.. jdu na Autorevue a najednou zjistím, že čtu Blesk.. :-D
neurážej Blesk, na tohle nemá.
názor taxikáře má hodnotu hovna
[IMG]obrazku.cz ...
Napadlo me uplne to stejne jen podle titulku, otevrit clanek jsem se ani neodvazil a sel rovnou do diskuse, co na to delny lid:-D
Taxikar = elita spolecnosti! :-D:-D
Pridte sa pozriet na Slovensko alebo do Polska a zistite ako vyzeraju OZAJ derave cesty ;-)
No takto....Ja jazdim medzi CZ a SK dost casto a musim povedat ze v CZ su tie cesty horsie. Tot naposledy som isiel z Karlstejna cez Uhersko na Beroun....okrem ton a ton kammennej drte roz.... cesta. Stretol som tam aj motorkara, isiel este pomalsie ako ja....To napriklad cesta na Stiavnicu od Novej Bane je uplna parada oproti tomuto. Casto sa takisto pristihnem ze v CZ jazdim ovela pomalsie, je to kvoli tomu ze nechcem dojst do ciela pesky iba s volantom v ruke. A podobnych roz.... ciest mozem menovat celu spustu, od velkosti mesta nezalezi. mame ich spustu aj v SK (ten stav je takisto na p...), ale v CZ mi to pripada este horsie. Skratka, na kazdu hranicu (prichod) treba dat znacku ZONA a do nej NEROVNOST NA CESTE, plati v CELEJ REPUBLIKE. Napriklad ak idem z Rajchu cestou na Prahu....No a o tom stredoeuropskom zazraku nazvanom D1 ani nevraviac (zbran hromadneho nicenia). Tam sa da jazdit len v lavom, nakolko pravy na istych usekoch hrozi uz poskodenim osobaka....A stav sa velmi nezlepsuje, lepsie cesty uz maju v aj Rusku (ano, bol som tam). Ak sa toto nezmeni, mozeme zrovna zacat predavat kary a kupovat ojazdene zetory
prejdi sa napriklad medzi ivanka pri dunaji a malinovo, cesta bola "opravena" tak, ze na diery sa nalial asfalt a nechal tak, takze novy asfalt bol 2-4cm nad povodnym asfaltom, na druhy rok boli zo zaplat uz len zaplato diery a na tento povrch znovu naliali asflat a to iba asi na polovicu dier. Takze co z toho vzniklo je terenna trat, kde auta kluckuju do protismerov medzi hrbolmi.
Hm, diky za tip, budem sa tomu useku vyhybat ako cert krizu. Celkom sa mi pozdaval ten napad s tym webom, nieco ako ''top x najrozje...a cesta'' ale to s tym asi nic nespravi...
Tak na "silnici" Moskva - Tver ty nase jeste teda opravdu nastesti nemaji :-P
Před pár lety jsem se na toto téma bavil s jedním známým, který pracoval pro stavební firmu. Nechci samozřejmě paušalizovat, ale tento člověk mi popsal běžnou praxi při stavbách silnic. Říkal mi, že hlavním problémem jsou ošizené podkladové vrstvy. Vysvětloval to nějak takhle, vybavuji si to pár roků zpátky, takže to berte s rezervou:Prý aby menší stavební firma vůbec dostala zakázku, musí se často podbízet s cenou. Takže na opravu nebo výstavbu silnice často střelí částku, za kterou ji není možné kvalitně udělat. Podle norem má být pod asfaltem několik podkladových vrstev kamene, tuším snad pět, ale když se tam dá jen jedna nebo dvě vrstvy, které se rychle překryjí asfaltem, pak už to nikdo není schopen překontrolovat. Firmy spoléhají na to, že stavební dozor de facto neexistuje nebo na stavbách není přítomen.Takže když vidíte dva roky starou silnici, jak se úplně rozpadá, vlní se a má vyjeté koleje, nemusí to být nutně jen vinou přetížených kamionů, ale nedodržením předepsaných norem. To má být údajně nejčastější příčina mizerného stavu našich silnic.
to s tou nízkou cenou asi nebude úplně pravda-když jsou náklady na kilometr jedny z nejvyšších.ale souhlasím,že v tom čuchám velkou špínu a nekvalitní práci..
přesněji řečeno nejde o nízkou cenu, ale nejnižší z nabídek. A ty jsou v 98% případů mezi hráči na trhu dohodnuté předem. Jednou švédi, příště němci, potřetí rakušáci.... zakázky se dělí na golfu
jsem spolumajitel malé stavební firmy, která staví silnice už skoro dvacet let ve Středočeském kraji. Pokud nemáte vlastní obalovnu, tak hlavní "přísadu" (asfalt) kupujete od soukromé obalovny, která si cenu diktuje a já s ní nic neudělám. Když jdu do nějakého výběrového řízení, tak jsou určité náklady, pod které nemohu jít.. přesto, jsou schopny tu zakázku vyhrát firmy, které ani nevlastní finišer a nechají si jí realizovat od nějaké další firmy.. Dneska je hlavně potřeba, aby si někdo posvítil na ty výběrová řízení a v první řadě dbal na kvalitu. Cena prostě není všechno a dokud to bude pouze o ceně, tak se bude pořád jen opravovat. Pro nás není problém dávat 60 a více měsíců na naší práci, jelikož naší reklamou je naše práce, která po takřka dvaceti letech je vidět a pokud starosta nebere a není krátkozrakej, tak musí přemýšlet nad tím, aby ta silnice vydržela co nejvíc a co nejdýl. To se ale dneska děje jen velmi málo. Nám to naštěstí k přežití stačí a věříme v lepší zítřky, kdy těmhle praktikám jednou snad někdo udělá konec.Ještě si neodpustím jeden příklad. V obci, kde máme centrálu jsme byly předběžně dohodnuti se starostou na výspravě a místy kompletně nové pokládce asfaltu po celé vesnici. Naše nabídka byla kolem milionu a půl. Starosta žádal o dotace od Evropské unie a když se dotací dočkal, tak mu bylo nařízeno vypsat výběrové řízení takového rázu, že se tam nemohla přihlásit žádná malá firma, ... jeden bod za všechny "uchazeč musí splňovat podmínku disponování minimálně 25milionů korun na účtě společnosti" ;o) a jsme venku.. tím pádem se přihlásili tři velké firmy a stejná práce, kterou by jsme my byly schopni udělat za milion a půl, se realizovala za tři a půl milionu korun. Kde jsou ty dva miliony navíc? No v něčí kapse.. nejspíš půl na půl s tím, kdo rozhodoval o podmínkách výběrového řízení ;o)
A presne to iste mi hovorila aj kolegyna geodetka, ktora zameriavala cesty pre istu firmu na Slovensku :-/
Konečně vím, kdo jsou ti experti, které iDnes tak často cituje a jejich názory podpírá chatrné myšlenkové konstrukce ve svých článcích. Už se nedivím ničemu. Příště by nějakou analýzu (a je vlastně úplně jedno k čemu) mohla podat Eržika z E55, protože ta u silnice stojí často a má tudíž taky přehled skoro o všem.
Neda mi to a musim napsat svuj nazor.Napisu Vam nekolik hlavnich duvodu,proc mame silnice ve stavu,kdy je na nich vice der,nezasfaltu.Vse souvisi se vsim.1.majitel stavebni firmy potrebuje nove SUV,nejlepe AUDI Q7.Nejrychleji ho bude mit tak,kdyzusetri na stavbe.Velka uspora je,kdyz se usetri na zhutneni podkladu,potom se usetri na kvalite podkladu(vapneni),okradenim na kvalite asfaltu se take slusne vydela.Samozrejme vse musi fungovat v kooperaci se stavebnim dozorem(slusne uplatky).Tento system je od zacatku do konce prohnily.Aby firma zakazku dostala,musí dat obrovskyúplatek zadavateli stavby.Sočástí ůplatku jsou např.dovolena pro rodinu úřednika,rekonstrukcebytu,domu atd.Toto jsou nektere duvody,proc mame silnice 2xdražší než v Německu,o kvalitě ani nehovořím.
Hlavním důvodem je stav, kdy místo drahé kompletní rekonstrukce komunikace včetně podkladních vrstev se provádí pouze obnova obrusné vrstvy, v lepším případě včetně podkladového asfaltobetonu. Silnice budované za Marie Terezie však měly podklad pro kočáry (byť výborně štětovaný) nikoliv kamiony. Chytrému taxikáři bych rád vzkázal, že oprava studenou balenou v zimním období je jedině možná a při dodržení technologie vydrží pár týdnů do jara. Nyní je známa i jakási jiná směs, ale tato metoda není průmyslově i obchodně zvládnuta. Takže čekáme na rady taxikáře jak na to.
Naprostý souhlas
Však i tuzemský výrobce zavedl pro 3 tisíciletí řešení na tento problém. Proč myslíte že vzniklo mini SUV Yeti? ;-) ....Pro 4 tisíciletí bude tank a v pátém lunochod jeliž zemi už opustíme. Bravo CZ, čím dál tím líp :-/
Panebože, tady už je fakt jak na TV Houna - když už sami prd víme, prodáme své bláboly jako názor prostého občana...Co takhle nás příště seznámit s pohledem topenáře z Telče na kvalitu nafty a Matky Terezy na kouření za volantem?
No když ty duševní exkrementy vydávají za názor lidu, potažmo taxikáře, vypadá to míň hloupě než kdyby to bylo podepsáno redaktorem. A nesmysly typu " za výtluky mohou kamiony" zůstávají blábolem i tak. Jak potom pan taxikář vysvětlí úplně stejné výtluky na silnicích, kde projede jednou týdne popelářské auto, například na sídlištích?Faktem ovšem i přesto zůstává, že naše silnice jsou v dezolátním stavu především ze tří důvodů:1. nekvalitní stavba, kterou podplacení úředníci převezmou místo toho, aby se stavební firmou vyrazili dveře. příklady: D11 km 70-80, silnice Lazsko - Tochovice, kterou příbramská správa silnic převzala od dodavatele s roletou jak valcha a je to tak už tři roky, dnes navíc plná výmolů (má vydržet 8 let.....) a tisíce dalších případů.2. nekvalitní opravy flikováním podřadné kvality se současným nedodržováním technologické kázně3. totálně nesmyslná zimní údržba formou pluh ne, sůl ano, která plní formální kolonky, ale neřeší sjízdnost a vozovky expresně devastuje i bez kamionů.
A na tech sidlistich je to rozbity do stejne miry a stejne rychle jako tam, kde jezdi kamiony? Asi ne, ze...
No právě že ano. Kamion může projet po silnici tisíckrát, pokud není roztrhaná od slané vody, nerozbije ji. Kamiony jsou problém za horka, nikoliv za mrazu. Podívej se, v jak strašném stavu jsou silnice 2. a 3. tříd s minimem nákladní dopravy.
Hloupost, na lecjakym sidlisti je jeste puvodni povrch z osmdesat let, jenom vyspravovany zaplatama. Jak by po stejne dobe vypada nejaka rychlostni komunikace s nakladnim provozem...2. a 3. tridy jsou casto rozbity, protoze se kvuli cene neudelaji tak kvalitni jako 1. tridy a dalnice.Je nesmysl, aby silnici neposkozovaly vic auta, co maji zatizeni kolem 10t na napravu ( pokud nejsou pretizeny, jinak i vic ).
hmmm, vtip dne! silnice 2. a 3. třídy se nedělají "tak kvalitní jako 1. třídy".....:-D:-D:-D
No hlavne ze jsme se zasmali.Silnice Konetopy-Cecelice je udelana uplne stejne, jako Sobotka-Jicin. To je jeste lepsi joke.
Á, pán je demagog k pohledání. Na dvojky a trojky se používá jiný finišer a jiná směs než na jedničky? Hahahaha! Prosím tedy o sdělení, jak tvůj mozeček vysvětluje to, že na silnicích bez těžkého provozu díry jsou, zatímco na silnicích s kamiony zdaleka ne všude. Jak vysvětlíš, že na silnicích se zákazem solení díry nejsou. Jo a taky bych prosil info kde se v ČR nachází KVALITNĚ udělaná silnice I. třídy, která vydrží normovaných 8 let bez flikování. Fatu morganu vynech, rád bych znal místo skutečného výskytu.
Na trojkách se dělá povrch finišerem? Není to náhodou jenom penetrák, odborníku?
Jasne, cela silnice je jenom o pouzitem finiseru. :-DNapriklad kvalita hutneni podkladu ( a pocet vrstev/hloubka podkladu ) a asfaltoveho povrchu se vubec neprojevuje. Tak to se divim, proc se ti blbci snazi vyrobit stale lepsi kompaktery, kdyz o vsem rozhoduje jenom fiser...no jesteze si to rekl. :-D Ses teda lumen, celej svet to dela blbe a ted se to zmeni diky tobe. Vsichni vezmou finiser, vjedou s nim na louku a budou rovnou pokladat asfalt.A prekrucujes moje slova. Ja nikde nenapsal, ze treba soleni nema negativni vliv na zivotnost vozovky.
... ale když jsou objednavatelé oprav diletanti, tak jsou vyházeny z okna bez efektu. Nakonec je to jenom blamáž, protože cestáři mají plno práce, pneuservisy také, takže ekonomika roste. Jak prosté B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.