Letošní pekelná sezona na D1 se chýlí ke konci. Úzké pruhy mizí

Stavební firmy již pomalu opouštějí rekonstruované úseky na dálnici D1. Nejpozději v prosinci se bude plynule jezdit i na D8 či D2
Letošní pekelná sezona na D1 se chýlí ke konci. Úzké pruhy mizí

Už jen na čtyřech z celkem šesti letos rekonstruovaných úseků dálnice D1 mezi Prahou a Brnem jsou zúžené jízdní pruhy a rychlostní omezení na 80 km/hod. Informoval o tom mluvčí ŘSD Jan Studecký s tím, že počet omezení se bude nadále snižovat. Děje se tak vzhledem k ukončení stavební sezony a hlavně kvůli nutnosti zprovoznit dálnici pro průjezd sypačů v případě sněžení a náledí.

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

„Nejdéle se bude pracovat na úseku Ostředek-Šternov mezi 34. až 41. kilometrem a Velké Meziříčí - Lhotka  (kilometry 146 - 153), kde jsou práce plánované až do poloviny prosince," sdělil Studecký. Naopak mezi Měřínem a Velkým Meziříčím (km 134 -141) se bude stotřicítkou jezdit již za pár dnů od poloviny listopadu, na konci listopadu si pak neomezenou jízdu užijí také řidiči mezi Hořicemi a Koberovicemi km 75 - 81).

Během prosince také skončí stavební práce na problematických úsecích jiných tuzemských dálnic. Konkrétně na D2 za Brnem a D8 za hranicemi hlavního města.

Řešení od Benešova chce ŘSD uplatnit i jinde. Rozšíří se 11 silnic

Řešení od Benešova chce ŘSD uplatnit i jinde. Rozšíří se 11 silnic

Na jaře se ovšem práce znovu rozběhnou na čtyřech letos nedokončených úsecích „brněnské" dálnice. Konkrétně to je mezi Jihlavou a Velkým Beranovem, Velkým Meziříčím a Lhotkou, Ostředkem a Šternovem a Hořicemi a Koberovicemi. První dva zmiňované úseky budou hotovy do pololetí, na zbývajících se bude stavět celou příští stavební sezonu. K nim pak přibydou ještě další čtyři úseky. Je tak možné, že na jaře bude na D1 až osm úseků s rychlostí omezenou na 80 a s úzkými pruhy.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků