Levné Porsche je opět ve hře

O levnějším voze Porsche ve stylu někdejšího typu 356 se spekuluje dlouho, ale jak se zdá, současné vedení značky nyní myšlenku výroby velkoprodukčního vozu oprášilo. Možné je, že bude vyacházet z některého z Volkswagenů, svými vlastnostmi však má uspokojit choutky tradičních vyznavačů hodnot Porsche, ale především ekonomické požadavky výrobce. Mělo by se jednat o stroj někde mezi studií Volkswagen Bluesport a Audi R4, sériové verze všech tří zmíněných modelů mají být po technické stránce spřízněny.

Audi R4 se má začít vyrábět v létě roku 2011 a nové Porsche by je mělo následovat zhruba s ročním odstupem. O jeho pohon se zřejmě postará zhruba dvoulitrový „boxer“, který by mohl v kombinaci s přeplňováním dávat výkon okolo 250 koní. Novému modelu by se mělo podařit přiblížit se spíše lehkým Lotusům Exige, což se těžšímu Boxsteru pochopitelně příliš nedaří, a to i přesto, že cena obou vozů je více méně srovnatelná.

Upozorňuji však, že se zatím jedná jen o spekulace na základě nepodložených zákulisních informací, do celé situace okolo malého Porsche mohou zasáhnout budoucí zájmy vedení Volkswagenu i současná finanční nejistota automobilky Porsche.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků