Leoš Mareš má nový auťák

Známý český kožišník a jezdec, jenž ale podle všeho spíše bourá, má další nevšední stroj: od nynějška jej můžeme vídat za volantem Audi R8.
Leoš Mareš má nový auťák

Inu, nevím jak vy, ale já se na tento vůz, balancující na hranici supersportu, podívám raději na parkovišti než v provozu... „Na tohle auto jsem čekal několik let,“ tvrdí Mareš, „hned jak se objevily první fotky R8 jsem hltal všechny novinky a od začátku jsem věděl: Audi R8 musím mít.”

Hvězda X-Factoru a Superstar a jeden z nejžádanějších moderátorů je svou vášní pro rychlé vozy proslulý. Už před lety se zamiloval do legendárního Audi TT Coupé, za jehož volantem se potkal s motocyklistou, takže svou dnešní volbu považuje za logické vyústění sympatií ke značce se čtyřmi kruhy ve znaku. „Stejně jako v roce 2000, kdy jsem se stal majitelem Audi TT Coupé, i u nového Audi R8 to byla láska na první pohled,“ říká Leoš Mareš. „Er-osmička mě doslova uchvátila svým úžasným designem. LED diody v předních světlometech jasně odlišují Audi od ostatních vozů“, prozrazuje populární moderátor.

„Supersport jsem si pořídil v bílé barvě, která Audi R8 strašně sluší. Mě se bílá líbí už hodně dlouho a o atraktivnosti této barvy se mi již léta daří přesvědčovat i spoustu mých známých a přátel. To, že nyní se tato barva stává velice módní záležitostí, mě proto vůbec nepřekvapuje,“ doplňuje Leoš Mareš.

Připomeňme, že Audi R8 jako první model Audi s motorem umístěným uprostřed kombinuje dlouholeté zkušenosti ingolstadtské automobilky z motoristického sportu s technologickým know-how nejvyšší úrovně. Vysokootáčkový, podélně umístěný osmiválec V8 FSI o výkonu 309 kW (420 k) pohání všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro a ve spojení s ultralehkou hliníkovou karoserií vystavěnou na prostorovém hliníkovém rámu Audi Space Frame je zárukou výjimečné dynamiky Audi R8: zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,6 s a nejvyšší rychlosti 301 km/h. Nejvyšší točivý moment 430 Nm je k dispozici v rozmezí 4300 - 6000 ot./min. a v pásmu 3500 - 7600 ot./min. neklesá pod 90 procent této hodnoty.

Model Audi R8 krátce po svém uvedení na světový trh již posbíral i řadu ocenění: kromě hlavní výhry časopisu TopGear „Auto roku 2007“ obdržel tento „vůz snů“ i řadu dalších cen. Britským magazínem Autocar byl oceněn jako nejlépe ovladatelný a také jako nejrychlejší vůz roku 2007. Německý časopis Autobild mu udělil titul „Sportovní vůz roku“ a podobně získal i cenu „Auto Trophy 2007“ v kategorii sportovních vozů od časopisu Auto Zeitung. Od magazínu Playboy obdržel titul „Vůz roku 2008“ a asociace Automobile Journalists Association of Canada (AJAC) udělila R8 dvě ceny, titul nejlepšího prestižního vozu a „nejobdivovanějšího“ vozu roku 2008. Dva tituly dostal i od amerického časopisu Automobile Magazine, který jej jmenoval vozem roku a konstrukcí roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků