Levné Porsche nakonec bude, ale jen jako slabší Boxster s motorem 1,6 l

Levné Porsche nakonec bude, ale jen jako slabší Boxster s motorem 1,6 l

Světem proběhla zpráva, že Porsche zrušilo projekt samostatného menšího a levnějšího sportovního auta, které by se v nabídce zařadilo pod současný Boxster/Cayman a hrálo roli vstupního modelu mezi klasická sportovní Porsche.

Jenže magazín Automobile přišel s informací, která částečně vyvrací předchozí tvrzení vedení automobilky, že takový model značka nepotřebuje a nechce. Levnější sportovní Porsche nakonec bude, ale v rámci modelové řady Boxster/Cayman, tvrdí Automobile.

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Půjde o naprosto základní, spartánsky vybavený model s novým čtyřválcovým přeplňovaným motorem o objemu 1,6 l a údajně o výkonu jen něco málo přes 200 koní. Zůstane pohon zadních kol a model se bude muset obejít bez vraček jako adaptivní podvozek a podobně, které si můžete objednat do honosnějšího Boxsteru a Caymanu.

Plochý čtyřválec bude součástí nové generace přeplňovaných downsizovaných jednotek, které najdeme pod kapotou všech budoucích sportovních modelů Porsche včetně ikonické 911. Ano, i ta dostane turbo, ale nebude se jmenovat Turbo, i když to bude turbo. 

Také Porsche Cayenne GTS postihl downsizing. Osmiválec je minulostí

Také Porsche Cayenne GTS postihl downsizing. Osmiválec je minulostí

Ačkoli automobilka ještě oficiálně nepotvrdila parametry nového čtyřválcového motoru s přeplňováním, údajně jsou v plánu prozatím tři varianty o objemech 1,6 l, 2,0 l a 2,5 l. Právě slabší 1,6 l má být vyhrazena pro nejlevnější základní model. Silnější 2,0 l a 2,5 l o výkonech od 290 do 360 koní pak dostanou standardní verze Boxster/Cayman a Boxster S/Cayman S, stejně jako je tomu dnes.

Magazín Automobile dále uvádí, že by se základní nejlevnější Porsche mělo jmenovat 718, což mělo být původně kódové označení pro projekt samostatného menšího modelu. Nová generace Boxsteru a Caymanu by měla přijít v roce 2016.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků