no viděl jsem na živo v Příbrami. V první řadě naprosto zaprášené, takže prodejcova prestiž, pokud odmyslím i tu předchozí alá AAA, šla do kopru. Design poskládaný z různých značek, nic svého. Velké, ale ne oslovující. Za ty peníze to není zas takový zázrak, když posuzuji nejen auto, ale i zázemí.
Na rozdíl od zdejších politických tlachalů, mě se auto líbí a raději než předraženou škodovku včetně aut od nás na západ, o koupi budu i uvažovat. Až po nějakých recenzích. Korejce tady kupujeme též houfně a každý drží ticho.
Jen si ty sračky kupte, každí prodaný kus zlepšuje životní úroveň chudých číňánků a bojeschpnost komoušů..
Stručně a výstižně...
Stručně a hloupě řečeno.
v Číně za 180 u nás 700
Co je na tom levného pro norm lidí 700 tis není levné
Toto by mělo být považováno za sabotáž a podnikavci snažící se namastit si kapsu za každou cenu, skončit ve vězení. Stejně jako celý řetězec firmy HUAWEI v Evropě.
Tahle diskuze je o automobilce!!!!!A hned od začátku je tu politika a po asi 15.přízpěvku se dozvídáme, že jsme otroci,jak se Němci montují sedačky z Čech, rohlíky,chleba....no TVL.Mám korejské auto a kdyby tu byl servis v EU, koupím i tu činu, když bude stát za to. Ale zatím platit 600tkč za činu určitě platit nebudu, když za to je korejský (evropský) hyundai Tucson nebo ještě levnější SsangYong Korando z Koreje a se servisem po celé EU.Donfeng může být dobrý,ten Fengon je i pěkný,ale zatím si tu cenu nemůže ospravedlnit. Fengon=Arkana od Renaultu,ta za tu cenu bude méně vybavená,ale lepší a úspornější motor(Fengon 9,5-12 !!!!),servis na každém rohu a po 5ti letech normálně prodejný. Co s Čínou pak?
Korando je super, máme už rok. V lepší výbavě a za míň peněz než tento Číňan. Designově velmi povedené (jakkoliv je design subjektivní), ty zadní světla jsou prostě boží.
Urcite je to o automobilce.A dost o nas. Pokud je ti jedno co ta cina dela a no co ty tvoje penize pouzivaji tak asi jen …. no TVL
Neoverená značka, slabá servisná sieť, čínska produkcia, strašne nevhodná doba na štart predaja a s tak vysokou cenou...No neviem, toto bude prúser.
Přesně tak. Proč by si to měl někdo koupit, když Hyundai nebo Kia nabídnout za menší cenu ověřenou značku i servisní síť. Navíc uváděná spotřeba přes 10 litrů dle NEDC, respektive skoro 12 litrů dle WLTP, to snad ani není možné. Chápu, třeba třeba litr paliva "sežere" ztráta ve variátoru, ale kde se ztrácí těch zbývajících několik litrů?
Protože srovnatelný hyundai stojí přes mega, treba
To ano,ale jedině pozlacenej.Rovnocenej je Tuscon a cena je stejná.Proboha kde jste videl cenu milión za Tuscona?,ja ze bych Vam je prodaval🤣
Tady se dozvíš více, potom tě přejde sranda. https://www.dongfeng.cz/modely/dongfeng-fengon-5... Spotřeba mimo město 8,1 l/100 km Spotřeba město 12,3l/100 km Kombinovaná spotřeba 11,85 l/100 km No nekup to s 1.5 101 kW s nádrží 58 l, možná s tím najedeš i 500 km na nádrž.
Který model Hyundie a kterou specifikaci srovnáváte? Já vidím, že přes mega stojí o třídu větší, výkonější Santa Fe s pohonem 4x4.
Tak vzhledem k tomu, že je to v Evropě v podstatě kára "no name" tak je cenovka 700 tisíc nesmyslná.Až si získají nějaké renomé, pak je to něco jiného.Za ty prachy dám přednost české značce.
Auto ESA jsou jako Áčka, už vidím tu vstřícnost při řešení záručních oprav. Malá servisní síť znamená dlouhé čekací doby. Jinak ale na tom autě samotném není zdola vůbec nic zajímavého. Slabý motor, pouze 4x2, nejhorší možný automat, nulové renomé značky. Lidé jsou různí, ale kdo by to koupil, nemůže být normální. Za 700k už se dá koupit opravdu kvalitní, pořádná kára (i kdyby měla být třeba 2-3 roky stará)...
Nie nadarmo sa hovorí - ,,Každý vôl si svojho kupca nájde" javascript:void InsSm(';-)')
A právě u takových bych, na rozdíl od autora, prodej těchto aut čekal.
cakal som sudiac podla titulky ze sa zacal predavat na Morave
Píšou v Če(š)sku, tak nevím, co proč by to měl někdo spojovat s Moravou.
Viděl jsem, prohlédl jsem, svezl jsem se. Příšerný.
Kecáš.....
prosim? to bylo jako co?
Co do toho lezeš, když máš lepší, jestli mě paměť neklame. javascript:void InsSm(':-D')
To neznamená, že nevyzkouším nic jiného. A tohle mi vnutili na půl dne hoši od Bidli, kteří to chtěli dovážet, zda bychom tím nevybavili cesťáky.
Pro představu, rozviň příšerný.
Viz výše, rozvedeno
Jestli myslíš ten první ve vlákně, tak to bych tedy takhle obsažné testy nechtěl číst. :-DAle jo, něco jsi tam trochu níže napsal.
V cem priserne? Srovnavat to s etronem samozrejme nelze (jina trida, pohon i zakaznik). Ale i tak by to stalo za vic slov, jez jen priserne.
Plasty, provedení, kvalita montáže, hlučnost, smrad uvnitř, kvalita lakování, spasování dílů, logika ovládání,.... atd.navíc, najezdil jsem toho v Číně s tamními auty dost, po 50 000km to jsou prakticky bez výjimky polorozpadlé šroty
:D, takže očekávaný výsledek.
Dle mého soudu začínat prodávat nově něco čínského v době kdy se Čína nedistancuje od Putina, jako silně na hraně. To, že to připravovali dlouho je jasné, ale považuji to za naprosto mimo to teď spustit.Stačí, že z Číny dovážíme komponenty, ale dovážet a kupovat hotové výrobky s vysokou přidanou hodnotou znamená ve finále to, že jejich směřování každý kupující podporuje.Takže přeji všem kupujícím mnoho šťastných kilometrů s čínským firmware a jejich podporou :-). Předpokládám, že má auto ESA silný programátorský team, který to zvládne :D.
Iba blbec všetko otočí na politiku.
V tom pripade si zkontroluj elektroniku a vyhod vse z Ciny. Nejezdi autem, netop. A pak skoc do knihovny a napis jak jsi dobry...
Tak ještě jednou. Bavím se o produktech z vysokou přidanou hodnotou. Pokud nebylo jasné, co tím myslím, tak se omlouvám. S díly a sub komponenty problém nemám takový jako s finálním produktem kde se realizuje nejvíc marže. A taky bych doporučil se podivat , kdo všechno z Číny odešel. Pokud tam někdo velký je, je to jen kvůli ohromnému vnitřnímu trhu a ne kvůli exportu. A o těch pár co tam jsou, třeba Volvo právě jde.
Meleš nesmysly.
Zato tvoje myslenka byla fakt hluboka.
čína snad není blbá, čím víc bude Rusko zdecimované, tím levněji ho Čína získá. A jako jediný možný odběratel si bude moct diktovat ceny.
Možná ho časem rád český otrok koupí, bude-li mít za co. Je dobré se seznámit s plány EU do roku 2030. Tam se nepočítá, že otrok se bude v něčem vozit a nějaké vozítko vlastnit, může ho maximálně sdílet. Jestli na to sdílení vrchnost koupí dongfeng z kitáje, tak bude otrok používat dongfeng.
Otrok by si mněl hlavně najít, práci aby nemusel otročit a mohl si dovolit jiné auto než z Kitáje. DACIA by otrokovi mohla stačit. A narozdíl od pravých otroků dříve, on otrokem není, on si to jen myslí. Je to jen na něm. Může třeba vymyslet laciné elektrické auto, vyrobit ho a uvést ho na trh. Pak bychom si o něm tady mohli popovídat.
Tak přehnané je oboje, ano otroci nejsme, ale naše svoboda tak vzala dost za své. Stejně tak je dost nasazené že je to o tom jakou práci si kdo najde. Vždy jako společnost budem potřebovat všechny typy zaměstnání (snad kromě youtuberu) a dělat z těch co mají horší práci horší lidí mi přijde dost nevhodné a nefér. Nechci socialismus aby byl každý palcem stejně ale na každého kdo slušne pracuje by se mělo hledet s úctou a měl by mít i důstojné podmínky pro život. A my se úspěšně hlavně německém necháváme zavést do pozice která je dost podrizenecka. On s tím levným Ev zatím nepřišel ani Musk takže pokud by směle plány na ukončení spalovaku EU vyšly tak tak chudší člověk si už pro dacii moc zajít nebude.
Já teda nepozoruji, že by moje svoboda vzala za své :-).Pamatuji dobu před 89, vím jak to vypadá v Číně a dozvídám se nyní z novin jak to vypadá v Rusku. Nemám pocit, že bych byl nesvobodný.A nerozumím tomu o tom Německu, je tu dost firem které v podřízeneckém poměru nejsou a je spousta firem co zde něco vyvíjí a úspěšně vyrábí a prodávají po celém světě. Pro velké firmy tady nebylo dost rizikového kapitálu, ale i to se mění.Vůbec ten termín podřízenecký mě připadá být trochu moc, přece když tu někdo má pobočky tak to vždy budou jen pobočky a je na jejich vedení, jestli umí s něčím přijít a zaujmout vedení na centrále. A samozřejmě o firemní kultuře. A není to jen o Němcích, zkus se podívat na Japonce, tak to bude i díky rozdílnosti kultur asi daleko těžší. A třeba Foxconn z Taiwanu bude asi taky zajímavý.Takže bych si dal bacha na spojení Německo a Podřízení, protože tak to možné někde může být ale rozhodně ne všude. Zevšeobecňovat není fér.
Jasně je to generalizace která neplatí na vše, ale tak co velikosti místního příspěvků to jinak moc nejde. Ale to podřízení je hlavně o tom že Německa firma zařídí úvěr českému podnikateli nasmouva mu odběry i dodávky materiálu a my tu vyrobíme sedačku kterou pak v Německu přišroubují. Pak nám pan ekonom vysvětlí že jsme blbě placení protože máme malou efektivitu práce (kterou měří přidanou hodnotou výrobku) ale ta není o kvalitě ze sedačky nebo její ceně protože ta se musí prodat za polotovarovou marži... Ano když jsem nedokázali včas vybudovat právní stát a neměli jsme po revoluci kapitál ani know-how tak se velká část podniku dostala do této role. Moc bych si přál aby bylo dost českých firem co se prosadí a kde nebudou peníze utíkat přes dividendy nebo přes "efektivitu práce" do zahraničí. Ale zatím tomu tak moc není. Oni v současné době moc nejde založit český řetězec takže skoro všechno jídlo si koupíte v německém krámu (ok anglické Tesco a poloitalsky COOP) a část marže šup do Německa. Ano je to produkt našich chyb.. nevím z toho jen německé firmy a politiky. Racionálně využívají příležitost otevřeného trhu a my jim to dost usnadňujeme..
Ale my nejsme blbě placený protože máme nižší produktivitu. Bereme mít protože tak je to domluvené. Kazdej hr manažer jede podle mzdový mapy a nejses-li nesehnatelnej specialista máš smůlu.
Píšu o tom jaký má nesmyslama to v médií ekonomové odůvodňují. Ja s tím nesouhlasím. :) Musíme prostě pochopit že účel EU není solidarita a podle toho se zařídit. Dokud si budeme lhát do kapsy tak se nikam neposunem.
Rohlík? Košík? Takže to jde i když jinak a jim to fakt funguje. Počkej až budou rozvážet všude a nikdo nebude někam jezdit nakupovat. Proč proboha když mi to dovezou domů.A pokud se rozhodne tohle podnikatel udělat (ten přiklad co jsi psal na začátku), tak si za to může sám. Pak se dostává i pod tlak s cenou.... To se ale děje všude, i v tom Německu. Probíhala tam řada kauz, kde nasmlouvali odběry, podnikatel investoval, pak ho šroubovali s cenou tak daleko až ho to položilo. I když uznávám, kdo měl po revoluci zkušenosti s podnikáním....
Chápu Vás, ale vidíme to kazdy trochu jinak. Snad to vše bude přechodné období které umožní aby se naše podniky dokázaly také prosadit, aby naši spotřebitele zohledňovali původ zboží a budeme pak na tom všichni lépe, jen to nesmí být tak že se někdo jen jako česká firma tváří a přitom ještě místní bere na hůl. Na druhou stranu zůstává to že velcí hraci jako Německo a Fr si skrze EU diktují podmínky a otvírají trhy a prosazují svůj business a my tu nadšeně tleskame.
Když dělá český otrok za třetinovou mzdu jako němec, tak je otrokem už nyní. Souhlasím s výrokem...tak mu musí dacie stačit. Ona ta dacie je totiž levnější jako dongfeng. Asi tak.
Furt se může naučit německy a jít pracovat tam za víc. Mají velký nedostatek pracovníků a to všude. Pak zjistí to co všichni, že chleba má dvě strany a že tam zase daleko víc za všechno zaplatí. Ale pro špičkové zaměstnance se to určitě vyplatí.Takže asi nejlepší věc co může udělat je poslat své děti na pořádnou školu, aby se něco naučili a mohli být těmi špičkovými pracovníky oni.
Normální syndrom lepšího otroka, popsaný v otrokářské americe, kdy panští tj. posluhovači otrokářů kárali polní otroky, že to s nimi pánové myslí dobře a chyba je jen v nich a v jejich nepřizpůsobivosti. Tedy nic nového a přeji ať si své svobody ve stanovených mezích užíváte plnými doušky, třeba v nějakém lepším dongfengu.
Tak zrovna Dacia (Renault) vymyslel, vyrobil a uvedl na trh "laciné" elektrické auto. A je to velká bída. Hodně velká.
Rád bych s tebou souhlasil, ale Čína je přesvědčená, že jejich politický systém je nejlepší na celém světě a proto ho prostě musí vyvážet všude. A ten kdo tam vládne je z tohoto důvodu stejně nevyzpytatelný jako ten Putin. A pak, naposled, ty suroviny nějak do Číny musí dostat, a to neuděláš hned a zároveň si vytváříš závislost, tak jako my.Pokud teda nečekají nějaký deal na licence zbraňové a kosmické, protože vyvinout Rusové umí, ale vyrábět to není tak easy :-). A to zase zvládá Čína. A pak teda bych začal mít obavy a to nejen o Taiwan.
K tomu lze říci snad jediné - vše způsobila vlastně nenažranost podnikatelů z euroatlantického regionu, kteří přesunem výroby všeho možného, dostali Čínu tam, kde dnes je.
Nenažranost? Zisk je důvod podnikání a hlavní kritérium zakázky je cena. Do práce chodíš jenom kvůli penězům, v obchode chceš nejlepší cenu. Takhle funguje svět.
Tím jistě myslíš i havárii ve Fukušimě kterou tahle nenažranost způsobila...
Ano funguje tak svět ale nemusí to být nejlepší řešení pro spolecnost a bezpečnost státu a stát tomu nemusi pomáhat:). Ale volič má co si zaslouží. Bohužel vždy i ten co volí něco jiného a demokrat to musí respektovat ale to je rozdíl mezi demokraty a řvouny kteří se demokracii jen ohaneji ale když zrovna převažuje jiný názor než jejich tak jim většina smrdí.
Netahej do toho stát, ten má spravovat kritickou infrastrukturu, výběr daní, byrokracii apod. Výroba osobních aut mu musí být ukradená jinak to končí špatně.
Píšu že stát tomu nemá pomáhat, tedy má stát stranou :) takže ho nikam netaham, ale ony se tam státy nacpou i proti naší vůli viz dotace, normy a pobídky. Ano kdyby minimální stát zajistil vymáhání práva, bezpečnost a základní infrastrukturu tak super. Bohužel stát víc baví přerozdělovat a regulovat a vnucovat nám co je pro nás nejlepši.
promin ale vis jak by to cinske auto vypadalo bez norem?to nemuzes myslet vazne. to by bylo mrtvych pri banalnich nehodach. praskle predni sklo by ti vletelo do auta a to by byl masakr. ale nekomu by predni sklo za 200 asi vyhovovalo vic. me ne.jak by tvuj zivot vypadal bez norem? kolik by bylo mrtvych po pouziti lacinych nabijecek?a pobidky a dotace?kdo by pak udrzoval krajinu kdyz by se cokoliv co zde vypestujes dalo vypestovat nekde jinde lacineji?
Jasný ad absurdum to nejde. Základní pravidla a technické normy být musí. Ale nemusí to být paskvil nebo lobbingem nastavené nesmysly. Většina dotaci je neefektivní nesmysl a důkaz toho že stát neumi plánovat a nemá prachy. Pr zjistíte že většina školek je v nevyhovujícím stavu, vypisete dotacni program který ale nepokrývá celou potřebu a řekněte že každý ředitel se mohl přihlásit, aniž by byla stanovena potřebnost takže nejdřív se opraví školka co to skoro nepotřebuje a téměř havarijní čeká dál. V dopravě kde nejsou hotové hlavní tahy ale do každé díry je nová silnice, zateplování kdy z daní platíte snížení spotřeby tem co mají na vlastní bydlení. Pochopím dotaci na opatření proti erozi ale nepochopim dotaci na 90 procent dlasich věci co stát dotuje. Normy ano, ale kdyz je výpočet emisí nastaven tak že je snazší vyrobit bez sankce SUV než malé městské auto tak tu něco smrdí že o tu přírodu až tak nejde. Pobídka pro zahraniční firmu na úkor místní by měla být v zóně volneho trhu nelegální nastesti pobídek už tolik není. Ale třeba fond kinematografie je stále úlet. Z příspěvků občanů podporovat komerční komedie jako Líbás jako bůh mi přijde jako zvěrstvo za které by měl jít někdo sedět. Při takovém řízení veřejných financí se nedivme že sme tam kde jsme.
To se snadno řekne, ale realizace není vždy jednoduchá. Z Číny už se do Evropy dováží i auta původně evropských značek (Volvo S90) a když se zákazník vyloženě nevyzná, tak zemi původu nepozná ani z VIN (Ford Transit z Turecka má německé W, Ranger z JAR pro změnu australskou 6).
Ano, není to jednoduché, ale jde o to aby si to ty lidi uvědomovali komu svojí peněženkou pomáhají. A hlavně aby so to velcí hráči uvědomili, že to takhle dělat nemohou. Nechápu jak VW mohlo otevřít fabriku v Číně, tam kde si to nikdo jiný nedovolí. Jde jim jen o prachy a budou mít zavřená i kuří oka do doby než se Čína podívá na Taiwan. Pak to všechno odepíšou, tak jako se teď stává v Rusku.
Jo spotřebitelský plebiscit je super věc a skoro jediná možnost něco ovlivnit nebo výrobcům a vládám naznačit. Doufam ze takhle budeme bojkotovat i BMW za celosvětovou výrobu a distribuci (mimo USA) ix3 nebo Volvo. Ale také bude těžké jak se pak budeme dívat na ten Taiwan když ho většina západních zemí neuznává? Bude to dost právní i morální oříšek. Snad se dost ukázalo že globalizace není právě ořechové jak z politického,ekologického tak bezpečnostního hlediska a nedojedem zas na vidinu rychlého zisku. Snad se klíčové podniky vrátí do Evropy.
Jo chlapci, není to tak jednoduché, v Číně se toho vyrábí hodně a mnohdy si ani neuvědomujeme, co to všechno je. Stačí začít například výrobky Apple. Celý svět jim tam svou výrobu narval a teď se všichni nestačí divit.
Máte pravdu.
A ještě horší je zjištění, že tím důvodem přesunu výroby je jen a pouze nenažranost.
Naprostý souhlas.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.