Letošní Rallye San Remo s mnoha otazníky

Již tento pátek se na start 11. podniku seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích – Rallye San Remo - postavila největší konkurence vozů specifikace WRC v historii této asfaltové soutěže.
Letošní Rallye San Remo s mnoha otazníky


Další bitva o mistrovské body a umístění na stupni vítězů se odehraje od pátku 5. září do neděle 7. září na 16 rychlostních zkouškách o celkové vzdálenosti 368.12 km, rozdělených do tří etap. S přestěhovaným centrem rallye do universitního městečka Imperia a s pozměněným programem, čítajícím řadu změn v podobě nových testů, letošní Rallye San Remo naplněna mnoha novinkami a soutěží několika velkých otazníků.

Upevní si Colin McRae svou pozici vedoucího jezdce průběžného pořadí šampionátu jezdců? Nebo to bude Tommi Makinen, startující poprvé ve své kariéře za volantem vozu specifikace World Rally Car, prvním Mitsubishi Lancer World Rally Car v historii této japonské automobilky? Budou vozy Peugeot 206 WRC s Francouzi Panizzim a Auriolem dominovat i letos nebo se prosadí superrychlé Xsary WRC sesterské značky Citroen? Mohou nové pneumatiky Pirelli konkurovat těm nejlepším gumám Michelin? A celá řada dalších otázek bude zodpovězena během následujícího víkendu.

Více o šancích některých hlavních favoritů napoví jejich komentáře a prohlášení:

Gilles Panizzi, loňský vítěz: „Určitě jsem přijel vyhrát, i když očekávám velkým souboj s Auriolem. Pokud jde o asfaltové soutěže v kalendáři mistrovství světa, mám raději Korsiku nebo Španělsko. Celkem je mi to ale jedno, protože v okolí San Rema jsem začínal závodit. Cítím se zde jako doma.“

Didier Auriol, vítěz 12 asfaltových rallye seriálu mistrovství světa: „V Itálii jsem tradičně zajížděl slušný výsledek. Již se moc těším, obzvláště, když to bude naše premiéra s novou evolucí dvěstěšestky pro rok 2001. S novým vozem jsem hodně testoval, takže vím o čem mluvím.“

Tommi Makinen, předloňský vítěz Rallye San Remo a vedoucí jezdec MS FIA jezdců, sdílející vedoucí pozici s Colinem McRaem: „Nový Lancer WRC je naprosto skvělý. Myslím, že můžeme vyhrát. Vím, že o titulu mistra světa se možná bude rozhodovat již zde. Situace na prvních čtyřech místech je naprosto vyrovnaná – každý bod se počítá. Bude to hodně náročná soutěž.“

Colin McRae, vede v souboji o titul mistra světa společně s Makinenem, v Itálii pojede s novými pneumatikami Pirelli: „Náš tým a Pirelli udělali na asfaltu obrovský výkonnostní skok. Všichni jsme tvrdě dřeli, abychom byli i na asfaltu na špici. Náš vůz možná není tím nejlepším na asfaltu, ale o víkendu vše může být úplně jinak.“

Francois Delecour, týmová trojka, týmový kolega Colina McRae, vloni druhý absolutně: „Oproti jaru jsme se na asfaltu rozhodně hodně zlepšili. V programu soutěže je zhruba 60 km nových vložek, ty jsou ale novinkou pro každého, takže to nebude vůbec žádná nevýhoda.“

Richard Burns, třetí muž celkové klasifikace šampionátu jezdců, stále jeden z kandidátů na titul a v Itálii jeden z favoritů: „Minulý rok jsem zahájil velmi dobře, ale pak jsem chyboval. Letos si troufám opět na stupně vítězů, přestože vím, že konkurence bude obrovská.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků