Silnější a dražší, versus slabší, levnější a lehčí. Sophiina volba?
České zastoupení automobilky Toyota zveřejnilo tuzemské ceny sportovního kupé Supra ve slabší verzi se čtyřválcovým motorem. Jestliže na šestiválec internet prskal, na tomhle si teď smlsne ještě víc. Malé kupé pohání přeplňovaný čtyřválec z BMW o výkonu 258 koní.
Jednotka B48B20 rozpohybuje čtyřválcovou Supru na stovku za 5,2 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než Z4 sDrive30i. Přes osmistupňový automat pak táhne až na elektricky omezenou hranici 250 km/h, stejně jako R6. Supra pak bude vedle živého motoru a poměrně nízké hmotnosti (jen 1470 kilogramů) těžit i z příznivější ceny.
Vstupní verze vyjde pouze na 1.250.000 Kč, o 550 tisíc levněji než šestiválcový Big Brother. Na německý ekvivalent má však stále 17 tisíc deficit. Nízká cena není odrazem jen slabšího motoru, ale i chudší výbavy. S příchodem novinky se totiž otevírá i nová vstupní výbava Dynamic.
Chybí jí třeba sledování slepého úhlu, adaptivní podvozek, sportovní diferenciál, head-up displej, adaptivní LED světlomety, prémiový audiosystém JBL a místo devatenáctek obouvá 255/40 R18 vpředu a 275/40 R18 vzadu. Neochudí vás ale o tempomat, parkovací kameru, bluetooth, sportovní sedadla nebo klimatizaci.
Připlácet si moc nemůžete. Snad jedině za lak, pokud vám standardní žlutá nevyhovuje. Nová Toyota Supra je tedy chudší výbavou, slabší motorem, ale zase lehčí a levnější. Bude s ní ale i taková zábava? To ještě letos zjistíme.
Toyota Supra: Srovnání technických údajů |
Motor |
2.0 Turbo |
3.0 Turbo |
Zdvihový objem [cm3] |
1998 |
2998 |
Výkon [kW/ot.min] |
190/5000-6500 |
250/5000-6500 |
Točivý moment [N.m/ot.min] |
400/1550-4400 |
500/1600-4500 |
Max. Rychlost [km/h] |
250 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
5,2 |
4,3 |
Převodovka |
8A |
8A |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
1470 |
1570 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
5,9 - 6,3 |
7,5 |
Cena [Kč] |
1.250.000 |
1.800.000 |