Levné Porsche nakonec bude, ale jen jako slabší Boxster s motorem 1,6 l

Levné Porsche nakonec bude, ale jen jako slabší Boxster s motorem 1,6 l

Světem proběhla zpráva, že Porsche zrušilo projekt samostatného menšího a levnějšího sportovního auta, které by se v nabídce zařadilo pod současný Boxster/Cayman a hrálo roli vstupního modelu mezi klasická sportovní Porsche.

Jenže magazín Automobile přišel s informací, která částečně vyvrací předchozí tvrzení vedení automobilky, že takový model značka nepotřebuje a nechce. Levnější sportovní Porsche nakonec bude, ale v rámci modelové řady Boxster/Cayman, tvrdí Automobile.

Testy | Sportovní auta | Porsche

Test: Porsche 911 Carrera 4S – kladivo na dědu Mráze

Půjde o naprosto základní, spartánsky vybavený model s novým čtyřválcovým přeplňovaným motorem o objemu 1,6 l a údajně o výkonu jen něco málo přes 200 koní. Zůstane pohon zadních kol a model se bude muset obejít bez vraček jako adaptivní podvozek a podobně, které si můžete objednat do honosnějšího Boxsteru a Caymanu.

Plochý čtyřválec bude součástí nové generace přeplňovaných downsizovaných jednotek, které najdeme pod kapotou všech budoucích sportovních modelů Porsche včetně ikonické 911. Ano, i ta dostane turbo, ale nebude se jmenovat Turbo, i když to bude turbo. 

Video | SUV | Premiéry | Sportovní auta | Porsche

Také Porsche Cayenne GTS postihl downsizing. Osmiválec je minulostí

Ačkoli automobilka ještě oficiálně nepotvrdila parametry nového čtyřválcového motoru s přeplňováním, údajně jsou v plánu prozatím tři varianty o objemech 1,6 l, 2,0 l a 2,5 l. Právě slabší 1,6 l má být vyhrazena pro nejlevnější základní model. Silnější 2,0 l a 2,5 l o výkonech od 290 do 360 koní pak dostanou standardní verze Boxster/Cayman a Boxster S/Cayman S, stejně jako je tomu dnes.

Magazín Automobile dále uvádí, že by se základní nejlevnější Porsche mělo jmenovat 718, což mělo být původně kódové označení pro projekt samostatného menšího modelu. Nová generace Boxsteru a Caymanu by měla přijít v roce 2016.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků