Levná Tesla Model Y se začala vyrábět nečekaně rychle. Brzy dorazí i do Evropy!

141 komentářů

statistika
4. února • 16:27

Asi by to už chtělo nějaký opravdu levný elektromobil. Když se třeba podíváme na statistiky prodeje elektromobilů v Nizozemí (viz https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/... ), tak ten propad mezi prosincem 2019 a lednem 2020 je značný a netýká se zdaleka jen značky Tesla. Nárůst prodejů tam měl v lednu 2020 jen Opel Ampera-e pouze o 20ks oproti prosinci, ale třeba Tesla 3 tam spadla z rekordních 12.124 ks v prosinci na pouhých 43 ks v lednu.

Perun
3. února • 15:58

...by mě zajímalo, kdy bude mít nějaká nová tesla nějaký "design" - tohle vizuální veledílo je tak odporně ocucaný bonbón, že bych do toho nesedl ani s balením hašlerek v kapse.

Sir CHerokee
2. února • 15:52

Pan redaktor má pocit, že u nás stojí levná auta milion?

King
2. února • 22:16

Přesně tak. Levná auta jsou cca pod 250 tisíc Kč. Vše nad a do cca 500 tisíc Kč jsou auta za běžnou cenu. Nad 500 tisíc Kč jsou dražší auta. Pokud se elektromobily nebudou prodávat za cenu pod 500 tisíc Kč, nikdy nebudou konkurovat běžným autům. Ona jim stejně konkurovat nikdy nebudou, protože čas nabíjení se nikdy nevyrovná času tankování. Nikdy. Protože fyzika se prostě nedá ošálit.

Tommy
3. února • 10:35

Ta se skutečně ošálit nedá. Fakt že u nabíjení být nemusím, zatímco u tankování musím stát jak tvrdý I a že palivo musím kupovat od nějakého zaostalého drbana, zatímco nabít mi to může i slunce nad vlastním barákem.... To se okecat nedá.

King
3. února • 19:41

Jenže elektromobil nikdy nenabiješ na dalších cca 800-1000km za 3 minuty jako konvenční auto.;-)

Tommy
4. února • 12:35

A k čemu mi to je? :-D
To asi taková hodnota, jako že to umí jet 250km/h.
Můžu si nad tím pindit hondíka, ale není mi to k ničemu. U spalováku to má jediný význam. Nemusím tak často courat na pumpu. U auta, které mohu tankovat doma, je to k ničemu.
Pokud mi to umí nabít 120km za půl hodiny, co si dávám kafe, je to úplně v pohodě. Když vyrazím ze startu s dojezdem 450km a dám si dvě pauzy, během kterých dobiju 2x120km, mám dojezd 690km. To je 9h jízdy. Nejsem blázen, abych to táhnul dýl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
King
4. února • 18:31

Kafe nechci a ani nikde stát a čekat víc než 3 minuty.
Nehledě na to, že zanedlouho bude elektromobilů víc a víc, a u dálničních nabíječek budou stát několikahodinové fronty elektromobilů čekajících na nabití... Když bude každý nabíjet půl hodiny, no potěš koště... to bude kafí... 🤣🤣🤣

mpolan
2. února • 22:34

A která fyzika? Dobíjení je jen otázkou výkonu zdroje, nic více.

Libor
4. února • 18:47

Cože?:-D:-D:-D Tak větší hovadinu jsem už dlouho nečetl. Je vidět, že o elektrice a elektromobilitě nevíš vůbec nic. Doporučuji ti zdržet se psaní dalších blbostí, jinak tu budeš všem jen pro smích.

Marek71
4. února • 8:40

Tak toto je opravdu neznalost nebo snad hloupost? Dobíjení opravdu není jen otázkou
výkonu zdroje. Postavit výkonný nabíjecí zdroj není problém, omezením jsou baterky a jejich chemie, vlastnosti.

King
3. února • 19:34

Nemáš pravdu. Nabíjení je elektrochemická přeměna energie a ta je na rozdíl od okamžitého nalití paliva do nádrže vždy zdlouhavější. Nikdy nenastane stav, kdy bude doba nabíjení baterie na stejný dojezd rovna natankování.
Kdyby tomu tak bylo, jak píšeš, tak by hasiči u všech rychlonabíječek nestíhali hasit explodující baterie EV. Zdroje se dají udělat jakkoliv výkonné, ale baterie se musejí nabíjet omezeným proudem, jinak by explodovaly.To je ta fyzika.

jozka
2. února • 14:09

Levny elektromobil za mega a ctvrt. Vy me vzdycky dokazete pobavit.

Frankie
2. února • 12:18

Proč to zase vypadá jako když jim to kreslily děti v mateřské školce? Nejhodnotnější automobilka světa by si designéra snad už dovolit mohla, ne!:-/

bob
2. února • 14:16

Koupě Tesly je jistý způsob pokání, a ten ohyzdný vzhled spolu s interiérem k tomu patří. Tím dáváš najevo že si ochotný trpět za hříchy lidstva proti planetě.;-)

mpolan
2. února • 12:47

Panejo... to je jako ptát se proč Audi vypadá jako odporná krabice s obří tlamou, a tvrdit, že taková prémiová automobilka by si mohla dovolit designéra.

chacha
2. února • 14:10

Audi je jen naleštěný VW. Kdežto Tesla je přece nejhodnotnější automobilka na světě, prý.B-]

Tommy
2. února • 13:03

Tak Audi. Ale co BMW...? :-D

mpolan
2. února • 14:02

Nechtěl jsem tolik rýpat, nedesign Audi je méně populární. Ale ono je to v zásadě jedno.

Petr
2. února • 13:22

Gratuluju Tommy. Když se budeš ještě snažit tak v demenci mplana předhoníš.

pirate
2. února • 15:36

Předhonit mpolana v demenci? To je zhola nemožné :-D

Tommy
2. února • 15:33

Tak ta obří prdel na masce nových BMW skutečně vypadá jako něco, co maloval školák na záchodcích :-D

Fabia R2 Twincharger
2. února • 13:40

Hosi, nechte mpolana na pokoji.. to by se stalo kazdemu s 55kw.. On se uzdravi.. az si konecne koupi novou, silnejsi karu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
2. února • 14:02

Ano, protože jen podle výkonu auta se v ČR pozná inteligence, samozřejmě. No, jestli se na více nezmůžete, opravdu vám nedokážu pomoci.

Emil
2. února • 17:16

Podle auta se to nepozná. Ale ty seš podle všeho primitiv a navíc máš slabé auto.

mpolan
2. února • 17:35

Radši budu mít slabé auto, než slabý mozek jako vy všichni ostatní.

Fabia R2 Twincharger
2. února • 16:36

Prazdny hrnec nevic duni. Slysels to nekdy?

mpolan
2. února • 17:36

Věřím, že mluvíš z vlastní zkušenosti.
Kdy už konečně pochopíte, že na mě si prostě nepřijdete?

dzozifko
2. února • 12:04

Teraz sa začne ukazovať, aký veľký náskok si Tesla pred ostatnými automobilkami vybudovala.
Posledných 5-6 rokov to bolo tak, že klasické automobilky len sledovali vývoj u Tesly a modlili sa za to, aby skrachovala. Žiadny manažér veľkej firmy nedúfal v jej životaschopnosť.
A podľa toho sa aj správali - na budúcnosť buď nemysleli, a keď už niečo v oblasti elektromobilov vyrobili, tak to bolo buď drahé alebo škaredé, ale zvyčajne oboje... :-)) viď BMW i3 a i8.
Pritom už pred 5 rokmi bolo jasné, že ak sa výroba elektromobilov rozbehne vo veľkom, tak najväčším problémom budú batérie. Lenže automobilky sú zvyknuté, že dodávatelia sú pre nich poskoci, ktorí sa aj roztrhajú od práce, len aby dostali zakázky. Ale tí chytrí, nadmieru dobre platení manažéri si na rozdiel od E.Muska neboli schopní uvedomiť, že keď sa elektroboom rozbehne a každá automobilka bude chcieť predať čo i len 100 000 elektroáut ročne, tak jednoducho nebudú existovať kapacity pre výrobu miliónov batérií.
E.Musk sa teraz môže len spokojne usmievať. Má zabezpečené dodávky surovín pre výrobu svojich batérií a má vybudované aj dostatočne veľké kapacity. Moc by som sa nedivil, keby o pár rokov začali automobilky nakupovať batérie práve od Tesly...
Bude ešte dlho trvať, kým bude batérií dostatok. Aspoň 5 rokov.

Petr
2. února • 13:20

Pro teslu dělá baterie panasonic ty vole blbej.

Ílon
3. února • 13:21

Panasonic pro Teslu jen dodává články (ty malý, tužkový, ze kterých se to celé skládá). A to proto, protože má na výrobu těchto článků nejlepší a nejefektivnější linky na světě.Zbytek si dělá Tela úplně sama, včetně výzkumu a vývoje a také včetně konstrukčního složení těchto článků.Například články pro Teslu jsou jediné na trhu, které mají jen cca 3% kobaltu. Články, které si nechá vyrábět např. VW u běžných dodavatelů mají 14% kobaltu.

mpolan
2. února • 15:48

Lépe by bylo říci, že Tesla vytvořila společný podnik s Panasonicem, než že je pro ni dělá Panasonic. Tím má Tesla pojištěnou dodávku baterií na rozdíl od těch, kteří je musí někde kupovat.

Marek71
2. února • 12:35

No... i3 se mi taky moc nelíbila napoprvé, ale teď už jsem ji vzal na milost. A prodává se velmi dobře, dokonce BMW řeklo, že vývoj se už zaplatil. Takže úspěch.

.
2. února • 14:18

Nikoliv, BMW řeklo, že i3 je ekonomický propadák a skončí bez nástupce.
https://www.electrive.com/2019/09/16/bmw-will-not-r... ...

mpolan
2. února • 15:43

Skončí bez nástupce, protože jeho technologie se použijí v normálních modelech BMW, tím pádem už není potřeba tak specifické auto. Tak zase nelži, ano?

Emil
2. února • 17:15

Což ovšem pořád znamená že skončí bez nástupce :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
2. února • 17:34

Ale nebyl to propadák.The i3 was a landmark vehicle, initially intended to test the market for electric cars. Since then, more than 150,000 units have been sold. BMW will continue selling the car, but it is not clear for how long. “The i3 is actually doing extremely well in its sixth year of production already,” Nota admitted.

mpolan
2. února • 17:34

Ale ne proto, že by byl prodělečný. Prostě už jen není potřeba tak exotické auto jako nositel technologií. V době, kdy se elektropohon stává normální součástí nabídky je takové auto spíš i nežádoucí.

Tommy
2. února • 12:15

Přesně, trochu to připomíná vývoj na pracovním trhu. Tak dlouho bylo za bránou dost lidí, až najednou zjistili, že tam nikdo není.
Musk zjevně staví Teslu jako start-up. Tedy nezáleží na ziskovosti, ale na hodnotě unikátní technologie. Teď to asi pochopil i trh.

Petr
2. února • 13:21

Startup starý 17 let :-) ty seš fakt kokot

Tommy
2. února • 13:36

Co ti na tom nesedí, trumbero?

Emil
2. února • 17:14

Odpovím ti za něj. Aspoň si naji definici slova sartup ať u nejsi za vola.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
3. února • 10:38

Startup nebo také start-up je podnikatelský subjekt, typicky popsaný jako nově založená či začínající společnost, která se na základě inovativní podnikatelské koncepce za použití vyspělých technologií rychle vyvíjí a má velký potenciál hospodářského růstu. V současné době však neexistuje jedna ucelená, mezinárodně uznávaná definice startupu. B-]

Tommy
2. února • 17:46

Tak samozřejmě, když děláš nějakou mobilní appku která měří, jak dlouho sedíš na WC, můžeš to za tři roky prodat. Když děláš ve skutečném průmyslovém odvětví, pak musí otočit několik inovačních cyklů, abys ukázal, že něco umíš. A to teď Tesla ukázala, že umí. A může se prodat celá, nebo může poskytovat svoje technologická řešení těm, kteří je nemají. Je zjevné, že to tak Musk staví, proto se nežene za okamžitý ziskem.

.
2. února • 12:12

Teraz se ukáže velké kulové, po 17 ztrátových letech předvede letos Tesla jenom další ztrátu v řadě. Otázka jenom je, jestli ta ztráta bude půl miliardy nebo celá miliarda doláčů.

Ďoďo
2. února • 11:07

Stávka podnikania na výrobu elektrických vozidiel nie je životaschopna. V Toyote povedali, že výroba EV ich môže priviesť do bankrotu,ako príklad uviedli Teslu. EV môžu mať veľmi malé miesto na trhu, ale žiadna masová zmena nenastane.

iPace
2. února • 15:17

no jetsli Toyota jako priklad ne-zivotaschopnosti/bankrotu uvadela Teslu, tak proc do Tesly tedy investovali? a proc teda Tesla zacina prosperovat? nebude to spise tak ze to Toyote podsunul nejaky novinar a nasledne se to po netu sirilo tichou postou ka dalsim mediim ? :-D

.
2. února • 19:31

Toyota investovala, ale když viděla, že to k ničemu nevede (Tesla neustále ve ztrátě), tak všechny své podíly v Tesle obratem prodala.

ĺlon
3. února • 20:11

Samozřejmě největší radost máme, když konkurence háže ručník do ringu předem. Pak je pro nás ten souboj bez práce :-)

Emil
2. února • 17:13

Tesla měla za loňský rok ztratu 20mld. Tolik k té prosperitě.

Tommy
3. února • 10:30

Ona je ztráta a ztráta. Je rozdíl, jestli ti padají prodeje a produkce a jsi ve ztrátě, nebo jsi ve ztrátě, ale navyšuješ výrobní kapacity, nemáš problém je udat a zvyšuješ tržní podíl. Tenhle rozdíl pak odráží akciový trh. Někomu to roste, jinému ne.

bzzz
3. února • 11:40

Ten akciovy trh stoji a pada na vire investoru ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
4. února • 12:28

Ne, stojí na ochotě investoru riskovat svoje peníze...

bzzz
4. února • 20:41

Prvni je vira, pak ochota riskovat... druha skupina je mene pocetna.

statistika
2. února • 23:13

V článku http://www.hybrid.cz/tesla-stale-nekrachuje-na... ... je uvedeno: "Konečná ztráta za rok 2019 činila $775 mil. ...".
Takže něco přes 3/4 miliardy USD.

Tommy
2. února • 11:33

Teslu? Jednu z nejhodnotnějších automobilek světa? :-D
To by pro ně měl být spíš příklad k následování. Ono se začíná ukazovat to, co v byznyse platí obecně. Že firma řízená inovátorem - zakladatelem vždycky nakonec po*ere záda těm, které řídí kašpaři, co jeden rok prodávají jogurty a další dámské vložky. Ti totiž mají vždy na prvním místě svoje CV, nikoli blaho firmy a její rozvoj.

jozka
2. února • 14:14

K te hodnote Tesly jen jeden graf...https://wscbits.files.wordpress.com/2012/11/enronstockprice.png... ...takze osobne bych z toho zas tak moc zatim nevyvozoval.

MM
2. února • 17:13

Přesně tak. Asi bychom našli víc přikladů než enron.

kkk
3. února • 12:04

Jo jo jeden "příklad"o tom mluví :-D https://www.youtube.com/watch...

Petr
2. února • 13:11

Hodnota Tesly je jen víra.

Ílon
3. února • 13:15

Firma s rostoucím obratem, ten poslední za rok 2019 byl 40 miliard dolarů není o víře, ale o produktech. Jen pro rovnání to je obrat 2x větší, než má vaše česká Škodovka, nebojte se, uznáváme ji, je to dobrá automobilka. Ale v elektromobilech za námi zoufale zaostává.A to se teprve zahříváme, za tři roky budeme vyrábět ročně také tolik aut jako vaše Škodovka dnes. To jest cca milion ročně.A to pak bude jak vy Češi říkáte ..... FIČÁK :-)

Ďuri
4. února • 21:02

2500 predaných M3 za január v USA. Dopyt je v koncoch,Tesla je veľká bublina.

Rembaz
3. února • 16:51

Až nato že ten obrat je obsolutny zlomok takého Fordu atd.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ĺlon
3. února • 20:10

No a?
Bud první, nebo nic?
Jen na Okraj, obrat v elektromobilech máme 1000x větší, než Ford. myslíte, že nás někdy vůbec dožene?

Rembaz
3. února • 21:15

No a? No a to, že je to “malička” firmička vraj s vyššou hodnotou ako Ford. Čo je naozaj na smiech. Ale dejiny burzy sú plne podobnych bublín.

Tommy
4. února • 12:28

Ano, když v roce 2008 Apple představil svůj iPhone, nějaký zkušený manažer v centrále NOKIA ostřílený prodejem dětských plen se jistě zasmál a šel na oběd.
Zbytek je historie...

Rembaz
4. února • 14:36

To sú len reči. Práveže toto všetci čakajú, že sa stane s Teslou a jednoducho je to hlúposť.
Tesla je fajn ale jej ocenenie ako firmy je absolútny nezmysel.

Art Vandelay
4. února • 15:19

Rembaz, ak si vsimnes co sa deje vo svete, prechod k elektrickym autam v Cine, v EU a aj v USA je jasny, ak ma Tesla mat povedzme 20% podiel z tohto trhu, plus robit solarne strechy, solarne panely a energy storage, ta cena nie je nadhodnotena. Ide o to ake uzavery urobime, ak myslis, ze bude predavat 2 miliony aut za rok ako BMW alebo Audi a mat 2% rast, tak ano, urcite je nadhodnotena...

Rembaz
4. února • 15:55

Ona už je momentálne vyššie ako cely VW a BMW spolu.Jednoducho je momentálne ocenená už tak ako keby bolo jasne, že urobila takú zmenu na trhu ako predviedol predtým Apple. A to sa ani zďaleka nestalo.

Art Vandelay
4. února • 16:25

Ani Amazon nemal na zaciatku cenu ako knihkupectva. Su to viac tech-spolocnosti nez retail alebo auto. Tak ako Amazon zacal robit AWS (plus plno inych aktivit), kto vie co bude este riesit Tesla ked uz teraz robi to co robi. Samozrejme v momente ked bude mat len 2-3% rast, tak by ta akcia isla rapidne dole.

Rembaz
4. února • 17:08

Čo sa týka rastu tak keď máš 2 firmy a jedna vyrába 10mil a rastie 2-3% a druha firma ledva 0.5mil ale s 2 cifernym rastom. Ta druha ma ale vyššie ocenenie.Čiže ocenenie tej druhej už predbehlo realitu už minimálne o 5r.

Art Vandelay
4. února • 17:31

Pozeraj ale trzby a marze, nie predane kusy, VW predava vela Golfov a Pol za 0-5% marze. Ja som bol od 2012 do 2016 v tom ze Tesla je sialene nadhodnotena, ku koncu 2016 som zmenil nazor a vyrazne nakupil. Ked Tesla rozbehne Cinu, Berlin a Model Y vo Freemonte, bude mat rocne trzby okolo 80bil (1,5 mil aut rocne do dvoch, troch rokov) dnes ma BMW trzby asi 100 bil. S lacnejsimi baterkami vstupi Tesla aj do segmentu aut ako Cybertruck, Semi, myslim ze nasledovat bude kategoria aut medzi 25-35 tisic eur, co bude asi 2 miliony kusov na kazdom z 3 velkych trhov. Energy storage a solarne strechy si netrufam odhadnut, ale Elon hovori o 50% raste (pre storage), tak snad to tak aj bude, uvidime. Nechcem ta tu vobec prehovarat, len hovorim ako vidim veci ja. Samozrejme len buducnost ukaze aka bude realita...

dzozifko
2. února • 11:53

Presne tak. Ale Ďoďa netreba brať vážne, on je len taký troll.

Ďoďo
2. února • 12:35

Elektrické automobily sú doplnkové vozidlá, ktoré nie sú "zamestnané" na plný úväzok. Ak niekto vlastní EV stále potrebuje klasické vozidlo.
Musíš byť slepý, alebo predstierať že nevidíš realitu.
Tesla je stroj na spaľovanie peňazí. Inžinieri z Toyoty mali správny tip,keď dali ruky preč od elektromobilov.

Tommy
2. února • 13:02

Tesla? To je normální auto na normální ježdění. Jen je pořád ještě příliš drahá. To je jediný limitující faktor. Mám tři spalováky a největší dojezd mají 880km. Nikdy jsem tolik v kuse neujel. Používám to jen k tomu, že si natočím plnou a nemusím tankovat. Ale stejně cestou stavím na pumpách, u mekáče, v obchoďácích na odpočinek a jídlo. A po cca 500km jsem na ubytku. Kdo by proboha za den jezdil víc a proč?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Emil
2. února • 13:31

Sociál co žere u mekáče dostal chuť na eleltrický auto na který nemá.

Tommy
2. února • 15:30

BTW ušetřím tím na to ubytko po 500km. Abych nemusel 14h prdět do sedadla cestou k móři :-D

MM
2. února • 17:12

Tím že se po 500 km ubytuješ se zkrátí doba po kterou budes muset sedět v autě než dojedeš na místo? To si nedomyslel co?

Tommy
2. února • 17:47

Eh co? Prostě nejedu 14h v kuse. To je hodnota sama o sobě. Kvalita cestování.

mpolan
2. února • 17:32

Je rozdíl jet 14 hodin v kuse (fakt otrava v sebelepším autě) a nebo s pohodlnou pauzou a klidným spánkem. Radši volím druhou variantu.

Tommy
2. února • 15:28

Proč bych nežral u Mekáče? Je to normální rychlý občerstvení u dálnice. Ty budeš jeden z těch hňupů v teplákovce, co nejdřív flexili s tím, že do Mekáče chodí i snídat a teď zase flexí, že chodí i na párek do Imperiálu :-D

Emil
2. února • 17:31

Žer tam, já ti to přece nerozmlouvám. Aspoň se nepotkáme.

MM
2. února • 13:30

Kdo a proč? No protože se chce treba dostat k moři a nejet tam dva dny a nechce jet konkrétní cestou přes nabíječky, důvodů může být celá řada. To je až zarážející jak znáš jen svoje potřeby a nedokážeš si představit jinou situaci.

Petr
2. února • 13:18

Seš socka co nemá na Teslu

Marek71
2. února • 13:37

To každý, kdo nemá na Teslu, je socka?

Tommy
2. února • 13:35

No možná jo. Ale nejsem chudák, co o všem na co nemá, tvrdí, že je to k ničemu...B-]

mpolan
2. února • 12:50

Inženýři z Toyoty přemýšlí, jak dohnat ujíždějící vlak elektromobility. Zatím jim stačí klasická hybridní auta, ale za pět let už to stačit nebude.
Ale jestli tě teprve loni probudili z umělého spánku, pak tě chápu. Je toho na tebe moc nového a svět se zkrátka změnil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ďoďo
2. února • 13:45

Toyote žiadny vlak neujel, môžu začať chrlit tisícky EV do pol roka. Jednoducho to nechcú, lebo na EV sa nedá zarobiť.

Znalec
2. února • 22:02

Dodo, kde na to chodíš?Toyota je totálne pozadu.
Najmenej 20 rokov.Nemajú NIČ technicky zaujímavé.Roky žili z jednoduchej techniky, vlastný diesel nedokázali vyvinúť tak radšej rezignovali.Nemajú ani vlastný automat.Spoľahlivosť už nie je nijako výnimočná - a aj ta je dosiahnutá len ladením stále toho istého..

bzzz
3. února • 11:39

A z nakradenych/koupenych technologii delaji Lexusy ;-)

lander
2. února • 12:43

Jste opravdu mimo..95majitelu elektromobilu chce opět jen elektromobil,spalováky ve velkém konci ať chcete nebo ne..už to přiznala i vaše modla vw jen neumějí konkurovat nemají zatím technologie..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ďoďo
2. února • 13:36

Bez subvencii je toto podnikanie v koncoch. Dnes sa dotuje 1% EV v automobilovom priemysle a naklady sú v 100 miliónoch, miliardách $€.Čoskoro ich vraj má jazdiť 10-20%.Kto ich zaplatí?Iba Nóri si môžu dovoliť financovať EV z predaja ropy a plynu. Zrušením,alebo znížením dotácie na max.500€ sa trh s EV zrúti ako domček z kariet.

MM
2. února • 13:17

Akorát ty prodeje ev o konci spalováků nesvědčí. Věřím že 95% majitelů ev už spalovák nechce, ikdyž sis to asi vymyslel. Ale prostě těch majitelů ev je zatím žalostně málo. Pokud to nevidíš tak popíráš realitu.

Tommy
2. února • 12:11

Otázka je, jak dlouho budou Češi popírat zjevný trend. Naštěstí už český průmysl řídí Němci a Korejci, takže nehrozí, že bychom se tu za 15 let probudili s moderním ekvivalentem Škody 120...

MM
2. února • 13:13

Jaký trend?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
2. února • 13:34

Nástupu elektrifikovaných aut. Zatímco trh padá, tenhle segment roste raketovým tempem.

MM
2. února • 17:09

Bože. Ev fakt asi jenou vystrdadí spalovací motory ale nic raketově neroste. Aspoň si otevři satistiky prodejů, protože to co tu píšeš pro tebe není dobrou vizitkou.

MM
2. února • 17:30

Musim se opravit. Ty čísla se s notnou dávkou demagogie dají interpretovat jako velký růst, ale to jen díky nízkemu základu. Za rok 2018 bylo registrováno cca 300 ev. Za rok 2019 to bude třeba dvojnásobek což zní famózně. Do té doby než se podíváš na ten žalostný počet kusů.

Tommy
2. února • 18:44

V Evropě? Nebereš doufám český trh jako směroplatný?

MM
2. února • 20:08

Jsme v čr.

Tommy
2. února • 21:25

Jak to souvisí s automobilovým průmyslem :-D

mpolan
2. února • 22:33

ČR je pupek světa, to jsi nevěděl?

mpolan
2. února • 18:52

Když se evropská čísla nehodí, vytáhne se zanedbatelný podíl na zanedbatelném českém trhu. :-)

MM
2. února • 20:09

I evropská čísla jsou mizivá.

Tommy
2. února • 21:24

1,5 mil prodaných vozů a růst trhu v řádech desítek procent je mizivé číslo :-D

LOL
3. února • 7:35

Tuhle demagogii můžeš zkoušet na zednících v hospodě, nebo na mileniálech, co neumí ani trojčlenku.Ten tzv. růst není organický, ale odpovídá vnějším vlivům, jako jsou regulace a dotace. Jinými slovy tu zase někdo kurví trh.

Tommy
3. února • 10:26

LOL ale to přece platí i o provozu spalováků. Ty jsou taky přímo či nepřímo dotovány například podporou výstavby infrastruktury, normovanou potřebou parkovacích stání u budov (co nás to u rýsovacích prken stojí přemýšlení, kam ty plychovky narvat), povinností budovat sjízdnou dopravní infrastrukturu atd.
V USA svého času zlikvidovali prakticky celý systém MHD, aby auta podpořili.
Tohle jsou fakt naivní vzdechy. Elektrické vozy prostě představují nejprogresivnější segment trhu. Proto taky start-up Tesla tak roste a tradiční automobilky, které odmítaly trend registrovat, padají do čím dál větších sraček.

.
2. února • 14:15

Tomuhle říkáš raketové tempo? USA pokles, celosvětové prodeje pokles a to už v době, kdy EV ještě nezískaly žádný podstatný podíl na trhu?
https://insideevs.com/news/343998/monthly-plug-... ...

Tommy
2. února • 15:25

Ano, růst segmentu o 70% je raketový růst. Zatímco celé segmenty spalováků padají ke dnu (malé vozy, sedany atd.)
https://www.auto.cz/tesla-model-3-se-v-prosin... ... Jinak nevím, jestli jsi tu svoji tabulku správně přečetl, ale srovnávají tam data za rok 2018 s neúplnými daty za rok 2019. Na pokles to teda moc nevypadá. Což potvrzuje tahle statistika:https://insideevs.com/news/394870/plugin-sales-... ...

LOL
3. února • 7:30

"Raketový růst" extrémně dotovaného segmentu (jak přímo, tak nepřímo) - to jako myslíš vážně? :-DTyhle piklsy na baterky si kupují jen naivní fandové "technologií"

.
2. února • 19:26

Já vidím celosvětový pokles z 2.018 tis 2018 na 1.940 tis. 2019. To je prostě pokles a můžeš to okecávat jak chceš.

Tommy
2. února • 19:57

A nevidíš, že ti tam chybí jeden měsíc v roce 2019? :-D

mpolan
2. února • 22:32

A tři měsíce prodejů v USA, celý kvartál v součtu chybí.

Kuk Vykuk
3. února • 10:11

Muší hovno nic nevidí páč nemá vočí. B-]

Michal
2. února • 14:26

Ten pokles je poměrně očekávatelný. Po fázi, kdy končí nějaké zvýhodnění či dotace, vždy musí přijít následný pokles poptávky.

mpolan
2. února • 11:15

Ta závist, Ďoďo, ta závist... to je hrozná vlastnost, co? Ty na to prostě nemáš.

Petr
2. února • 13:12

Snad lepší být závistivej, než imbecil jako ty mpolane.

mpolan
2. února • 14:00

Petříčku, nesnaž se, nejsem na kluky.

Petr
2. února • 17:07

Já nepsal že jsi na kluky, jen že jsi blbej.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
2. února • 17:30

Panejo, nevnucuj se, fakt tě nechci.

Zuzo
2. února • 18:47

Už dlouho po tobě toužím. Ty tvoje úžasné názory, to vzdělání. Jsi prostě sexi mozek.
Mirek.

Fabia R2 Twincharger
2. února • 10:45

Aspon bude mit ID.3 vetsi konkurenci. Jen hezky zlevnujte ty elektromobily:-)

Ílon
3. února • 13:06

Docela bychom to brali. Konkurence je zdravá věc.Jenže kluci z dolního Saska ho asi někam schovali, reklamy utichly a nikdo neví jestli se objeví alespoň letos v autosalonech ke koupi. Místo toho představili a uvedli do prodeje starého známého Golfa v nových šatech.A to už budem chrlit svoje Tesly z naší nové továrny za Berlínem.

petr r. (petrumr)
2. února • 10:56

každý fanoušek aut je zvědav, kdo po hyundai začne vyrábět elektroauta v česku, tuším, že to bude toyota.

EV
3. února • 9:32

Toyota těžko, ta je v EV sto let za opicemi a konkurenceschopné EV žádné vyvinuté nemá. Ta blouzní o vodíku a v EV ji dávno ujel vlak.

iPace
2. února • 15:14

Skodovka? pristi rok se v Kvasinach ma zacit vyrabet elektricke SUV, Toyota ktera zatim v EU elektromobil ani neplanuje to tedy asi nebude

Richard
7. února • 7:18

Kdepak, bude to ještě letos.

Fabia R2 Twincharger
2. února • 11:05

Nekdo vstoupi do hry s dalsim a dalsim elektroautem, a za 5-10 let budou ceny konecne unosne.;-)

R2
3. února • 1:22

Tak ony jsou ty ceny pro nektere unosne uz ted. Pro jine nebudou unosne nikdy, i pokud se podari cenu pouzitelnych elektromobilu stlacit nekam k milionu korun, tak je to porad asi trojnasobek lacinych automobilu nizsi stredni tridy. Navic je vtipne, ze debatu o dostupnosti vedeme pod clankem o "levnem" modelu Tesly, chtelo by se rict low-end variante modelu X, s cenovkou kolem 2 milionu korun, pozdeji s orezanou baterii mozna "jen" 1,5.

komik
4. února • 22:45

Tak se podívejte do ceníků, kde začínají nové modely nižší střední.. Když nechcete 3-hrnek, jste na půl mega, když se trochu rozjedete.. tak na ceně Tesly. Passat v pluginhybridu je dražší než Tesla.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
R2
5. února • 19:45

Kdyz se trochu rozjedu, ale for je v tom, ze se nemusim rozjizdet. Navic i nejlevnejsi z levnych automobilu maji dojezd, o kterem se i nejdrazsim elektromobilum muze jen zdat a navic je jejich dotankovani radove rychlejsi. Aut s cenovkou kolem 300 opravdu ubyva, o tom se nebudu prit, s prisnejsimi regulacemi cena aut roste, nicmene rust cen se nevyhyba ani elektromobilum, byt tam se spise projevuje nastup modelu s vetsimi bateriemi nez drive.

Marek71
5. února • 8:38

Lze Hyundai i30 počítat do nižší střední? Myslím, že ano. S motorem 1.4 TGDI, automatem a slušnou výbavou style se v pohodě u dealera vlezeš do 600 tisíc. Tesla 3 začíná na 1 224 700 KČ, min. dvojnásobek. Obdobmá cena bude i jiná konkurence z řad levnější, třeba Megane. Octávka a Golf budou o něco dražší. A třeba Superb plugin začíná kolem 850. A ta Tesla na té ceně začíná. Pokud budu chtít vyšší dojezd, tak je to už skoro lilion a půl a to nemluvím o performance a autopilotu...

MM
2. února • 13:10

To už slýchám tak 5-10 let

Fabia R2 Twincharger
2. února • 13:21

To chce trpelivost.. Elon se v Evrope konecne nauci lakovat auta a my zas jeho elektrofigle a poznatky

iPace
2. února • 10:43

zacina tedy peklo zamrzat?

Art Vandelay
2. února • 18:40

A sme na $650, urcite nepredavam, uz sa tesim na battery day, zeby Tesla vymyslela ako vyrabat baterky este podstatne lacnejsie ako Panasonic? Asi ano. A co to znamena? Vstup do segmentu aut medzi 25 - 35 tisic dolarov/eur a ovladnut tento segment, to bude chciet miliony aut...🤙🤙🤙

iPace
2. února • 19:24

rozsiroval jsem nakupem kdys byli u ceny $190 minulej rok, ted asi lituju ze jsem bral jen za 10 tisic $, sel jsem primo proti tomu co tu psal tehdy runner42Tesle se dari a prejme ji to :-)

MM
2. února • 20:07

Jak nebo přes co se dají akcie nakupovat?

iPace
3. února • 8:34

platforem kde se da nakoupit bude spousta, je to jen o zalozeni investicniho uctu, ja prez Yahoo Finance, vyhovuje me nejvic a je to velka platforma, nejsnazsi to pro nasince asi bude u Fio

Art Vandelay
2. února • 20:11

Ja som nakupil cez Fio banku, ale Interactive Brokers (resp. Lynx) su asi lacnejsi...

Art Vandelay
2. února • 19:42

👍

Doporučujeme

Články odjinud