Při nákupu externě nabíjitelného vozu pravděpodobně dostanete i nějaký kabel. Zdroj: Mercedes-Benz

Při nákupu externě nabíjitelného vozu pravděpodobně dostanete i nějaký kabel. | Zdroj: Mercedes-Benz

Těch je ale více druhů například pro připojení k domácí zásuvce, k wallboxu nebo výkonné nabíjecí stanici. Foto: Ladislav Černý

Těch je ale více druhů například pro připojení k domácí zásuvce, k wallboxu nebo výkonné nabíjecí stanici. | Foto: Ladislav Černý

K tomuto příslušenství navíc každá automobilka přistupuje posvém, takže k autu dodá různé druhy a někde si je musíte extra dokoupit. Zdroj: Mercedes-Benz

K tomuto příslušenství navíc každá automobilka přistupuje posvém, takže k autu dodá různé druhy a někde si je musíte extra dokoupit. | Zdroj: Mercedes-Benz

Vzhledem k tomu, že tato položka nepatří k nejlevnějším, snaží se řada uživatelů ušetřit nákupem na internetu, kde se nechají zlákat výrazně nižší cenou, než má autorizovaný prodejce. Zdroj: Mercedes-Benz

Vzhledem k tomu, že tato položka nepatří k nejlevnějším, snaží se řada uživatelů ušetřit nákupem na internetu, kde se nechají zlákat výrazně nižší cenou, než má autorizovaný prodejce. | Zdroj: Mercedes-Benz

To se jim ale může nemile vymstít hned několika způsoby. Zdroj: Mercedes-Benz

To se jim ale může nemile vymstít hned několika způsoby. | Zdroj: Mercedes-Benz

U plug-in hybridů se většinou počítá s domácím nabíjením Zdroj: Mercedes-Benz

U plug-in hybridů se většinou počítá s domácím nabíjením | Zdroj: Mercedes-Benz

Tím pádem nepřekvapí, že Škoda dává k Superbu iV nabíjecí kabel Mode 2 pro běžné 230V zásuvky (samostatně v délce 6 m stojí 4.879 Kč) a kabel Mode 3 určený k veřejnému nabíjení je možné dokoupit za 4.849 Kč. 

Tím pádem nepřekvapí, že Škoda dává k Superbu iV nabíjecí kabel Mode 2 pro běžné 230V zásuvky (samostatně v délce 6 m stojí 4.879 Kč) a kabel Mode 3 určený k veřejnému nabíjení je možné dokoupit za 4.849 Kč. 

Stejně tak k plug-in hybridnímu Peugeotu 308 získáte nabíječku do 230V zásuvky dimenzovanou na výkon 2,3 kW a 10A.

Stejně tak k plug-in hybridnímu Peugeotu 308 získáte nabíječku do 230V zásuvky dimenzovanou na výkon 2,3 kW a 10A.

Jednofázový kabel Mode 3 (7,4 kW, 32A, 6 m) pro wallboxy je nutné koupit zvlášť za akčních 7 999 Kč.  Foto: Peugeot

Jednofázový kabel Mode 3 (7,4 kW, 32A, 6 m) pro wallboxy je nutné koupit zvlášť za akčních 7 999 Kč.  | Foto: Peugeot

V případě elektromobilu Volkswagen ID.3 nemusíte nic řešit, protože součástí standardní výbavy je nabíječka pro domovní zásuvku i kabel pro nabíjecí stanice (Mode 3, Type 2 Mennekes). Foto: Volkswagen a Stanislav Kolman

V případě elektromobilu Volkswagen ID.3 nemusíte nic řešit, protože součástí standardní výbavy je nabíječka pro domovní zásuvku i kabel pro nabíjecí stanice (Mode 3, Type 2 Mennekes). | Foto: Volkswagen a Stanislav Kolman

Nissan Leaf vás naopak vybaví pouze kabely pro stanice. Motor 1

Nissan Leaf vás naopak vybaví pouze kabely pro stanice. | Motor 1

Opelu Mokka si musíte za všechny kabely připlatit. Zdroj: Opel

Opelu Mokka si musíte za všechny kabely připlatit. | Zdroj: Opel

Kabel pro wallboxy (Mode 3, 3 fáze, 11 kW, 3 x 16A, 6 m)  vás vyjde na 9.048 Kč a nabíječka pro běžnou zásuvku dokonce na 16.180 Kč.

Kabel pro wallboxy (Mode 3, 3 fáze, 11 kW, 3 x 16A, 6 m)  vás vyjde na 9.048 Kč a nabíječka pro běžnou zásuvku dokonce na 16.180 Kč.

Není proto divu, že přibližně třetina spotřebitelů hledá levnější alternativy na internetu, což se může proměnit v pěknou past. Foto: Petr Homolka

Není proto divu, že přibližně třetina spotřebitelů hledá levnější alternativy na internetu, což se může proměnit v pěknou past. | Foto: Petr Homolka

Společnost Electrical Safety First totiž ve Velké Británii identifikovala tři nabíjecí kabely nabízené prostřednictvím portálů Amazon Marketplace a eBay, u nichž během používání hrozilo přehřátí a možnost úrazu elektrickým proudem. Zdroj: Volvo

Společnost Electrical Safety First totiž ve Velké Británii identifikovala tři nabíjecí kabely nabízené prostřednictvím portálů Amazon Marketplace a eBay, u nichž během používání hrozilo přehřátí a možnost úrazu elektrickým proudem. | Zdroj: Volvo

Jednalo se o typy Mode 2 určené pro tříkolíkové zásuvky.

Jednalo se o typy Mode 2 určené pro tříkolíkové zásuvky.

Po upozornění na závadné produkty je oba portály samozřejmě stáhly z prodeje. Zdroj: Cupra

Po upozornění na závadné produkty je oba portály samozřejmě stáhly z prodeje. | Zdroj: Cupra

Obě společnosti jsou pouhou prodejní platformou a v případě poškozeného zboží, či reklamace, neslibují žádné záruky. Foto: Petr Homolka

Obě společnosti jsou pouhou prodejní platformou a v případě poškozeného zboží, či reklamace, neslibují žádné záruky. | Foto: Petr Homolka

Pro vyřízení se musíte obrátit přímo na prodejce, který často bývá z Asie, což může vymáhání čehokoliv značně ztížit. Foto: Peugeot

Pro vyřízení se musíte obrátit přímo na prodejce, který často bývá z Asie, což může vymáhání čehokoliv značně ztížit. | Foto: Peugeot

Kvůli povaze pouhého poskytovatele platformy nemá Amazon ani eBay povinnost, jakkoliv kontrolovat kvalitu, či patřičné homologace nabízených produktů.

Kvůli povaze pouhého poskytovatele platformy nemá Amazon ani eBay povinnost, jakkoliv kontrolovat kvalitu, či patřičné homologace nabízených produktů.

To znamená, že mohou hůře odolávat povětrnostním vlivům, UV záření a nemusejí mít certifikace TÜV a CE.

To znamená, že mohou hůře odolávat povětrnostním vlivům, UV záření a nemusejí mít certifikace TÜV a CE.

Je tedy na zváženou, zda experimentovat s vidinou pár ušetřených korun, nebo si připlatit za záruku renomovaného prodejce.

Je tedy na zváženou, zda experimentovat s vidinou pár ušetřených korun, nebo si připlatit za záruku renomovaného prodejce.

Výhodou pro české spotřebitele je fakt, že zde využíváme 16A zásuvky, na které je většina kabelů dimenzovaná.

Výhodou pro české spotřebitele je fakt, že zde využíváme 16A zásuvky, na které je většina kabelů dimenzovaná.

Ve Velké Británii si kvůli 13A síti musejí dávat větší pozor a celkově největší bezpečnost zajišťují nabíjecí kabely přizpůsobené 10A. Zdroj: Archiv

Ve Velké Británii si kvůli 13A síti musejí dávat větší pozor a celkově největší bezpečnost zajišťují nabíjecí kabely přizpůsobené 10A. | Zdroj: Archiv

Těch je ale více druhů například pro připojení k domácí zásuvce, k wallboxu nebo výkonné nabíjecí stanici. Foto: Ladislav Černý
K tomuto příslušenství navíc každá automobilka přistupuje posvém, takže k autu dodá různé druhy a někde si je musíte extra dokoupit. Zdroj: Mercedes-Benz
Vzhledem k tomu, že tato položka nepatří k nejlevnějším, snaží se řada uživatelů ušetřit nákupem na internetu, kde se nechají zlákat výrazně nižší cenou, než má autorizovaný prodejce. Zdroj: Mercedes-Benz
To se jim ale může nemile vymstít hned několika způsoby. Zdroj: Mercedes-Benz
24
Fotogalerie

Levné nabíjecí kabely z internetu mohou být nebezpečná past! Může jít i o zdraví

Nabíjecí kabely. Pro některé automobilky samozřejmost, jinde si za ně musíte připlatit. Spekulanti často myslí, že na internetu nakoupí levněji, ale to se jim může tvrdě vymstít.

Při nákupu externě nabíjitelného vozu pravděpodobně dostanete i nějaký kabel. Těch je ale více druhů například pro připojení k domácí zásuvce, k wallboxu nebo výkonné nabíjecí stanici. K tomuto příslušenství navíc každá automobilka přistupuje po svém, takže k autu dodá různé druhy a někde si je musíte extra dokoupit.

Vzhledem k tomu, že tato položka nepatří k nejlevnějším, snaží se řada uživatelů ušetřit nákupem na internetu, kde se nechají zlákat výrazně nižší cenou, než má autorizovaný prodejce. To se jim ale může nemile vymstít hned několika způsoby.

U plug-in hybridů se většinou počítá s domácím nabíjením. Tím pádem nepřekvapí, že Škoda dává k Superbu iV nabíjecí kabel Mode 2 pro běžné 230V zásuvky (samostatně v délce 6 m stojí 4879 Kč) a kabel Mode 3 určený k veřejnému nabíjení je možné dokoupit za 4849 Kč.

Stejně tak k plug-in hybridnímu Peugeotu 308 získáte nabíječku do 230V zásuvky dimenzovanou na výkon 2,3 kW a 10A. Jednofázový kabel Mode 3 (7,4 kW, 32A, 6 m) pro wallboxy je nutné koupit zvlášť za akčních 7999 Kč.

V případě Volkswagenu ID.3 nemusíte nic řešit, protože součástí standardní výbavy je nabíječka pro domovní zásuvku i kabel pro nabíjecí stanice (Mode 3, Type 2 Mennekes). Nissan Leaf vás naopak vybaví pouze kabely pro stanice a u Opelu Mokka si musíte za všechny připlatit. Kabel pro wallboxy (Mode 3, 3 fáze, 11 kW, 3 x 16A, 6 m)  vás vyjde na 9048 Kč a nabíječka pro běžnou zásuvku dokonce na 16.180 Kč.

Není divu, že asi třetina spotřebitelů hledá levnější alternativy na internetu, což se může proměnit v pěknou past. Společnost Electrical Safety First totiž ve Velké Británii identifikovala nabíjecí kabely nabízené prostřednictvím portálů Amazon Marketplace a eBay, u nichž během používání hrozilo přehřátí a úraz elektrickým proudem. Jednalo se o typy Mode 2 určené pro tříkolíkové zásuvky. Po upozornění na závadné produkty je oba portály samozřejmě stáhly z prodeje.

Nejde jen o nekvalitní výrobek jako takový. Obě společnosti jsou pouhou prodejní platformou a v případě poškozeného zboží či reklamace neslibují záruky. Pro vyřízení se musíte obrátit přímo na prodejce, který často bývá z Asie, což může vymáhání čehokoliv značně ztížit. Kvůli povaze pouhého poskytovatele platformy nemá Amazon ani eBay povinnost jakkoliv kontrolovat kvalitu či patřičné homologace nabízených produktů. To znamená, že mohou hůře odolávat povětrnostním vlivům, UV záření a nemusejí mít certifikace TÜV a CE.

Je na zváženou, zda experimentovat s vidinou pár ušetřených korun, nebo si připlatit za záruku renomovaného prodejce. Výhodou pro české spotřebitele je fakt, že zde využíváme 16A zásuvky, na které je většina kabelů dimenzovaná. Ve Velké Británii si kvůli 13A síti musejí dávat větší pozor a celkově největší bezpečnost zajišťují nabíjecí kabely přizpůsobené 10A.

Doporučujeme

Články odjinud