Lepší expediční vozidlo už asi nenajdete. Levný UAZ SGR zvládne snad všechno

Pokud chcete opravdu schopný off-road, nesmíte ignorovat stroje, které se nadále rodí v Rusku. Třeba novou verzi legendární Buchanky.

Ruský bochník chleba, který se postará o vaše přežití i v nehostinných částech světa. Je známo, že ikonická terénní dodávka UAZ Van 2206 (takzvaná Buchanka) a její různé varianty jsou v modernizované podobě vyráběny dodnes. Teď se přitom objevuje další speciální edice, přímo hledící na expediční cestování a život v divočině.

Nový model SGR Expedition tedy stále vypadá jako důchodce a hi-tech modernímu off-road nářadí jiných automobilek se nerovná, nicméně jednoduchost je samozřejmě v tomto případě krásná a žádoucí. Slušný základ dodávky s pohonem 4x4, žebřinovým rámem a tuhými nápravami byl dále vyšperkován nutným příslušenstvím.

Lada 4x4 má po modernizaci. Ruský myslivec se drží svého, přistoupil ale na komfort

Lada 4x4 má po modernizaci. Ruský myslivec se drží svého, přistoupil ale na komfort

Přichází ochranný trubkový rám hnacího ústrojí, masivní nárazníky na obou koncích karoserie, potřebný naviják vepředu, rozměrná střešní zahrádka s žebříkem vzadu, kde rovněž najdete plnohodnotné rezervní kolo, a standardně jezdí SGR Expedition na off-road pneumatikách BFGoodrich 225/75R16.

K pohonu všech kol s pětistupňovou manuální převodovkou a dvourychlostní redukcí je spojen benzinový čtyřválec o objemu 2,7 litru, výkonu 82,5 kW (112 koní) a točivém momentu 198 N.m. V základní výbavě SGR Expedition je pak normálně příplatkový zadní uzamykatelný diferenciál.   

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Vnitřek je klasicky spartánský, nicméně expediční verze Buchanky dostává standardně i vyhřívání předních sedadel, které se při brodění Sibiří určitě hodí, a potahy sedaček jsou voděodolné. Vzadu je k dispozici pětice sedaček a rozkládací/odnímatelný stolek.

SGR Expedition je nabízen pouze ve dvou barvách karoserie, armádně působící olivově zelené nebo signální oranžové. Cena začíná v Rusku na částce 974.900 rublů, tedy v přepočtu asi 347.000 Kč.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

dnes | Jan Mička | 39 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků