Letecký gigant Airbus vyrobil elektrickou motorku na 3D tiskárně

Co všechno lze vyrobit na 3D tiskárně? Spousta věcí, od malých hraček až třeba po funkční zbraně. Možnosti jsou zkrátka téměř neomezené. Dceřiné společnosti leteckého Airbusu, firmě APWorks, se podařilo vyrobit zcela funkční elektrickou motorku.

U Fordu GT budou za příplatek karbonové disky, ušetří téměř kilogram

U Fordu GT budou za příplatek karbonové disky, ušetří téměř kilogram

Nejvíce ohromí komplikovaný rám, který by vzhledem k jeho tvarům nebylo možné vyrobit svařováním nebo frézováním. Vyroben je z materiálu Scalmalloy, který tvoří hliník, hořčík a skandium. Jeho pevnost prý odpovídá titanu, nepodléhá korozi a je velmi, velmi lehký.

Celá motorka váží jen 35 kilogramů, takže k pohonu bohatě poslouží elektromotor o výkonu pouhých 6 kW (8 koní). Zrychlení z 0 na 45 km/h zabere 3 sekundy, maximální rychlost činí 80 km/h. Dojezd na plně nabité akumulátory činí 60 kilometrů.

Nejlepší na tom celém je fakt, že se motorka dostane do výroby. Má to ale samozřejmě háček, vznikne omezená série 50 kusů za cenu 50 000 eur bez daně. To je v přepočtu přibližně 1,35 milionu korun. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků