Levná Toyota Supra je konečně v Česku. Vypadá skvěle a ušetří přes 500.000 Kč

Silnější a dražší, versus slabší, levnější a lehčí. Sophiina volba?

České zastoupení automobilky Toyota zveřejnilo tuzemské ceny sportovního kupé Supra ve slabší verzi se čtyřválcovým motorem. Jestliže na šestiválec internet prskal, na tomhle si teď smlsne ještě víc. Malé kupé pohání přeplňovaný čtyřválec z BMW o výkonu 258 koní.

TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Jednotka B48B20 rozpohybuje čtyřválcovou Supru na stovku za 5,2 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než Z4 sDrive30i. Přes osmistupňový automat pak táhne až na elektricky omezenou hranici 250 km/h, stejně jako R6. Supra pak bude vedle živého motoru a poměrně nízké hmotnosti (jen 1470 kilogramů) těžit i z příznivější ceny.

Vstupní verze vyjde pouze na 1.250.000 Kč, o 550 tisíc levněji než šestiválcový Big Brother. Na německý ekvivalent má však stále 17 tisíc deficit. Nízká cena není odrazem jen slabšího motoru, ale i chudší výbavy. S příchodem novinky se totiž otevírá i nová vstupní výbava Dynamic.

Toyota Supra se blýskla na nejtěžším okruhu světa. Nejen BMW Z4 nechala v prachu

Toyota Supra se blýskla na nejtěžším okruhu světa. Nejen BMW Z4 nechala v prachu

Chybí jí třeba sledování slepého úhlu, adaptivní podvozek, sportovní diferenciál, head-up displej, adaptivní LED světlomety, prémiový audiosystém JBL a místo devatenáctek obouvá 255/40 R18 vpředu a 275/40 R18 vzadu. Neochudí vás ale o tempomat, parkovací kameru, bluetooth, sportovní sedadla nebo klimatizaci.

Připlácet si moc nemůžete. Snad jedině za lak, pokud vám standardní žlutá nevyhovuje. Nová Toyota Supra je tedy chudší výbavou, slabší motorem, ale zase lehčí a levnější. Bude s ní ale i taková zábava? To ještě letos zjistíme.

Toyota Supra: Srovnání technických údajů
Motor 2.0 Turbo 3.0 Turbo
Zdvihový objem [cm3] 1998 2998
Výkon [kW/ot.min] 190/5000-6500 250/5000-6500
Točivý moment [N.m/ot.min] 400/1550-4400 500/1600-4500
Max. Rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2 4,3
Převodovka 8A 8A
Pohotovostní hmotnost [kg] 1470 1570
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,9 - 6,3 7,5
Cena [Kč] 1.250.000 1.800.000

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků