Letos se prodalo v ČR víc nových aut než loni. I díky akčním nabídkám

Letos se prodalo v ČR víc nových aut než loni. I díky akčním nabídkám

Hlavně firemní zákazníci letos přispěli k růstu prodeje nových osobních aut. Oproti loňským 169 200 vozům letošní prodej vzroste o 1,9 až 2,5 procenta. Prodejci během roku nabízeli řadu slevových akcí, do nichž se výrazně zapojila i Škoda Auto, které podle očekávání také patří největší podíl ze všech prodaných vozů.

„Po silném jaru a zvláště povedeném březnu došlo na počátku léta v červenci ke stagnaci trhu. Ten pak začal nabírat dech opět v podzimních měsících, které byly opět silnější než v minulém roce,“ uvedl člen rady ředitelů Svazu dovozců automobilů a šéf Kia Motors Czech Vít Pěkný.

Vozy prodávané na IČO firemními zákazníky tvořily podle Pěkného v letošním roce 55 procent prodeje. Převážně firemní klientely se ale týkaly i takzvané reexporty, tedy nákup dovážených vozů v Česku a jejich následný vývoz do zahraničí. Ty představovaly až čtyři procenta z celkových registrací.

Jednotlivé značky se snažily během celého roku podpořit prodej různými slevovými akcemi. Nejlevnější modely tak bylo možné pořídit za cenu začínající kolem 150 tisíc korun. K akčním nabídkám se letos významně připojila i Škoda Auto, která například během roku dvakrát nabídla zlevněnou Fabii a Octavii.

Prodej nových aut na českém trhu za 11 měsíců roku stoupl meziročně o 2,7 procenta na 158 263 vozů. Dovoz ojetin vzrostl o tři procenta na 122 896 aut.

Nejprodávanější

Na prvním místě se umístila Škoda, které prodej stagnoval na 48 715 vozů. Druhý Volkswagen zvýšil odbyt o 15,5 procenta na 13 771 vozů a třetí Ford si pohoršil o půl procenta, když prodal 12 916 aut. Následovaly značky Renault, Hyundai a Kia.
 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků