Letos přibude v Česku 74 kilometrů nových dálnic

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) oznámilo, že v letošním roce přibude nových 74 kilometrů nových dálnic a rychlostních komunikací. Náklady na tyto silnice dosáhnou zhruba 35 mld. korun.

Největší podíl připadne na Moravskoslezský kraj, kde přibude 26 kilometrů. Tam bude také zprovozněn nejdelší nový úsek z Ostravy do Bohumína.

Do roku 2013 chce ŘSD rozšířit dálnice ze současných 640 km na výsledných 948 km, ovšem zda se to povede není prozatím jasné. Chybí totiž finance na budování předražených komunikací, a tak se může stát, že se některé stavby minimálně odloží.

Stín pochybností se také stále vznáší nad tím, zda mají jít investice tímto směrem na úkor starších dálnic a silnic první třídy, které jsou dnes bez nejmenších pochyb v nejhorším stavu v historii České republiky. Mnohé z nich nejsou v posledních letech opravovány vůbec a když už, tak velmi nekvalitně. Radost z významného doplnění dálniční sítě tak má (a zřejmě ještě dlouho bude mít) poněkud hořkou příchuť...

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků