Lenka Filipová je každý den na silnici (hvězdy za volantem)

Lenku Filipovou není třeba na české hudební scéně představovat. Díky častým koncertům najezdí za rok přes 100 tisíc kilometrů, čímž se vymyká z řad většiny řidičů. V mládí stopovala a díky tomu prožila dobrodružnou cestu napříč několika státy, ale nebudeme předbíhat, více se dočtete v odpovědích na naše tradiční otázky.
Lenka Filipová je každý den na silnici (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?

BMW

Jaké vozy jste vystřídala, popř. jaký byl Váš nejoblíbenější?

Auta a řízení patří  k mému každodennímu životu a natolik jsem si je oblíbila, že se je i ráda poznávám a střídám. Řídit jsem začala poměrně pozdě donucena okolnostmi a pak už jsem autům propadla. Vystřídala jsem několik značek: Renault, Chrysler, Mercedes, Saab, BMW. Celkem vzato ke každému jsem si našla vztah velmi úzký, obecně dávám přednost velkým autům – off roadům.

Dodržujete rychlostní limity a jak se Vám  jezdí po českých komunikacích?

Rychlostní limity se snažím dodržovat, někdy s tím mám potíže, ráda řídím svižně. Ale to není moc v souladu právě s těmi komunikacemi, které jsou hodně zničené, takže mě přirozeně brzdí.

Klepněte pro větší obrázek

Jak se ohodnotíte jako řidička, kolik km najezdíte ročně?

Najezdím mnoho kilometrů, je to spojené s profesí, kdy jsme skoro každý den na cestách. Více než 100 tisíc kilometrů ročně.

Máte nějakou veselou příhodu za volantem?

Když o tom přemýšlím, veselé příhody nebyly. Spíše naopak, ale řídím velmi ráda a cestu si snažím zpestřit zábavnými spolujezdci - což bývají mí kolegové, dobrá muzika a naplánované zastávky s dobrým občerstvením.

Berete stopaře, popř. stopovala jste někdy?

Stopovala jsem, když mě bylo asi kolem 20. Prožila jsem takto úžasně dobrodružnou cestu Rusko-Finsko-severní pól-Norsko-Anglie-Francie, Německo a domů. Ráda na to vzpomínám, ale myslím si, že byla jiná doba a teď už bych své dceři stopovat nedoporučovala.

Dovedete poskytnout první pomoc?

Snažila bych se určitě, ale mezery jsou…

Klepněte pro větší obrázek 

Co říkáte bezpečnostním akcím typu "Kryštof" a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?

Akce typu Kryštof je asi myšlena v dobrém a doufám, že ve svém zhodnocení pak nevychází naplano. Soustředila bych se ale ještě více na problémy s kamiony, které jsou opravdu postrachem silnic, dělají si co chtějí. Nějaká pravidla už by to chtělo. Třeba aby za průjezd konečně musely platit, jako je to všude ve světě, a tím jich zákonitě ubude a většina řidičů si oddechne.

Byla jste účastníkem dopravní nehody? Jak a kde?

Byla a několikrát. Věřte mi, nechce se mi o tom mluvit, ani v případě, že to nikdy nebyla až tak vážná situace.

Jak se díváte na motorkáře?

Motorku jako umělecký objekt obdivuji. Motorku jako účastníka silničního provozu nemám příliš v lásce a jejich řidiče také obdivuji. Hlavně ve velkém vedru a ve velké zimě.

Co by jste poradila, popř. doporučila či popřála čtenářům AutoRevue.cz?

Pro takto specializovaný časopis mi zbývá popřát hodně odjetých kilometrů v bezpečí a lepší komunikace s ohleduplnými řidiči.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků