Levné Porsche nakonec bude, ale jen jako slabší Boxster s motorem 1,6 l

Levné Porsche nakonec bude, ale jen jako slabší Boxster s motorem 1,6 l

Světem proběhla zpráva, že Porsche zrušilo projekt samostatného menšího a levnějšího sportovního auta, které by se v nabídce zařadilo pod současný Boxster/Cayman a hrálo roli vstupního modelu mezi klasická sportovní Porsche.

Jenže magazín Automobile přišel s informací, která částečně vyvrací předchozí tvrzení vedení automobilky, že takový model značka nepotřebuje a nechce. Levnější sportovní Porsche nakonec bude, ale v rámci modelové řady Boxster/Cayman, tvrdí Automobile.

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Půjde o naprosto základní, spartánsky vybavený model s novým čtyřválcovým přeplňovaným motorem o objemu 1,6 l a údajně o výkonu jen něco málo přes 200 koní. Zůstane pohon zadních kol a model se bude muset obejít bez vraček jako adaptivní podvozek a podobně, které si můžete objednat do honosnějšího Boxsteru a Caymanu.

Plochý čtyřválec bude součástí nové generace přeplňovaných downsizovaných jednotek, které najdeme pod kapotou všech budoucích sportovních modelů Porsche včetně ikonické 911. Ano, i ta dostane turbo, ale nebude se jmenovat Turbo, i když to bude turbo. 

Také Porsche Cayenne GTS postihl downsizing. Osmiválec je minulostí

Také Porsche Cayenne GTS postihl downsizing. Osmiválec je minulostí

Ačkoli automobilka ještě oficiálně nepotvrdila parametry nového čtyřválcového motoru s přeplňováním, údajně jsou v plánu prozatím tři varianty o objemech 1,6 l, 2,0 l a 2,5 l. Právě slabší 1,6 l má být vyhrazena pro nejlevnější základní model. Silnější 2,0 l a 2,5 l o výkonech od 290 do 360 koní pak dostanou standardní verze Boxster/Cayman a Boxster S/Cayman S, stejně jako je tomu dnes.

Magazín Automobile dále uvádí, že by se základní nejlevnější Porsche mělo jmenovat 718, což mělo být původně kódové označení pro projekt samostatného menšího modelu. Nová generace Boxsteru a Caymanu by měla přijít v roce 2016.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků