Letní pneu: nakupte co nejlevněji (přehled cen)

101 komentářů

Honza
30. dubna • 15:10

Děkuji za článek. Sháním pneumatiky na svého sporťáka. Co říkáte na tyhle stránky: https://www.pneu-kvalitne.cz/novinky/test-letnich-pneu... ... - mají tam vcelku slušný výběr. Děkuji za názory.

sock
25. března • 15:54

nikdo se tady nezmínil o dle mého výhodném dojetí zimních pneu na zadní nápravě přes léto, praktikuji to již několik let k naprosté spokojenosti a nemalé úspoře:-)

Ondra S.
20. března • 22:34

Věřím panu Ondrašíkovi, že zimní gumy na suchém asfaltu při nízkých teplotách mají horší přilnavost, vedení v zatáčkách a brzdnou dráhu, než srovnatelné letní. Byl bych ale rád, kdyby se pan Ondrašík podíval i jestli tohle někde netestovala nějaká zkušebna. Beru, že to s bratrem zkoušeli, ale rád bych viděl třeba test od adacu, jako že o kolik to teda je horší?
Sám zimní gumy nepoužívám, protože ve sněhu, na ledu a břečce nejezdím. V zimě najedu tak málo, že bych ty gumy ojížděl tak asi 20 let, což by nevydržely nesteřet žádné. Na suché silnici mají být lepší přece ty letní. Potřebu používání zimních gum vidím především tehdy, pokud potřebujete jezdit v zimě denně bez ohledu na počasí, pokud se pohybujete v horských oblastech, kde se silnice moc neudržují a jsou tam obecně drsnější podmínky. Pokud už musím projet sněhem (třeba někam dojedu, jdu na výlet a když se vrátím k autu, tak je třeba napadáno pár cm nového sněhu) jsem si vědom nižšší přilnavosti, otestuji adhezi a potom dbám zvýšené opatrnosti, se smykem počítám v každém okamžiku a tomu se přizpůsobím způsobem jízdy a předvídáním. Rovněž nechápu, proč si někteří řidiči udělali ze zimní pneumatiky modlu a myslí si, že je vždy spasí. Jako by zapoměli, že před 15 lety jezdili skoro všichni na letních a nikdo z toho nedělal kovbojku. To ale nemůžu nezmínit že tehdy byly ty letní dalého horší, než jsou dneska. Vývoj je tady prostě dost znát.
Druhý extrém tedy jezdit na zimních celoročně, s tím jsem se už také setkal, ale nepovažuji to za vhodný, právě proto, že zimní guma je příliš měkká a nedrží tak jako letní. Při zvýšené opatrnosti se to ale dá taky přežít.

Petr1968
21. března • 7:41

Před 15ti ,ale spíše více lety byly většinou spíše celoroční pneu než letní. Takový OR 34 neodpovídá zrovna letní pneumatice,tak jak se dnes čistě letní pneumatika bere.

jogurt
22. března • 19:43

Jenže to je veliký omyl. To podstatné na zimní pneumatice není hrubý vzorek ve stylu OR34, ale materiál a počet a tvar lamel. Lamely vytvářejí při běžné deformaci pneumatiky co nejvíce malých ranek, které jsou tím, co vás na kluzké silnici drží. A materiál, který určuje míru elasticity při nízkých teplotách.
Právě toto jsou první dva důležité parametry pro zimní pneu. Až po nich následují další ve stylu schopnost odvádět vodu či sněhovou břečku, tuhost bočnic, schopnost směrové stabilizace a brzdné vlastnosti na !nezimním" suchém povrchu.

Ondra S.
22. března • 22:30

Jogurt sám je jeden velký omyl!
Samozřejmně, že vím o měkčí směsi zimních gum a o nařezání dezénových bloků. To nařezání má ale význam zejména při jízdě po měkkém povrchu, tedy uježděný sníh, bláto, možná i hrbolatý led. Tam zvýšením počtu záběrových hran se trochu zlepší trakce.
Vím taktéž o trošku měkčí směsi, která si zachová pružnost i v nižšších teplotách, ale při vyšších už se zase deformuje moc a přílnavost gum je naopak horší. Tu měkčí směs bych ale zase tak nepřeceňoval. Ono totiž kvalitní letní guma zas není o tolik tvrdší, aby se to projevilo na suché silnici při teplotách pod nulou tak výrazně, že by to řidič poznal.
Zkrátka tu chci napsat asi to, že na suché silnici za nízkých teplot pod bodem mrazu i kvalitní letní guma odvede dobrou službu, protože se tak nedeformuje, neopotřebovává a nezvyšuje vozidlu spotřebu. Tím má lepší brzdné vlasnosti, lepe drží v zatáčkách, to ale jen do té doby, než se vjede do sněhu, nebo do bláta, nebo na led.
Pan Ondrašík tu ale zjistil, že prý je tomu tak i na mokrém asfaltu, protože letní se lépe prořezávají vodní hladinou a lépe odvádí vodu ze stopy. To jsem byl trochu překvapen.
Smysl používání zimních pneumatik vidím pouze v tom, že když nasněží, nebo vozidlo dojede k zasněženému úseku silnice, nemusíte otáčet (jako ti na letních) ale můžete si směle pokračovat, protože vozidlo se zimními gumami je na jízdu sněhem a břečkou již předem připraveno. Potom je samozřejmně ještě důležitá hloubka vzorku. Podle mě je lepší nová letní, než stará zimní třeba se 2mm. Takhle to je! Kdo v zimních gumách vidí modlu, která ho vždy a všude spasí, ten je magor a jednou by se mohl hodně divit. Za tímhle celým názorem v tomto příspěvku si stojím a je mi úplně jedno, že je jiný, než většinový, protože většina není bezchybná, ani nejchytřejší a tudíž je třeba ji brát s reservou. Pokud si něco myslí většina, tak to vůbec nemusí být ten nejlepší názor, protože masa je manipulovatelná a neznamená to pro mě z hlediska mého postoje vůbec nic (pouze vím, co od nich můžu čekat).

Petr1968
23. března • 8:17

Nová letní není na sněhu lepší než ojetá zimní.Ale jinak souhlas.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ondra S.
23. března • 11:38

Podle mých zkušeností ale je! Pokud je totiž zimní guma ojetá na hloubku 2mm nebo méně, vozidlo je hůř ovladatelné a ubrzditelné, než na nových kvalitních letních gumách. Kdo nevěří, ať si to zkusí se na sněhu rozjet a zabrzdit, případně vyjet nějaký kopeček na hodně ojetých zimních a v zápětí na nových letních. Doporučuji někde bokem na zasněžené lesní, nebo polní asfaltce bez provozu osobně zkusit všem mým oponentům.

Petr1968
24. března • 8:53

Ojetou jsem nemyslel zrovna 2mm:-D Na 2mm neojíždím ani letní,né tak zimní:-O:-O

Petr1968
22. března • 21:12

To já ovšem vím. :-) OR34 byl i M+S pro debilní zmetky,co si říkaj poslanci. TZato v podstatě celoroční guma,byla uváděna jak jako letní,tak i zimní :-)))))

Jirka
21. března • 0:05

psal jsem to uz vyseVýrazně lepší jsou zimní pneumatiky pouze na sněhu nebo břečce. Na ledě asi taky, ale tam "nula od nuly pojde". Na suchém asfaltu je i za nízkých teplot letní pneumatika výkonnější - sice mrazem tvrdne (jak neopomenou zmínit všichni výrobci a prodejci pneumatik), ale méně "prořezaná" kontaktní plocha se méně bortí a kroutí. Za mokra je to paradoxně ještě horší - jemné drážky a samozamykací lamely v zimní pneumatice odvádějí vodu hůře než pevné bloky a široké drážky pneumatiky letní. Důkazem může být tento test německého časopisu AutoBild. Za podmínek například z 10.1.2007 (teploty mezi +11 a +15 °C) bude naopak zimní pneumatika výrazně nebezpečnější.vysledky testu v tabulce:
http://www.autoklub.cz/acr/informacezakony/zakony/2007/informace_pro_motoristy/testovani_pneu_zima/tabulka.pdftext jsem citoval odtud:
http://pavelkobersky.blogspot.com/2007/02/pro-nepotebujeme-povinn-zimn-pneumatiky.html

Ondra S.
22. března • 22:54

Na ten test zimních a letních pneu bych se rád podíval, ale ten odkaz mi bohužel nechce fungovat! :-(

Dobrák
19. března • 20:12

Páni redaktoři, to se vám povedlo... příště musíme taky dát nějakou kačku, alespoň se nám nestane že naše ceny budou v testu o mnoho navýšené a inzerující konkurence na 3 dny sníží ceny , které později znovu navýší.

psikl
20. března • 7:41

Ceny pneumatik jsem zjišťoval na stránkách jednotlivých obchodů v termínu 26.-29.3

Přemysl
19. března • 12:26


Vážený pane autore,pominu výběr testovaných společností,kde opravdu chybí levnější a fungující firmy a nebudu komentovat výběr výše uvedených,protože takováto diskuze tady byla u loňského testu a nic se od té doby nezměnilo a jde pravděpodobně o zadání vašeho vedení,jak odměnit inzerující firmy touto reklamou.Dovoluji si prohlásit,že test,v kterém bez ověření napíše autor např. termín dodání 1-2dny u různých prapodivných značek,kterých se za sezonu prodá pár kusů, je naprosto bezcenný a nemá žádnou vypovídací schopnost o fungování daných shopů.
To že si toto smělé tvrzení opíšete z jejich stránek je prostě blábol..nebudu po vás chtít abyste si v rámci testu třeba sedl k telefonu a nechal si potvrdit doručení Uniroyalu nebo Yokohamy 245/40R18 do 48 hodin......sice na to upozorňujete, že to nemusí být pravda ,ale stejně to tam kydnete do textu
Navíc doručení zboží není závislé na slibu nebo přání shopu, např. my máme vlastní sklad ,ale stejně nedokážeme zaručit doručení do nějaké doby.Před koncem roku dopravci kolabují a stává se ,že zásilka je doručována několik dní bez ohledu na na naše přání.
S tím jistě souhlasíte ale stejně to tam plácnete.....Pokud chcete slyšet návrh na zkvalitnění testu..a Vás by takový test skoro nic nestál.....co tak objednat si v každém z těchto obchodů jednu pneumatiku,třeba rozměr 175/70R13 třeba fuldu nebo něco podobného,nechat si jí poslat (přece do 48 hodin by to bylo u vás :-) )...ověřit si ,že si opravdu nic nepřipočítají navíc k ceně(doprava je přeci zdarma) a po 10 dnech odstoupit od smlouvy a pneumatiku jim vrátit......napište potom jak kdo reagoval...to bude pro čtenáře přínosnější než tento váš "test"
P.S. A co takhle podívat se na prodávané modely u některých prodejců,uváděných jako "VÍTĚZ TESTU",přestože v životě v žádném testu nezvítězily?
Ale to už by bylo moc práce a život jde dál ,tak proč se detaily zdržovat ,že?S pozdravem P.

psikl
19. března • 14:33

Tento přehled cen vybraných pneumatik není a rozhodně si nehraje na TEST společnostní prodávající pneu či rychlost dodávky.Jen zjištění cen zabere neuvěřitelné množství času a mravenčí práce...

Petr1968
18. března • 20:02

Za určitých okolností jsou letní v zimě na suchu lepší. Například při brždění z vyšších rychlostí a pokud jsou zahřáté jízdou. Pokud se dělají testy při 50km/hod a nezahřátých pneu,tak vyjdou zimní lépe. A tím se výrobci rádi pochlubí:-D:-D:-D Najděte na netu tabulku brzdných drah z vyšších rychlostí (70-130) Nenajdete. A víte proč? Protože by to to dopadlo jinak než reklama potřebujeB-]B-]B-]

zdenda
18. března • 21:40

A tim chces rict, ze letni se jizdou ohrejou, ale zimni zustanou studeny? Tomu trosku neodpovida mekci smes, ktera ma vyssi oter a odpor, takze se i vice zahriva ....

Petr1968
18. března • 22:38

Tím chci říct,že ze 100km v hodině zastavíš při -10 na suchu na letních dřív.

Karel Neugebauer
18. března • 18:29

Zajímal by mě klíč podle čeho jste vybírali dané eshopy. Mě to tak přijde, že to nejsou ty nejlepší a největší v ČR, například tam chybí novepneumatiky.cz ... ale oni u Vás asi neinzerují.

Radek Ondrášík
18. března • 19:40

http://www.firmy.cz/Obchody-a-obchudky/Nakupovani-na-internetu/Auto-moto/Online-prodejci-nahradnich-dilu-a-autodoplnku/Online-prodejci-pneumatikje tam 196 eshopů s pneumatikami. V přehledu jich je tak 10. Takže 186 dalších tam není. Smiřte se s tím. Ten váš eshop co uvádíte upřímně nikdo nezná.

Lukas
19. března • 9:50

O kus výš píšete, že Vy pneu kupujete v jiném eshopu, který je ještě levnější, než pneunet.cz, kde si chci koupit letní gumy. Mohl byste napsat, jaký obchod máte namysli? Přeci jen chci ušetřit:-P Moc díky za odpověď

Fantomas
18. března • 14:42

Ano, vím a úplně to slyším, že podmínky a počasí mohou být v různých místech různé, ale i tak se musím usmívat při představě, že někdo z nížiny, kdo občas musí jet po dálnici, musí mít do května zimáky, i když mu na zahradě kvetou třešně :-) Takový člověk když si přečte tenhle článek, tak se akorát strašně na..re :-)

Radek Ondrášík
18. března • 15:25

To ještě nic není. Daleko horší je, když máte výjezd z domu cca 40 metrů za značkou určujicí povinnost mít zimní gumy do konce dubna. Takže kvůli 40ti metrům budete jezdit ještě 2 měsíce na zimních. Přitom soused, co bydlí vedle a má holt výjez o cca 60 metrů níže nemusí.

x12345678
18. března • 16:15

Pokud najezdí za rok nějakých 10-15tis. km, bude lepší, když nechá na autě celoročně zimní. Rozhodně pro svátečního řidiče a jeho okolí lepší varianta než letní v zimě.

Radek Ondrášík
18. března • 16:24

Jde spíše o tu absurditu stavu. Kdy soused může mít letní celý rok a on ještě dva měsíce musí mít zimní.

Fantomas
18. března • 16:44

Někomu prostě absurdní a naprosto logiku postrádající věci nijak nevadí, protože vidí to dobrodiní pro všechny, které se v tom konání skrývá :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
19. března • 7:54

Absurdní je na tom především to, že se vůbec musí vést stupidní diskuse na obdobné téma. Tím nemyslím zde ale v parlamentu.Používat v zimě zimní pneumatiky je normální. A pokud to není normální dobrovolně, mělo by to být normální povinně. Bez dementních dopravních značek.A stejní joudové, kteří vykládají, že na supermarketové zimní gumy nemají, ať tedy chodí v zimě v sandálech a v tričku, když nemají na zimní výbavu. A pokud na ni opravdu nemají, ať nejezdí.

x12345678
18. března • 14:57

Když ten člověk vjede na místo, kde přimrzla na vozovku zkondenzovaná mlha, na námrazu na mostě nebo do sněhového jazyku, je to otázka zlomku vteřiny. Je menším zlem, když bude celou zimu jezdit "zbytečně" na zimních pneu než když někomu ublíží nebo způsobí škodu. A navíc, právě nížiny jsou zrádné. Řidiči, kteří jezdí v horách se s tím zpravidla umí vypořádat. Amatér ze sídliště je hříčkou i spícího živlu, k tomu aby způsobil malér žádnou kalamitu nepotřebuje. Typickým případem jsou uklouzané brzdné zóny před křižovatkou s hlavní silnicí.

Viridis
18. března • 12:34

Připadá mi trochu neseriózní uvádět dodací termín 1 den. Naprostá většina e-shopů zasílá přepravními službami (DPD,PPL, apod.), z nich žádná negarantuje dodání do 24 hod. Většinou se jim to povede, ale ne vždy - mluvím o vlastní zkušenosti, v práci používáme několik různých přepravců a všichni mají v podmínkách nejméně 48 hod standardně. Aby byl test dodavatelů pneu solidní, musel by si autor pneu objednat. Alespoň by se ukázalo jak se chová prodejce skutečně (skryté příplatky za dopravu,balné,apod), případně jak reaguje když chce zákazník pneu vrátit - z e-shopu do 14 dnů bez udání důvodu ze zákona!!! Autorevue.cz by to nestálo nic navíc, jen trochu poctivější práce.

Karell
18. března • 18:29

Taky jsem na to pred vanocema narazil. Ale nasel jsem jednoho prodejce (jmeno nereknu, aby nekdo nemyslel, ze jsem on, je v prehledu v clanku), ktery posila pres GP, slibili 2 dny a trvalo to asi 40h od objednavky k doruceni a to za cenikovou cenu. Kdyz jsem predtim obvolaval vsudemozne inzerovane eshopy, tak jsem s temi 2 dny nepochodil. Takze kdyz na tom zalezi, tak je lepsi volat...

Karell
18. března • 18:41

Tak kecam, objednaval jsem v po vecer, v ut poledne to bylo doma, asi 20 hod. A jelikoz si pamatuju, ze to bylo tak jak mi slibili, tak slibili 1 den :-). Rozhodne to ale byli jedini z mnoha.

psikl
19. března • 14:35

Má zkušenost je obdobná. Záleží na mnoha faktorech. Jednou mi dodali pneumatiky druhý den, jednou třetí a jednou díky nehodě a překládání byly doručeny až po 72 hodinách. Většinou na pneu nespěchám a klidně si počkám. Při výběru není doba doručení rozhodně prioritou.

psikl
18. března • 13:05

Při tvorbě článků, vycházíme z údajů dostupných na webových stránkách prodejců. Uvedení jednoho dne chápu tak, že pokud si objednám pneu SKLADEM, dojdou mi druhý den (do 24 hodin)...Jinak tvorba tabulek je časově nesmírně náročná. Někteří prodejci nemají zrovna přehledné a komplexní vyhledávače a je nutné se při hledání správného rozměru, indexu atd. doslova "pídit" po té správné pneumatice a ceně.Pokud vím, tento článek není žádným TEST dodavatelů pneumatik!!!

Devil 666
18. března • 11:41

Autor je zřejmě "odborník na slovo vzatý". Co to je za totální blbost, zevšeobecnit, že letní pneumatiky mají nižší profil a jsou hlavně širší? :-/

P.
18. března • 12:27

Nevím, myslím, že to může vycházet z dřívějších dob, kdy bylo vhodné volit zimní pneu užší, aby se lépe bořily do sněhu a lépe tak držely stopu.
To už ale dnes, v době moderních dezénů a směsí, patrně neplatí. Nechť mě případní odporníci opraví :-)

Devil 666
18. března • 13:27

Asi tak. Na sněhu mohou být užší pneu skutečně lepší, protože díky menší ploše tolik nerozloží váhu zaboří se, tolik neprokluzují a lépe vedou. Viz soutěžní auta na sněhu. Ty jezdí skoro na galuskách. Sám jsem měl na předchozím autě na zimu užší pneu a menší ráfek, ale bylo to taky hlavně z cenových důvodů. Dnes mám na zimu i léto stejný rozměr ráfku i pneu 205/50/17 a není problém. A myslím si, že tak to má dnes většina aut. Takže zevšeobecnění autora o tom, že letní mají apriori menší profil a větší šířku je totální blbost.

x12345678
18. března • 13:41

Ano ale neplatí to absolutně. Z letošní zkušenosti prohlašuji, že 295/40R20 opravdu není vhodná ani na uježděný tvrdý sníh. Grandtrek Winter M3 ale pochybuji, že s jinou značkou by to bylo lepší.

Devil 666
18. března • 13:48

Ale s tím samozřejmě souhlasím. Já sám bych se pokud bych měl na autě už třeba 225, snažil taky dát tam na zimu něco užšího. Ale v nižších, běžnějších rozměrech pro to není důvod a nedělá se to. Takže tvrdím pouze to, že autor může těžko zevšeobecnit, že zimní je vždy užší.

x12345678
18. března • 12:36

Platí to. Zčásti. Jedním z důvodů je i to, že v hlubokém či rozměklém sněhu, kde je úzká pneu výhodná, se jezdí dnes velmi málo. Většinou se jezdí po suchém nebo mokrém povrchu a tam není důvod pro použití užšího běhounu. Totéž platí pro hladký uježděný sníh a nebo led.

Radek Ondrášík
18. března • 12:32

No máte v tom trochu guláš.Užší pneu se používají hlavně proto, aby měly lepší zatížení a byly schopny lépe hrabat. Jsou vhodné do oblastí, kde je častá sněhová nadílka a řidič tak často jezdí ve vrstvě sněhu a potřebuje tedy hrabat. K tomuto účelu soužily dříve a slouží i dnes.Dnes je ale doba, kdy prostě takové využití potřebuje již málo kdo. Silnice se velmi kvalitně udržují i v horských oblastech a pro ovladatelnost, brzdnou dráhu apod. jsou lepší širší pneu. Prostě dnes už není důvod používat pneumatiky pro hrabaní se, protože takové situace zažije běžný řidič jenom výjimečně.

zdenda
18. března • 11:29

letni pneu jsou sirsi a maji nizsi profilove cislo...;-)
Moje vectra v lete 205/55 r16, v zime 205/55r16. takze bych si tim nebyl tak jist...

x12345678
18. března • 11:57

205 je širší než 205?

zdenda
18. března • 21:37

Precti si clanek, nez se budes podivovat. Autor pise, ze letni pneu maji nizsi profilove cislo a jsou sirsi;-) Jen reaguju na to, ze ne vzdy je tohle pravda

msp_x
18. března • 10:58

> Moc paní zimy nad počasím v těchto dnech již značně slábne, je čas vyrazit pro nové letní pneumatiky.Tak nevim, jestli se pan autor nespletl. Vhodny cas prezuti preci nenastava pomalu ted, ale v jeden presne urceny okamzik a to dne 1.5. Jakakoliv jizda na letnich pneumatikach, nedejboze treba na dalnici D1 pred timto datem je ciry hazard se zivotem, jenz je treba potrestat!!

Sprint
18. března • 10:30

Nejlepší ceny mají na www.pneu-servis.cz/
Nevím, proč se někdo jmenuje nejlevnejsipneu.cz, když to není pravda! B-]

psikl
18. března • 10:35

Pneu-servis.cz nabízí nejlepší ceny jen v případě pokud objednáte celou sadu pneu (naše srovnání uvádí cenu za 1ks pneu)

Sprint
18. března • 12:42

Nevím jak ostatní, ale já kupuju gumy po čtyřech.

petr
20. března • 13:11

No, já kupuju pneu po dvou, protože kdybych je kupoval po čtyřech, tak bych si prošoupal kolena :-D:-D:-D

Radek Ondrášík
18. března • 13:06

Já jak kdy. Většinou beru 4ks, ale nejednou jsem bral 2ks, nebo jenom jeden.

rumcajs1968
18. března • 10:28

Lze pneumatiky nejak "konzervovat" ?

x12345678
18. března • 11:56

Ano. Vypeckuješ, nakrájíš na kousky, vložíš do sklenic, zaliješ lákem, zavřeš a vaříš při 100°C alespoň 40 minut.

rumcajs1968
18. března • 12:03

Dobryyyyy. Jdu shanet zavarovacky. ... :-)
Ja spise myslel neco jako ocistit, napustit silikonem, obalit voskovym papirem. .....

x12345678
18. března • 12:05

Proč proboha???

Radek Ondrášík
18. března • 9:03

Vazeni prodejci, chapu, ze mnozi z vas nejsou v prehledu, ale ty radoby nenapadane vylevy jakoze zakazniku typu "vcera jsem si objednal u firmy XXX, vse bylo super, cena nejnizsi, kouknete se tam" apod. jsou naprosto zbytecne. Nikoho tim stejne nepresvedcite. Kdo neni v clanku, jakoby nebyl. Smula. Smirte se s tim. Priste se hlaste autorovi s predstihem, pripojte selatko, flasku slivovice a uvidime co se podari udelat.

ladin
18. března • 10:30

jestli tohle myslite vazne, tak jste v.l, pisu to kvuli pneunetu, protoze je to jeden z nejlevnejsich prodejcu pneu. Pokud ma byt vas clanek zpravou, kde koupit levne (ne reklamou za selatko) nemuze pneunet chybet

Radek Ondrášík
18. března • 10:38

Nemůže a přesto chybí. Takže vidíte, že to i bez něj půjde. Také tam nevidím eshop kde kupuji j a který je ještě levnější, než pneunet a co?

ladin
19. března • 8:50

no tak pak by bylo objektivnější napsat, že se pneumatiky dají koupit dráž i levněji a raději neuvádět e-shopy ani ceny, ale pak si odpusťte titulek,, nakupte co nejlevněji"

x12345678
18. března • 11:54

Jo a já tam nevidím kamennou síť pneuservisů, kde zase nakupuji já. Se zárukou a s odbornou montáží.

Sca
18. března • 9:41

YES ;-)

Martin Hájek
18. března • 8:45

Je vidět, že autor si nedal moc velkou práci s vyhledáváním cen - www.axapneu.cz je skoro ve všem lacinější. Maximální spokojenost, včera jsem od nich přezouval na letní.:-D

stoural
18. března • 9:34

Chacha, jako pokus o reklamu dobre. Nicmene smula.

j.jack
18. března • 8:21

ZASE VÁM UNIKL PNEUNET.CZ

Martin
18. března • 8:26

Jak pise Jack... to nejdulezitejsi neni... PNEUNET.CZ, nechapu.

wroum
18. března • 8:02

My, co jsme nepřezuli (protože v zimě pokud možno nejezdíme), jsme za vodou ;-)

Vlk
18. března • 9:59

Vy, co jste neprezuli, jste na zabiti!

MN
18. března • 11:01

Proč na zabití? Na zimu nepřezouvám, protože přes zimu jezdím akorát občas na nákup, a to si prostě vyberu den beze sněhu. V Praze to neni problém, protože sníh na silnicích nikdy nevydrží déle jak pár dní. Takže na sněhu jsem nejel už několik let, proč tedy mám vyhazovat za zimní gumy?

diviš
18. března • 11:14

Kdo mluví o sněhu?

P.
18. března • 12:29

Pravda, pravda, na náledí jsou ti P.R.D platné i zimní pneu!
S kolegou výše souhlasím, pokud mrzne a je SUCHO, nevidím absolutně žádné nebezpečí. Dělal někdo NEZÁVISLÉ testy brzdné dráhy letních a zimních pneu v mrazech, ale na suché vozovce?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
18. března • 12:38

Ano, takové testy jsou časté. Výsledky byly propastně rozdílné ve prospěch zimních pneu. Ztvdrlá směs letních ztrácí část adheze i na suchém betonu

Radek Ondrášík
18. března • 13:05

To není pravda, testy výrobců a jejich propagátorů vykazovaly u zimních lepší vlastnosti i při teplotách 5st C. U nezávislých testů to vypadalo tak, že zimní byla vždy lepší na sněhu a ledu. Na mokru vždy horší při jakékoli teplotě, na suchém asfaltu do cca -10C bývají průměrné letní lepší než špičkové zimní. Resp. nejsou v prvních cca 2-3 km jízdy. Pod tuto teplotu už jsou pak většinou špičkové zimní lepší, než průměrné letní.Ostatně toto jsme také testovali. 2 vozy, špičkové zimní a průměrné letní. Měření brzdné dráhy, měření gripu apod.

Devil 666
18. března • 13:39

Totální nesmysl!!! Tvrdit, že na suchu jsou při mrazu do -10 lepší letní než zimní je totální blbost. To o tom mokru taky.

x12345678
18. března • 13:42

Proč? Když budu chtít dokázat, že letní jsou na sněhu lepší než zimní, tak to dokážu......

Radek Ondrášík
18. března • 13:48

Jenže já nemám zájem na tom, aby něco vyhrálo. Mi je to upřímně naprosto jedno. Měření jsem prováděl s bratrancem jenom proto, abychom si ověřili, jaká je realita. Nepublikuji to nikde, aby si někdo nemyslel, že je to reklama pro výrobce letních pneu. Jenom jsem po tom měření prostě začal vidět některé věci jinak.A hlavně jak jsem už dodal. Já jsem zastánce zimních pneu, takže si nepotřebuji něčím dokazovat, že používat jenom letní je dobré.

Anton Mlynský
25. března • 11:28

pánové mám pro vás oba vzkaz.
Je to obrázek na tomto linku:
http://plig.org/things/pictures/tn/arguing.med.jpgBohužel platí pro vás oba, protože ani jeden z vás včas nepoznal, že je čas přestat.S pozdravem, A.M.

Devil 666
18. března • 13:54

Vy jste hlavně teoretik!!! Jak jste mi již ostatně dokázal v jiné diskuzi, kde jste vychvaloval bezporuchovost Renaultu Laguna, což je totální nesmysl. A vyprávět o tom jak jste s bratrancem přehazovali pneu to je fakt k smíchu. Já jsem měl možnost přesedat z auta na letních bezprostředně do totožného auta na zimních. Troufnu si tvrdit, že ten rozdíl jak auto na zimních drží v zatáčcce lépe v mrazu i na suchu byl jasně rozpoznatelný.

x12345678
18. března • 14:01

Je to složitější. Například Conti EcoContact (v konkrétním případě 195/65R15V) nebrzdí ani na suchu při +30°C ............ Ale má Low CO2 Emission....:-P

Radek Ondrášík
18. března • 14:09

x1-9: tak nejak :) na druhou stranu pamatuji, jak jsme pravazeli nas vrcharsky special v zime asi 1 km na slickach :) pri cca 10 cm snehu. Schopnost trakce = nula.

mikes
21. března • 11:27

Jen par technickych:
To Jirka: Kdyz se uvadi testy, mely by tam byt uvedeny podminky (neni uvedena teplota za ktere test probihal, pokud nemyslis tech +11 az +15 ktere uvadis v prispevku, to je pro testovani zimni gumy celkem off topic). Kriticke prave je zda se zimni i letni chova na suchem/mokrem asfaltu stejne napr. pri 0st, -5, -10 apod.
Nekde v ABildu byl myslim celkem komplexni test, psali i rychlost pri jake se auto utrhne na te ktere gume a brzdnou drahu, pri jake teplote to delali si ale uz nepamatuju.To devil + Ondrasik: Co se podivat na spolehlivost Laguny aspon v TUV? 2-3 lete auta pozice 111. ze 117, 4-5 lete 108. ze 109. To nevypada na zrovna spolehlive auto.

Radek Ondrášík
18. března • 13:59

Devil: nekomentujte věci o kterých nic nevíte. Vaše pocity a informace JPP jsou tu již všem známy, takže si je nechte pro někoho, koho zajímají.

Devil 666
18. března • 14:10

Radek Ondrašík: Toto platí spíš o vás. Z vašich názorů, které se vyskytují u množství článků je jasně znát, že teoretik ,který se snaží ostatním vnucovat své názory jste hlavně vy.

Radek Ondrášík
18. března • 14:33

Devil: já nikomu nic nenutím a na rozdíl od vás si tu nehraji na odborníka. Já na rozdíl od vás udělal malý test. Ten něco ukázal. Z výsledku nic nedělám, jezdíl dál na zimních i dnes, kdy je venku 10C, sluníčko svítí a silnice je suchá. To vy si tu pořád musíte něco dokazovat. A pokud jste takový odborník, rádi vás přivítáme v redakci AR. Protože odborníků, co sednou a poznají je vždy málo.

Devil 666
18. března • 14:46

Pokud si někdo hraje na odborníka jste to pouze vy. Stačí si pouze přečíst vaše reakce pod některými články a člověk si hned udělá názor. Vy jste ten nejchytřejší z nejchytřejších, všemu rozumíte, všechno víte nejlíp. Jakékoli argumenty kohokoli jiného absolutně nikdy neuznáváte. Pokud má někdo jiný názor je hned vámi nazýván hlupákem, případně omezencem. Takže jakákoli diskuze s vámi nemá absolutně žádný smysl.

Radek Ondrášík
18. března • 14:54

Devil: já tu neplácám výrazy, kterým nerozumím. Jako někdo kdo tu rezolutně mluví o spolehlivosti a když se zeptám odkud to má, tak předhodí nějaké známé, případně svůj jeden vůz a tím to končí. Když už tedy chci o něčem hovořit, měl bych překročit práh své osoby a zkusit přinést i trochu lepší důkazy, než svůj názor, svůj pocit a informaci od známého. Takže pokud někdo staví na vodě, pak ať se nediví, že jeho důkazy nebudu brát vážně. Takže pokud mi zde řeknete, jak jste jel autem a jak jste měl pocit a vedle mám určité testy, měřené, které říkají dost odlišnou informaci, omlouvám se, ale nebudu vám věřit. Když mi někdo bude říkat, jak je něco nespolehlivé a při dotazu odkud to má není schopen přijít s objektivními, faktickými statistikami na velkém vzorku, opět se omlouvám, ale nebudu ho brát vážně.A pokud nemá diskuse semnou smysl, tak semnou nediskutujte. Můj život to nijak neovlivní, zda se semnou nebude bavit nějaký anonymní internetový diskutér, nebo ano.

Devil 666
18. března • 15:18

Ondrašík: Ale hlavně že vy nestavíte na vodě a berete do úvahy testy. :-)) Stačí jeden příklad za všechny. Množství odborných testů hovořilo o srovnání účinnosti zimních a letních gum, ale vy s bratrancem jste dokázali, na jednom autě, že to tak není. To myslím hovoří za vše. :-D :-D :-D

Radek Ondrášík
18. března • 16:25

Co jste dokázal vy? Nic, jenom tu plácat převzaté věci, ale něco si třeba i sám vyzkoušet, to je už moc pracné, že? Ano, je lepší vše jenom papouškovat a žít si radostný život, než něco udělat, abych si ověřil, zda je vše, tak jak se říká.

Radek Ondrášík
18. března • 15:52

Nic jsem nedokazoval a už jsem to zde vysvětlil. Takže se naučte číst a čtěte pořádně, pak tu nebudete vypadat tak hloupě. Navíc pokud bychom měli věřit všemu, co nám výrobci předloží a různé "nezávislé" organizace typu ADAC apod. které jsou známy tím, jak lžou apod. pak potěš koště.A opravdu s větším počtem vykříčníků, větším počtem smajlíků apod. opravdu nepřidáte na vašich slovech výnamu. Jenom to svědčí o tom, že to prostě nezvládáte.

Devil 666
18. března • 16:00

Ondrašík: Podle vás jsou všichni buď hlupáci, nebo lžou, nebo tomu nerozumí - kromě vás, kterej si myslí, že má patent na rozum. Pokud to někdo nezvládá a chová se jako absolutní hlupák jste to tak maximálně vy. Tím jsem s vámi skončil, protože jakákoli diskuze s člověkem jako vy pro mě postrádá jakéhokoli smyslu.

Jirka
19. března • 13:17

Výrazně lepší jsou zimní pneumatiky pouze na sněhu nebo břečce. Na ledě asi taky, ale tam "nula od nuly pojde". Na suchém asfaltu je i za nízkých teplot letní pneumatika výkonnější - sice mrazem tvrdne (jak neopomenou zmínit všichni výrobci a prodejci pneumatik), ale méně "prořezaná" kontaktní plocha se méně bortí a kroutí. Za mokra je to paradoxně ještě horší - jemné drážky a samozamykací lamely v zimní pneumatice odvádějí vodu hůře než pevné bloky a široké drážky pneumatiky letní. Důkazem může být tento test německého časopisu AutoBild. Za podmínek například z 10.1.2007 (teploty mezi +11 a +15 °C) bude naopak zimní pneumatika výrazně nebezpečnější.vysledky testu v tabulce:
http://www.autoklub.cz/acr/informacezakony/zakony/2007/informace_pro_motoristy/testovani_pneu_zima/tabulka.pdftext jsem citoval odtud:
http://pavelkobersky.blogspot.com/2007/02/pro-nepotebujeme-povinn-zimn-pneumatiky.html

Radek Ondrášík
18. března • 16:26

V to jsem doufal od počátku, že ukončíte diskusi, do které jste mimo zmatek a prázdné věty nepřinesl vůbec nic. Jsem rád, že máte alespoň trochu úrovně to ukončit. Pozdě, ale přece.

Devil 666
18. března • 15:04

Projel jsem si zkusmo pár diskuzí a ujistil se, že můj názor na vás není zcela zřejmě ojedinělý. Prostě ředitel zeměkoule, který ví všechno nejlíp. Ale zdá se, že jste dost lidem včetně mě dost k smíchu. :-D:-)):-P

Radek Ondrášík
18. března • 15:28

Máte někdo k věci, nebo si sem chodíte jenom ulevovat? Nemáte co? Typické. Prostě nejsou všichni takoví, kteří druhým zobou z ruky vše, co jim předloží. Pokud chcete diskustovat, mějte to podložené. Pokud řešítě spolehlivost, prokažte to, pokud řešíte vlastnosti pneu prokažte to. Pak budete partner do diskuse. Jinak jste jako všichni kecálkové a chápu, že je to pro vás problém přijmout, že někdo neřeší pocity, ale fakta. Které jaksi nemáte. A o tom to všechno je.A co se týká tomu smíchu, to jsou právě lidé jako vy. Anonymni pisálkové v diskusích, kteří když přijde na věc, nejsou schopni ani doložit to, co říkají. A v tom ej zásadní rozdíl. A místo toho, aby to přiznali, tak začnou používat značné množství smajlíků, výpady apod.Takže pokud máte něco k tématu, sem s tím. Pokud ne, používejte i nadále své smajlíky.

Devil 666
18. března • 15:42

Nemá smysl vám předkládat jakékoli argumenty. Vás to stejně nezajímá. Jediná směrodatná fakta pro vás jsou: Jak to vidím a otestoval jsem já největší a nejchytřejší odborník na světě - Radek Ondrašík.

Radek Ondrášík
18. března • 15:54

Mohu se zeptat, co krom svého pocitu máte? Diskuse s vámi je asi taková:Kolik měří ten stůl?
Vy: kouknu a vidím. 2 metry
Já: no mám metr, změřil jsem metr dvacet
Vy: všichni se vám smějí, je to dva metry
Já: změřil jsem metr dvacet
Vy: vy jste komik, i v katalogu je napsáno, že to měří 2 metry.... prostě toto je zhruba rozhovor s vámi.

Devil 666
18. března • 16:09

Ono je to trochu jinak, že?Já: když jsem vystřídal dvě stejná auta po sobě měl jsem pocit, že zimní jsou lepší.
Vy: To mě nezajímá, to je váš pocit, další argument.
Já: Dobrá tedy. Co množství nejrůznějších testů, většího množství pneu
Vy: To mě nezajímá. To jsou všechno lži. Já s bratrancem jsme na jednom autě a dvou pneu dokázali opak.
Já: Další diskuze s demagogem vašeho kalibru postrádá smysl.

x12345678
18. března • 13:51

To nebylo proti vám....... Ale když už to řešíme, tak test vlastnosti pneumatiky za určitých podmínek asi bude složitější, než s bratrancem něco změřit. Na druhou stranu, každý test, i ten sebeobjektivnější, je odtržený od každodenní reality a míry možných reálných situací.

Radek Ondrášík
18. března • 13:58

X1-8: Samozřejmě, že nešlo o to poskytnout vědecké důkazy o tom, který typ pneu je lepší. Šlo o to zjistit, jaké jsou rozdíly. Prostě ty rozdíly nebyly takové, jak se prezentuje. Neříkám, že to bylo 5%, nebo 10%. Ale prostě v danou chvíli byly výsledky takové a makové a tím to pro mne hasne. Pokud byly rozdíly u obou aut +- stejné, pak to už něco naznačuje a nechce se mi věřit, že rázem nějaký test výrobce bude úplně jiný.

Radek Ondrášík
18. března • 13:42

Na rozdíl od vás mám k tomu fakta, ne pocit.

Devil 666
18. března • 13:35

Totální nesmysl!!!

x12345678
18. března • 13:15

Zřejmě záleží na tom, co pachatel testu chce světu dokázat a co s čím srovnává.

Radek Ondrášík
18. března • 13:33

S ničím. vezmu auto A, nasadím zimní gumy. Změřím brzdnou dráhu, g v zatáčce. Vrátím se zpět. vezmu letní gumu o stejném orzměru a změřím to samé. Porovnám výsledky.Mohu nabídnout velmi přesné měření mezi GY UlgraGrip 7+ a Michelin Pilot Sport 205/55 R16.A pak mezi Dunlop SP WINTER SPORT a Continental Sport Contact 225/45 R17V obou případech v několika měřeních výsledký stabilně stejné. Nulový zájem o výsledek. Čistě ze soukromého informačního důvodu. A abych předešel nějakým řešem, jsem zastánce zimních gum, mám je každý rok, od října do března/dubna. Byť jezdím v zimě. mají pro mne velký přínos, přesto nemám klapky na očích.

Doporučujeme

Články odjinud