Levný benzin nepřeje hybridům, Toyota snižuje prodejní cíle Priusu

Levný benzin nepřeje hybridům, Toyota snižuje prodejní cíle Priusu

Celosvětově nízké ceny pohonných hmot příliš nehrají do karet výrobcům aut s alternativním pohonem. Toyota kvůli tomu snížila prodejní cíle hybridního modelu Prius. Zatímco dodavadní plány počítaly podle Autonews.com s horní hranicí ročního odbytu 400 000 kusů, nově Toyota předpokládá, že jich prodá maximálně 350 000. 

Během roku 2016 přitom dorazí i na evropské trhy nová generace Toyoty Prius – nižší, prostornější, úspornější a na přání nově i s pohonem všech kol.

Toyota Prius je dlouhodobě nejprodávanějším hybridem na světě. 

Vodíková Toyota Mirai se představuje i v evropské verzi. Stovku dá za 9,6 s

Vodíková Toyota Mirai se představuje i v evropské verzi. Stovku dá za 9,6 s

V USA jsou ceny benzinu u čerpacích stanic na sedmiletých minimech a třeba i u nás se Natural 95 prodává pod třicet korun za litr. Průměrná cena Naturalu 95 poklesla jen od začátku září z 31,59 na 29,36 Kč/l. Na podzim 2012 přitom jeho cena atakovala hranici 39 Kč/l.

Hlavní příčinou je propad cen surové ropy, která je dnes asi o polovinu levnější než v létě 2014.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků