Letecký gigant Airbus vyrobil elektrickou motorku na 3D tiskárně

Co všechno lze vyrobit na 3D tiskárně? Spousta věcí, od malých hraček až třeba po funkční zbraně. Možnosti jsou zkrátka téměř neomezené. Dceřiné společnosti leteckého Airbusu, firmě APWorks, se podařilo vyrobit zcela funkční elektrickou motorku.

U Fordu GT budou za příplatek karbonové disky, ušetří téměř kilogram

U Fordu GT budou za příplatek karbonové disky, ušetří téměř kilogram

Nejvíce ohromí komplikovaný rám, který by vzhledem k jeho tvarům nebylo možné vyrobit svařováním nebo frézováním. Vyroben je z materiálu Scalmalloy, který tvoří hliník, hořčík a skandium. Jeho pevnost prý odpovídá titanu, nepodléhá korozi a je velmi, velmi lehký.

Celá motorka váží jen 35 kilogramů, takže k pohonu bohatě poslouží elektromotor o výkonu pouhých 6 kW (8 koní). Zrychlení z 0 na 45 km/h zabere 3 sekundy, maximální rychlost činí 80 km/h. Dojezd na plně nabité akumulátory činí 60 kilometrů.

Nejlepší na tom celém je fakt, že se motorka dostane do výroby. Má to ale samozřejmě háček, vznikne omezená série 50 kusů za cenu 50 000 eur bez daně. To je v přepočtu přibližně 1,35 milionu korun. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků