Letošní pekelná sezona na D1 se chýlí ke konci. Úzké pruhy mizí

Stavební firmy již pomalu opouštějí rekonstruované úseky na dálnici D1. Nejpozději v prosinci se bude plynule jezdit i na D8 či D2
Letošní pekelná sezona na D1 se chýlí ke konci. Úzké pruhy mizí

Už jen na čtyřech z celkem šesti letos rekonstruovaných úseků dálnice D1 mezi Prahou a Brnem jsou zúžené jízdní pruhy a rychlostní omezení na 80 km/hod. Informoval o tom mluvčí ŘSD Jan Studecký s tím, že počet omezení se bude nadále snižovat. Děje se tak vzhledem k ukončení stavební sezony a hlavně kvůli nutnosti zprovoznit dálnici pro průjezd sypačů v případě sněžení a náledí.

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

„Nejdéle se bude pracovat na úseku Ostředek-Šternov mezi 34. až 41. kilometrem a Velké Meziříčí - Lhotka  (kilometry 146 - 153), kde jsou práce plánované až do poloviny prosince," sdělil Studecký. Naopak mezi Měřínem a Velkým Meziříčím (km 134 -141) se bude stotřicítkou jezdit již za pár dnů od poloviny listopadu, na konci listopadu si pak neomezenou jízdu užijí také řidiči mezi Hořicemi a Koberovicemi km 75 - 81).

Během prosince také skončí stavební práce na problematických úsecích jiných tuzemských dálnic. Konkrétně na D2 za Brnem a D8 za hranicemi hlavního města.

Řešení od Benešova chce ŘSD uplatnit i jinde. Rozšíří se 11 silnic

Řešení od Benešova chce ŘSD uplatnit i jinde. Rozšíří se 11 silnic

Na jaře se ovšem práce znovu rozběhnou na čtyřech letos nedokončených úsecích „brněnské" dálnice. Konkrétně to je mezi Jihlavou a Velkým Beranovem, Velkým Meziříčím a Lhotkou, Ostředkem a Šternovem a Hořicemi a Koberovicemi. První dva zmiňované úseky budou hotovy do pololetí, na zbývajících se bude stavět celou příští stavební sezonu. K nim pak přibydou ještě další čtyři úseky. Je tak možné, že na jaře bude na D1 až osm úseků s rychlostí omezenou na 80 a s úzkými pruhy.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků