Levná čínská SUV jsou oficiálně v Česku. Dongfeng zaujme, ale zatím s otazníkem

22 komentářů

Vladik
22. září • 9:27

Auta nnevypadají zle ale chtělo by to vstoupit na trh klidně s něčím menším aby to bylo levnější a lákavé pro širší masy.
Jinak ten 1,5l motor to je šílený Ten snad žere i trávu kolem cesty. Na dnešní dobu je hodně rozežraný. Jestli je to ten samý jako v Ssangyonku nebo jak se to píše tak nic moc. V recenzích je auto celkem v pohodě ale všichni se shodují že má hodně velkou spotřebu.

DaewooMaster
1. října • 0:52

Co má společného jihokorejský SsangYong, který navíc od roku 2011 vlastní indická Mahindra, s čínským Dongfengem? Opravdu se domníváš, že dodávají Číňanům svůj benzínový 1,5 GDI-T s udávanou spotřebou 7,47-8,56 l/100km a Číňané si ho "vylepšili" na 12 l/100km?Jinak poděkuj EU, že se teď dávají i do velkých aut takovéto nedůstojné motůrky. Vlastně můžeš být ještě rád, že to není 3valcový 1,0, resp. za 13 let má být jakýkoliv motor zbytečným luxusem v autech. :-/

menon
22. září • 7:59

Na Slovensku sa už viac mesiacov predáva a do júla predali len 2 autá, ďaľší čínsky prepadák, ktorý nakoniec skončí.

legnaw (novy)
22. září • 12:10
Millivoj
21. září • 23:47

Jen mi to přijde jako načasovaný, před 2 lety sem přijde z Wuchanu virus, pak problémy s čipama a pak najednou z Wuchanu auta. Až moc náhod najednou ...

Nojono
21. září • 19:46

Čínská kvalita je pověstná, auto si od nich koupí jen šílenec.

Kuk Vykuk
25. září • 13:31

Říká majitel Dacie co to píše z Čínskýho mobilu. :-D:-PB-]

king014
22. září • 10:07

čínská kvalita je přesně taková jakou si dealer objedná a zaplatí, horší je to s čínskou mentalitou

Olda
22. září • 10:20

Tak tak....přístup Čínu k vyšetřování původu Covid 19 to potvrzuje.:-/

Olda
22. září • 10:21

...sorry ....přístup Číny....

Mirek
21. září • 21:25

Nechci se čínských výrobků zastávat, ale celý svět nakupuje čínské výrobky a Čína dodává díly pro kdejakou automobilku, kdejaká světová značka vyrábí v Číně svou produkci, případně si to nechává od čínských firem vyrábět. Ty jsi už v tom autě seděl, jel, že víš, jak kvalitně je to vyrobeno a jestli náhodou cena nebude plně odpovídat kvalitě? Já ne a nebudu to hodnotit dopředu.
Dnes jsem se poprvé projel v novém Tucsonu 4x4 1,6 T-GDI, manuální převodovka, červené lakování. https://www.netcarshow.com/hyundai/2022-tucson_us-ve... ... (i když je to verze pro USA, vzhled je stejný) Byl jsem dost překvapen, kam se za těch pár let kvalita aut Hyundai posunula. V přímém posouzení vypadá design, v této barvě, výborně. Na nějaké komplexnější hodnoceni je to však brzo, 25 minut za volantem není zrovna moc.
Tak dlouho se tady budeme tvářit, že jsme pupek světa, až najednou zjistíme, že nám z toho švejkování celý svět utekl.

Q
22. září • 8:32

Z hlediska automotive Evropě ujel vlak v Li-ion bateriích. Veškeré know-how a výrobní řetězec je v Asii a Evropa to asi těžko kdy dožene. Bude tady asi jen konečná montáž baterek, marže půjdou do Asie. A za ty si pak Číňané koupí chřadnoucí evropské automobilky.

legnaw (novy)
22. září • 12:02

mozna ani ne... jsou tady pokusy https://inobatauto.eu/...

Q
22. září • 13:06

Ano, pokusy zde jsou. Ale je otázakou, kolik těch komponent si umí vyrobit sami a kolik jich nakupují v Číně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
abc
22. září • 13:41

vsetko tu (EU) dokazeme vyrobit. ale: kto si to potom za tu cenu vie/chce kupit (lebo vzdy chceme za co najmenej najviac); a: preco by to vyrobcovia robili, ked to mozu nakupit lacnejsie z ciny (alebo inde), nehrozia im z to ziadne sankcie, strata prestize, konkurencna nevyhoda a samozrejme maximalizuju zisk (co je vzdy na prvom mieste)

Rembaz
22. září • 0:32

Ono je rozdiel si niečo niekde nechať vyrobiť pri určitej kvalite a cene a rozdiel keď ten čínsky výrobca ponuka niečo úplne sám.
To sú úplne odlišne dva svety. Jedno z druhým nič nemá. V každom prípade nevidim dôvod prečo to kupovať.

Mirek
22. září • 6:08

Například mobily, tam se vše vyrábí jen pro Apple? Volvo patří také Číně a je tam další hromada automobilek, které jsou konkurenceschopné, a je jedno, kde se co vyrábí. Vlaky, vesmírný program..., to vše se dělá pro někoho cizího? Opravdu nemají vlastní firmy?

Q
22. září • 8:24

Mezi telefonem a autem je obrovský rozdíl. Auto stále ještě není spotřební zboží, které se po uplynutí záruky a první poruše vyhodí. Dealerska a servisní síť, dostupnost dílů z druhovýroby, zůstatková hodnota a v neposlední řadě i síla značky, to vše hraje roli ... Pokusů čínských automobilek prorazit v Evropě už bylo hodně s vždycky to bylo fiasko. Pro Číňany je lepší koupit si evropskou automobilku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
22. září • 11:22

A Volvo je čí? A je mi jedno, že ho koupili. Tímto má majitel přístup ke všemu, co tato firma umí. Jestli nebude problém například se clem do EU a tím s nárustem ceny. A že sis vybral jen dvě věci a ještě hloupě. V autech máš hromadu elektroniky, kde se na to berou součástky, kdo to vyrábí, nejsou mobily náhodou elektronika, kterou Evropa už neumí v takové kvalitě a za takovou cenu ani vyrobit? Já napsal jen pár příkladů, ale ty žiješ v minulosti. KIA a Hyundai dělali také pěkné střepy, ale to bylo a každým rokem jdou dopředu. A pro mnohé je auto spotřební zboží, které po pár letech jde pryč. Mobilní telefony také zdaleka každý nemění každý rok, i když jsou lidé, kteří to tak činí. A dealeři atd mají co s tímto společného? Pokud tady budou chtít vážně auta prodávat a budou mít auta přiměřenou kvalitu za odpovídající cenu, tak ty dealery, servis... tady zřídí, tak jako to udělali Japonci, Korejci a jiní. Zůstávat na pozici někde v minulosti a tetelit se blahem, že oni to přece neumí je velká chyba. Celý svět je pomalu vše naučil a nyní se všichni nestačí divit, že bez Činy najednou nejde pomalu nic vyrobit, že Čína ovlivňuje ekonomiky celého světa.

Q
22. září • 11:59

Mirek: To není podcenění Číny. Auta jsou jedna z mála zbývajících oborů, kde má Evropa ještě technologický náskok pred Čínou. S nástupem elektromobilů to pravděpodobně skončí. Pak už zbude jen síla značek a poprodejni péče.
Jinak Korejci nezačínali od nuly. Koupili si licence (Hyundai zejména od Mitsubishi, Kia od Mazdy, Daewoo od GM) a desítky let jim trvalo dostat se na současnou úroveň. Číňané na to jdou koupí automobilek a získáváním know-how ze společných podniků v Číně (cizi automobilky tam samostatně vyrábět nesmějí).

Mirek
22. září • 12:12

Tak samozřejmě. Já jen poukazuji na to, že co bylo dříve, nemusí platit dnes. Kdo dohání svět, tak to většinou provede nákupem licence. Čína je výjimka, ta to vzala kopírováním a tím, že zahraniční výrobci v Číně nemůžou mít více procent akcií ve "své" firmě, než 49 a Čína tím pádem má 51%. Takže takto svět předal jednoduše svůj know-how Číně.

abc
22. září • 11:30

ono je ale dobre vzdy polozit otazku, "preco?" napr. "kterou Evropa už neumí v takové kvalitě a za takovou cenu ani vyrobit?" preco je to tak? preco mozu byt cinania (azijci) lacni? kde ta "kvalita" vznikla, akym sposobom sa "zakladaju" zahranicne fabriky v cine napr.? co to zapricinilo, a co zapricini, ked (dumpingom) vytlacia povodnych, naoko drahsich vyrobcov?
bohuzial uz davnejsie sa prevazuje kratkodobe myslenie, ze co najviac za najnizsiu cenu. a (je to moj len subjektivny nazor) na konci zaplaceme ako prvi prave mi, tu, v strednej EU

Doporučujeme

Články odjinud