Levná Toyota Supra je konečně v Česku. Vypadá skvěle a ušetří přes 500.000 Kč

Silnější a dražší, versus slabší, levnější a lehčí. Sophiina volba?

České zastoupení automobilky Toyota zveřejnilo tuzemské ceny sportovního kupé Supra ve slabší verzi se čtyřválcovým motorem. Jestliže na šestiválec internet prskal, na tomhle si teď smlsne ještě víc. Malé kupé pohání přeplňovaný čtyřválec z BMW o výkonu 258 koní.

TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Jednotka B48B20 rozpohybuje čtyřválcovou Supru na stovku za 5,2 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než Z4 sDrive30i. Přes osmistupňový automat pak táhne až na elektricky omezenou hranici 250 km/h, stejně jako R6. Supra pak bude vedle živého motoru a poměrně nízké hmotnosti (jen 1470 kilogramů) těžit i z příznivější ceny.

Vstupní verze vyjde pouze na 1.250.000 Kč, o 550 tisíc levněji než šestiválcový Big Brother. Na německý ekvivalent má však stále 17 tisíc deficit. Nízká cena není odrazem jen slabšího motoru, ale i chudší výbavy. S příchodem novinky se totiž otevírá i nová vstupní výbava Dynamic.

Toyota Supra se blýskla na nejtěžším okruhu světa. Nejen BMW Z4 nechala v prachu

Toyota Supra se blýskla na nejtěžším okruhu světa. Nejen BMW Z4 nechala v prachu

Chybí jí třeba sledování slepého úhlu, adaptivní podvozek, sportovní diferenciál, head-up displej, adaptivní LED světlomety, prémiový audiosystém JBL a místo devatenáctek obouvá 255/40 R18 vpředu a 275/40 R18 vzadu. Neochudí vás ale o tempomat, parkovací kameru, bluetooth, sportovní sedadla nebo klimatizaci.

Připlácet si moc nemůžete. Snad jedině za lak, pokud vám standardní žlutá nevyhovuje. Nová Toyota Supra je tedy chudší výbavou, slabší motorem, ale zase lehčí a levnější. Bude s ní ale i taková zábava? To ještě letos zjistíme.

Toyota Supra: Srovnání technických údajů
Motor 2.0 Turbo 3.0 Turbo
Zdvihový objem [cm3] 1998 2998
Výkon [kW/ot.min] 190/5000-6500 250/5000-6500
Točivý moment [N.m/ot.min] 400/1550-4400 500/1600-4500
Max. Rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2 4,3
Převodovka 8A 8A
Pohotovostní hmotnost [kg] 1470 1570
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,9 - 6,3 7,5
Cena [Kč] 1.250.000 1.800.000
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků