Leoš Mareš má nový auťák

Známý český kožišník a jezdec, jenž ale podle všeho spíše bourá, má další nevšední stroj: od nynějška jej můžeme vídat za volantem Audi R8.
Leoš Mareš má nový auťák

Inu, nevím jak vy, ale já se na tento vůz, balancující na hranici supersportu, podívám raději na parkovišti než v provozu... „Na tohle auto jsem čekal několik let,“ tvrdí Mareš, „hned jak se objevily první fotky R8 jsem hltal všechny novinky a od začátku jsem věděl: Audi R8 musím mít.”

Hvězda X-Factoru a Superstar a jeden z nejžádanějších moderátorů je svou vášní pro rychlé vozy proslulý. Už před lety se zamiloval do legendárního Audi TT Coupé, za jehož volantem se potkal s motocyklistou, takže svou dnešní volbu považuje za logické vyústění sympatií ke značce se čtyřmi kruhy ve znaku. „Stejně jako v roce 2000, kdy jsem se stal majitelem Audi TT Coupé, i u nového Audi R8 to byla láska na první pohled,“ říká Leoš Mareš. „Er-osmička mě doslova uchvátila svým úžasným designem. LED diody v předních světlometech jasně odlišují Audi od ostatních vozů“, prozrazuje populární moderátor.

„Supersport jsem si pořídil v bílé barvě, která Audi R8 strašně sluší. Mě se bílá líbí už hodně dlouho a o atraktivnosti této barvy se mi již léta daří přesvědčovat i spoustu mých známých a přátel. To, že nyní se tato barva stává velice módní záležitostí, mě proto vůbec nepřekvapuje,“ doplňuje Leoš Mareš.

Připomeňme, že Audi R8 jako první model Audi s motorem umístěným uprostřed kombinuje dlouholeté zkušenosti ingolstadtské automobilky z motoristického sportu s technologickým know-how nejvyšší úrovně. Vysokootáčkový, podélně umístěný osmiválec V8 FSI o výkonu 309 kW (420 k) pohání všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro a ve spojení s ultralehkou hliníkovou karoserií vystavěnou na prostorovém hliníkovém rámu Audi Space Frame je zárukou výjimečné dynamiky Audi R8: zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,6 s a nejvyšší rychlosti 301 km/h. Nejvyšší točivý moment 430 Nm je k dispozici v rozmezí 4300 - 6000 ot./min. a v pásmu 3500 - 7600 ot./min. neklesá pod 90 procent této hodnoty.

Model Audi R8 krátce po svém uvedení na světový trh již posbíral i řadu ocenění: kromě hlavní výhry časopisu TopGear „Auto roku 2007“ obdržel tento „vůz snů“ i řadu dalších cen. Britským magazínem Autocar byl oceněn jako nejlépe ovladatelný a také jako nejrychlejší vůz roku 2007. Německý časopis Autobild mu udělil titul „Sportovní vůz roku“ a podobně získal i cenu „Auto Trophy 2007“ v kategorii sportovních vozů od časopisu Auto Zeitung. Od magazínu Playboy obdržel titul „Vůz roku 2008“ a asociace Automobile Journalists Association of Canada (AJAC) udělila R8 dvě ceny, titul nejlepšího prestižního vozu a „nejobdivovanějšího“ vozu roku 2008. Dva tituly dostal i od amerického časopisu Automobile Magazine, který jej jmenoval vozem roku a konstrukcí roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků