Volkswagen Group by již brzy mohla představit "low-cost" modely. S touto myšlenkou se pohrává už dlouho. Teď to vypadá na spolupráci s Čínou.
Volkswagen Group si již několik let pohrává s myšlenkou spuštění levnější odnože. Tímto krokem chce soupeřit například s aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi a její úspěšnou značkou Dacia. Zapomínat není třeba ani na indickou Tatu a několik příkladů bychom našli také v Číně.
Největší překážkou zůstává ekonomická výhodnost výroby "low-cost" vozů. Již v minulosti německá společnost v této souvislosti přemýšlela nad produkcí v Indii. Nakonec ale tyto plány ztroskotaly. Myšlenky se prý ale nevzdali. Tentokrát se ale mluví o Číně.
Na zdejším trhu by se podle informací médií měly vyrábět vozy v rámci spolupráce se zdejší společností FAW. Do dvou let by nejdříve měl přijít sedan, a poté se má do roku 2021 přidat model ze segmentu SUV. Základní cena sedanu se má pohybovat na hranici kolem 232 000 českých korun.
Prioritně se mají vozy z levnější odnože VW Group prodávat na čínském trhu. Je ale možné, že je uvidíme také na jiných trzích.