Levné Porsche nakonec bude, ale jen jako slabší Boxster s motorem 1,6 l

Levné Porsche nakonec bude, ale jen jako slabší Boxster s motorem 1,6 l

Světem proběhla zpráva, že Porsche zrušilo projekt samostatného menšího a levnějšího sportovního auta, které by se v nabídce zařadilo pod současný Boxster/Cayman a hrálo roli vstupního modelu mezi klasická sportovní Porsche.

Jenže magazín Automobile přišel s informací, která částečně vyvrací předchozí tvrzení vedení automobilky, že takový model značka nepotřebuje a nechce. Levnější sportovní Porsche nakonec bude, ale v rámci modelové řady Boxster/Cayman, tvrdí Automobile.

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Půjde o naprosto základní, spartánsky vybavený model s novým čtyřválcovým přeplňovaným motorem o objemu 1,6 l a údajně o výkonu jen něco málo přes 200 koní. Zůstane pohon zadních kol a model se bude muset obejít bez vraček jako adaptivní podvozek a podobně, které si můžete objednat do honosnějšího Boxsteru a Caymanu.

Plochý čtyřválec bude součástí nové generace přeplňovaných downsizovaných jednotek, které najdeme pod kapotou všech budoucích sportovních modelů Porsche včetně ikonické 911. Ano, i ta dostane turbo, ale nebude se jmenovat Turbo, i když to bude turbo. 

Také Porsche Cayenne GTS postihl downsizing. Osmiválec je minulostí

Také Porsche Cayenne GTS postihl downsizing. Osmiválec je minulostí

Ačkoli automobilka ještě oficiálně nepotvrdila parametry nového čtyřválcového motoru s přeplňováním, údajně jsou v plánu prozatím tři varianty o objemech 1,6 l, 2,0 l a 2,5 l. Právě slabší 1,6 l má být vyhrazena pro nejlevnější základní model. Silnější 2,0 l a 2,5 l o výkonech od 290 do 360 koní pak dostanou standardní verze Boxster/Cayman a Boxster S/Cayman S, stejně jako je tomu dnes.

Magazín Automobile dále uvádí, že by se základní nejlevnější Porsche mělo jmenovat 718, což mělo být původně kódové označení pro projekt samostatného menšího modelu. Nová generace Boxsteru a Caymanu by měla přijít v roce 2016.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků