jste se na vikend zavreli do opustene garaze, kde prespavaji bezdomovci a 20 let v nikdo nebyl. Posadit se do cisteho a uvarit si caj je vrcholny celodenni ukon. Pro ty co se narodili, stravi zivot a umrou v bazine ano. Na strane druhe, je to vrak a v cesku nema vyuziti ani na horach v zemedelstvi u remeslniku ani kdekoliv jinde. Jizda jakoukoliv rychlosti (rozumej 40-60) po asfalte je urpeni. Kdo neveri a ma velke oci a romanticke predstavy nad obrazky (ktere se mi po internetu take libi), je to pul stoleti stare ruske jednoduche auto. Jiny svet a cokoliv za poslednich 50 let ze zapadu je at chcete nebo nechcete jinde. Vzhledem ke kastli a rozvoru se to porad brutalne koleba. Pokud chcete nejake pozitivum, kdyz je tuhy mraz, tak unikajici teplo z motoroveho tunelu nyni prijde vhod. Kdyz uz okynka ani dvere netesni a jsou udelany jak by se zamecnici ucili svarovat po tme.

Michal
7. února • 11:46

Teo to žádnou deformacni zónu nemá(mimo ten rám).Bourat v tomhle bude horší než s feldou

Nornik
7. února • 10:42

Nah, na D1 pri opravách ... objížďky po Vysočině asi taky OK.

Jano
7. února • 9:57

Už si bol niekedy v Rusku, klimatické podmienky hlavne za Uralom. Kde tento automobil prejde ta žiaden vymeknutý západný automobil sa nechytá. Určita v tajge dám prednosť aj pred mercedesom. /do Ruska chodím pravidelne ,žijú tam syn aj dcéra/

Standa
7. května • 14:59

Ja v Rusku byl. Nejcasteji asi na Sibiri v Tajze. To auto je opravdu hodne nepohodlene. I na rovne asfaltce. Jako asi jedinou vyhodou je ze to opravi v kazde vesnici. Ale jinak mit moznost tak vemu radej Unimog s nejakou nadstavbou.

Geograf
7. února • 11:47

Co sleduji dokumenty ze Sibiře, tak tam jezdí japonskými dodávkami, které to podnebí dají též.

Teo
7. února • 12:52

Ja v tom parkrat jel, tak vim. Dvere mi vypadli, zaviras poutkem, klika uplne miniaturni tak jsem mel strach at ji hlavne nezlomim. Kastle jak bezny plech na strisku nekam na zahradu pro gril, snad pomalu i rucne narezany a pretreny. V rozcich jde rozhodne hezky videt, jak je tazeny a lisovany, sem tam rucni svar, kazdy jiny. Ale je pry moznost si koupit novou Buchanku jako stavebnici a postavit si ji doma sam. Vyjde to skoro na polovinu, akorat nevim zda komplikace pri prihlaseni v CR stoji za to. Jedinnym zakaznikem v posledni dobe byla Posta Rossia, maji takove tmave modre a jezdi po cele Sibiri. Deformacni zona prave neni, rikam. To S1203, Barkas nebo nejaky VWT3 ma alespon symbilicky. Tu ne, kolena ve stihle pristrojovce, holene pod ni, narty mas pod sebou a kopou o predni kolmy plech, kterym se boura. Stejne jak nadrazni vozik na baliky. Na druhou stranu o to vetsi je vnitrni prostor, kdy 9 lidi i s batohem opravdu muze jet. Je to z dob kdy byla bezpecnost jedno a clovek byl kral kdyz jel. Navic kdy byl nulovy provoz a v pustine si rozmyslis do neceho tuknout. Takze ten dodatecny ram dopredu chapu a je rozumny, akorat v tomhle vyhotoveni tam esteticky rozhodne nepasuje. Stejne jako zde maji divnou barvu, vetsina Buchanek je takova ta spinava bila, neco malo vojenska khaki a obligatni posta rossia ma tmave modre. Sanitka je vetsinou jina (Gazelle, jak by Tranzit starsi gen 4x4 L1H2) bila s vysokou strechou. Japonske dodavky, no Delica tam zije, ale to je hlavne v Gruzii. Na Sibiri jen obcas. Ale je hodne (to si asi myslel) Japonskych MPV, jak by Megene Scenic nebo Sharan. Pro nas neznamych modelu s RHD, toho tam je opravdu hodne, ve velkem a zalevno. Zaujalo me, ze vsichni cerpadlari a mechanici hodne hani nas Shell/Mobil a tak. Bud opravdu neni do chladna dobry, nebo dalny vychod dostava pod stejnou znackou neco jineho nez Evropa. Vetsina mechaniku mi tam doporucovala a opravdu na kazde druhe benzince jej meli. Motorove oleje pro nas nezname znacky ZEPRO. Na googlu jsem neco malo nesel, ze pro starsi japonska auta ideal od idemitsu a dokonce je i kvalitni. Vysoke skoly maji placene, ne jak u nas zdarma. Tak jak je obdobi platby, tak se na Tinderu nebo serverech Dosug a Belochki vyroji spousta peknych vysokoslolacek, co ti za 2000 rublu (:3,7) chteji udelat pomysleni. Akorat wi-fi neni mnohde zcela free, ale musis zadat prvni svoje telefonni cislo, prijde ti potvrzovaci kod a az pak muzes serfovat. At zije tajna sluzba. Rusko je trochu smutne, trochu nuda a je opravdu velke. Ale nic dramatickeho nebo hruzostrasneho tam neni. Za Uralem neni takovy vyber zbozi a dovozove veci jdou drazsi, ale od mhd pres doktora, nejaky minimarket u cesty, autoservisy na vyjezdech z mest az treba po hotel vsechno celkem funguje. Libi se mi u magistraly vzdycky „Stolovaja“, takovy cerveny napis. Tedy neco jak skolni jidelna, kde jdes s tackem a ukazes za vytrinou co chces. Kure, rizek, divna ryba. Brambory, testoviny, kase z prasku, pohankova kase. Zatecky Gus nebo Krusovice (35-40Kc) a kapusta salat a borsc. Zajdes na wc, odesles na netu zpravu, das sprchu. U nas by jsme rekli klasicky zajezdni hostinec. Vzhledem k vzdalenostem super vec a dobry pomer cena vykon. Polivka + hlavni jidlo + salat + kafe za 300-400 rublu. To na youtube jsou takove sestrihy specifickych situaci, at nasili, agrese nebo off road. Ale to jsou vyjimky, naopak na magistralach se jezdi uvolnene a ohleduplne. Stejne jak kdyz byl nekde v CR nelichotivy kometar na romy. A cernoch z USA kvuli tomu zrusi navstevu Prahy, protoze zije v domeni, ze tady uz na letisti dostane hned na budku. Drama to neni, ale kdo tam nebyl, o tolik popravde neprisel. Moskva a Petrohrad je ale jiny svet, tam je draho jak v Parizi a Praha je proti tomu mala chuda pribuzna. Ja popisuji hlavne za Uralem a dal. Policejni kontroly taky pohoda, dokud jo neprasis (limit a plus 10-20%) tak na cizince moc nejdou. Akorat nesmis provokovat s dronem (to vis kazda fabrika na rajcata je statni tajemstvi). Pozor bych si daval mozna ve mestech, pro vas to a to uz nemame. A hotel je plny (nebyl, ale nechtela se ji delat registrace, kterou by ti jako cizinci by mel hotel udelat abys vyhovel prihlasovaci povinnosti). Ve smenarne mi jednu 100dolarovku schovala a zacala horecne menit bez ni. Jinak vse celkem pohoda. Jo a u cesty na odpocivadlech jsou vzdycky drsne kadibudky (cihlove nebo drevene), dira bez misy, ale ma to opodstatneni, protoze kanaliace by nemela kam vest a stejne by zamrzla. S kvalitou nafty na vetsich pumpach kde tankuji i mistni jsem problem nikdy nemel, ani v zime. Nafta ma oznaceni DT a ty slusnejsi maji k sobe napis euro a v zime modrou hvezdicku.

.
8. února • 17:09

Když jsem zahlédl tyto přííííííííspěvky, tak jsem si řekl, že tu máme dalšího Josefa. Kdy to míjím bez přečtení. Ale tady jsem nakoukl a fakt se zájmem dočetl.

Marty
7. února • 12:02

Rusko má krom Buchanky i jiné dodávky, GAZ Gazelle, Next, Valdaj, v minulosti RAF latvia a minibusy ZIL Junost a jeho nástupci

Teo
7. února • 11:10

No jiste, jsou lide co maji narozdni hrdost. V CR jsou zase takovi, kteri nedaji dopustit na sobotni jizdu s HTP do Kauflandu. Jen Skodovka u nich dela 100 let ta nejlepsi auta a cely zbytek sveta podle nich leze po stromech. Vy jste pane podobna kategorie, ale na Rusky zpusob. Docela jste si nabehl, protoze Rusko mam projezdene az do Jakutska a zpatky, dokonce v zime a beznym osobnim zapadnim autem 4x2. Kdejaky Logan (ne Duster) stejne jako Felicia je plne dostacujici. O takove peci o silnice jako je v Rusku si muze nase D1 nechat jen zdat. 98% kamionu je take zapadnich 4x2 s navesem. Zadne 6x4 s vysokym podvozkem. Rozdil je ale v tom, ze jak sjedete z magistraly je vsude sotolina. Vase legendy mely smysl tak v 60 letech nebo v nejzapadlejsich vesnicich, kdy kdyz se zhorsi pocasi tak sotolina rozmokne a pak neni prujezdna (od tud se berou ta magicka videa), to ano. Jinak ale vubec.Problemem dnesniho Ruska je to, ze je mezi beznymi obyvateli malo penez. Schvalne se podivejte na cenu prime letenky Praha – Irkutsk coz mame 7000km, priblizne za 3000 Kc? Presto je pro ne draha. Babky se o vasich 20 rublu (deleno 3,7) za toaletu poperou. Salam je jak z pastu, sok je chemicky a kompot taky. Ovoce a coca cola je drahe, protoze je z dovozu. Zato ryby, sladke susenku a vodka vsude ve velkem skoro zadarmo. Jinak ale vsechny sluzby relativne funguji a neni Rusko treba zadnym zpusobem demonizovat. Jenom proto, protoze je to za Uralem 5-7 tkm od nas, tak neznamena, ze tam jsou baziny po pas. To se tak delalo ve stredoveku, kdyz se cestovatelum nekam nechtelo, napsali do mapy tady jsou lvi. Muzu vas ubezpecit, ze za Uralem ziji take lide co maji dve ruce, dve nohy. A bezne jezdi svym Loganem, Samarou, nebo Corollou s RHD do prace. Dokonce Honda Jazz je caste auto. I kdyz za Uralem je jiz etnickych Rusu malo a jsou to potomci Mongoloidni rasy a Tatarstan stale usiluje o samostatnost, proto zacina byt prospikovan policejnimi kamerami. Stejne jako se vesnice na Sibiri vylidnuji, v kazde vesnici je x domu na prodej. Protoze mladi odchazi v lepsim pripade do mest, v horsim mimo Rusko.
A vas magicky Ural je jen pozvolna vyvysenina s brizkama par set metru, akorat je dlouhy. Za nim je Krajina stejna, jako treba uprostred Ukrajiny. Abnormalne procha placka s udrzovanou magistralou, mrtva pole a polomrtve lesy. Deprese vsude, lide chladnejsi a jeden den jako druhy. Borsc za 60 rublu, nafra na 45 a toulavi psi majici vanoce i z kousku stareho toastoveho chleba.

Zpet K Buchance, ano expedicni auto s takovou spotrebou, urcite. Kazdy se bude moci potrhat. Steny z tabuloveho plechu, calouneni ctverecek odpadajiciho linolea, sklo jak z detske knihovnicky. Ridic ma kolena v pristrojovce, holene pod ni a narty uplne v predu. Design ala Skoda SM se mi take libi, ale nevzhlednymi narazniky to zabili, takze z nej mnoho nezistalo. Ale ano, svete div se, 9 lidi se do ni vmestna. Na Sibirskeho Geroje ktery rozhlasuje ze vsechny cesty vypadaji jak obligatni zimnik 110 bezte hrat prosim jinde. Nejcastejsim Sibirskym autem je pomalu RHD Jazz nebo Corolla pane. Klasicke hranate Lady nebo Uaz69 uz ve velkem vymreli. Videt jde z offroadu akorat Patriot, vsechny Land Cruisery a sem tam Pajero/Montero Sport. Tak bezte opijet rohlikem jinam, vodce zdar soudruhu.

Standa
7. května • 15:31

Lepsi bych to sam nenapsal. Jen bych dodal, ze mi prisli lidi ze Sibire pohostinejsi jak ti z evropske casti.
Ale jinak tech Uazu je ve vesnicich porad dost. Kazdopadne pohodlne to neni ani na asfaltu.

JA-NE
7. února • 13:51

WAO :-O dobra sterka:-D

Tom
7. února • 12:22

S tou narodni hrdosti je to bohuzel u nas dost tristni, narozdil od napr. Francie, Britanie, Ciny, USA apod. :-(

bzzz
7. února • 14:56

Tak zle to neni. Spousta Cechu je presvedcena o tom, ze jsme nechytrejsi a nejvynalezavejsi (nemluve o nejlepsim pivu) ;-)

Elanius
7. února • 11:09

Je fascinující, jak silně koreluje neschopnost jedince porozumět psanému textu s tím, jakou má onen jedinec nutkavou potřebu obhajovat Rusko a vše ruské,a zároveň s tím, jakou má tentýž jedinec potřebu útočit na ostatní, kteří se o Rusku a všem ruském zmíňují jinak než obdivně. PS: Zkoušku z ruštiny jsem dal za 3, takže se omlouvám, ale do ruštiny svůj příspěvek překládat nebudu.

Shimi
7. února • 11:54

Elanius: Je fascinující, jak někdo, kdo druhému vyčítá neschopnost porozumění psaného textu, se toho záhy sám dopouští. Kde tam proboha vidíš nutkavou, opakuji nutkavou, potřebu obhajovat Rusko a vše ruské a potřebu útočit, opakuji útočit, na ostatní? Takhle se jedním příspěvkem hned z kraje střelit do nohy, to už chce opravdu fištróna. Ale chápu, kopnout sis musel. Má dušička pokoj?PS: Omlouvat se nemusíš, že jsi méně nadaný jsi předvedl dokonale.

Tom
7. února • 12:19

Je fascinujici:-).
A ted normalne, nevim na co reagujes. Uvodni prispevek pise, ze to auto je delane pro rusko a ma tam sve opodstatneni. U nas ale treba neni pro tento povoz zadny potencial. A o cem je priapevek pod nim? Jestli byl v Rusku a ze je to auto pro rusko. Tak je jasne, ze reakce ohledne chapani textu na sebe nenecha cekat. Takze bych docela rad pochopil duvod tveho prispevku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
7. února • 12:31

Tom: Nevíš na co reaguji? Na zbytečně hysterickou reakci Elaniuse. Schválně si zkus odpovědět na otázku, kterou jsem mu položil.

jean
7. února • 10:46

On nikde netvrdí opak toho, čo tvrdíš ty... Skôr je smutné, že krajina, ktorá sa pasuje za superveľmoc, stále potrebuje takéto autá pre veľkú časť obyvateľstva. U nás to potrebuje pár lesákov a možno geologov. V Rusku bežný dedinčan.

šofér
7. února • 16:32

no, ono se stačí podívat na rozlohu Dálného východu a ruské tajgy.... prostě pokud jedete autem, tak musíte mít něco, co pravíte kladivem a co projede všude a kdykoli. Důležité parametry jsou jinde, než v silnicemi prošpikované Evropě. Navíc.. pro nás je dva tisíce kilometrů dlouhá štreka, pro ně, jak jsme zjistil, normální cesta k rodičům... :-( prostě jiná dimenze.

Standa
7. května • 15:34

Tajgou projedete jen na koni. Osobne vyzkouseno. Auta se tam nemaji sanci dostat.

šofér
7. února • 16:35

.. ještě ale dodám, jízda je v tom hrozná, přesně dle hesla mého dědy že : " je lepší špatně jet než dobře jít pěšky"

homer
7. února • 13:29

to je ruska strategie: neexistence infrastruktury porazila Cingischana, Napoleona i Hitera jenom se v tom ztraci muzik ten je pod rozlisovaci schopnosti verchusky

Doporučujeme

Články odjinud