Levná auta na úvěr opět letí

Zájem o úvěry na levné vozy s cenou do 80 tisíc Kč se letos zvýšil o 70 procent. Alespoň to ve své tiskové zprávě tvrdí prodejce levných vozů Auto Diskont s tím, že zákazníky dnes vede k nákupu levných aut na splátky nejen snaha ponechat si v nejisté době hotové peníze, ale především rychlá a snadná dostupnost nových typů úvěrů přímo v autobazarech.

Zcela novým trendem je pak růst zájmu o úvěrové financování vozů s cenou pod 50 tisíc korun. Tyto vozy byly dříve nakupovány výhradně za hotové, neboť banky nebyly ochotny financovat podobné vozy staré i 15 let. Během letošního roku se ale situace zásadně změnila a bankovní ústavy jsou k velkým autobazarům mnohem vstřícnější. Obchod s kategorií nejlevnějších vozů do 50 tisíc Kč však čeká v příštím roce mírný útlum, neboť se jich bude týkat nově zavedená ekologická daň ve výši tři až 10 tisíc Kč, splatná při přeregistraci vozu na nového majitele.  


Nejprodávanější modely v Auto Diskont v roce 2008


Model                            Průměrná cena            Podíl úvěrového financování


Škoda Felicia                   45 tisíc Kč                         38 %

Opel Astra F                    49 tisíc Kč                          30 %

Ford Mondeo                   65 tisíc Kč                          30 %

Škoda Fabia                   108 tisíc Kč                         40 %

Ford Escort                      39 tisíc Kč                          30 %

Renault Mégane               75 tisíc Kč                          20 %

Fiat Punto                        59 tisíc Kč                          25 %

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků