Ještě letos začne automobilka Lotus na své domácí půdě vyvíjet nový sportovní model, který odstartuje novou modelovou řadu. Zdroj: Lotus

Ještě letos začne automobilka Lotus na své domácí půdě vyvíjet nový sportovní model, který odstartuje novou modelovou řadu. | Zdroj: Lotus

Využije k tomu obří investici ve výši skoro třech miliard korun. Další sportovní modely budou následovat a zcela určitě se nevyhneme ani vozu typu SUV. Nová modelová řada však znamená, že ta stará musí pryč. Zdroj: Lotus

Využije k tomu obří investici ve výši skoro třech miliard korun. Další sportovní modely budou následovat a zcela určitě se nevyhneme ani vozu typu SUV. Nová modelová řada však znamená, že ta stará musí pryč. | Zdroj: Lotus

Pro fanoušky značky Lotus to bude bezpochyby těžko zkousnutelné. Jsou to totiž právě Exige, Elise a Evora, kdo pomáhal udržet kult lehkých sportovních vozů i v 21. století. Zdroj: Lotus

Pro fanoušky značky Lotus to bude bezpochyby těžko zkousnutelné. Jsou to totiž právě Exige, Elise a Evora, kdo pomáhal udržet kult lehkých sportovních vozů i v 21. století. | Zdroj: Lotus

Automobilka však nyní sama opět potvrzuje, že přišel čas odvolat ze služby výše zmíněné modely. Jako první se loučí modely Elise a Exige, první po 25 letech, druhý po 21 letech. Zdroj: Lotus

Automobilka však nyní sama opět potvrzuje, že přišel čas odvolat ze služby výše zmíněné modely. Jako první se loučí modely Elise a Exige, první po 25 letech, druhý po 21 letech. | Zdroj: Lotus

Jako poctu těmto dvou legendárním modelům je pro zákazníky připraveno celkem pět rozlučkových edicí - dvě pro Elise a tři pro Exige. Zdroj: Lotus

Jako poctu těmto dvou legendárním modelům je pro zákazníky připraveno celkem pět rozlučkových edicí - dvě pro Elise a tři pro Exige. | Zdroj: Lotus

Edice se vyznačují unikátními laky karoserií, výbavou, ozdobnými prvky a samozřejmě plaketami Final Edition. Zdroj: Lotus

Edice se vyznačují unikátními laky karoserií, výbavou, ozdobnými prvky a samozřejmě plaketami Final Edition. | Zdroj: Lotus

Jmenovitě jde o verze Elise Sport 240, Elise Cup 250, Exige Sport 390, Exige Sport 420 a Exige Cup 430. Zdroj: Lotus

Jmenovitě jde o verze Elise Sport 240, Elise Cup 250, Exige Sport 390, Exige Sport 420 a Exige Cup 430. | Zdroj: Lotus

Speciální verze jsou plné odkazů, velmi vzpomínkové jsou třeba edice modelu Elise, díky kterému je značka i dnes tak známá. Zdroj: Lotus

Speciální verze jsou plné odkazů, velmi vzpomínkové jsou třeba edice modelu Elise, díky kterému je značka i dnes tak známá. | Zdroj: Lotus

Verze Sport 240 Final Edition přidává 23 koní výkonu a nabídne nyní akceleraci z 0 na 96 km/h za 4,1 sekundy. Krásné hodnoty dosahuje díky poměru 260 koní na tunu. To už se dnes jen tak nevidí. Zdroj: Lotus

Verze Sport 240 Final Edition přidává 23 koní výkonu a nabídne nyní akceleraci z 0 na 96 km/h za 4,1 sekundy. Krásné hodnoty dosahuje díky poměru 260 koní na tunu. To už se dnes jen tak nevidí. | Zdroj: Lotus

A bohužel už asi jen tak neuvidí, protože toto velmi lehké auto (898 kg) s malým motorem produkuje 177 g/km emisí CO2. Zdroj: Lotus

A bohužel už asi jen tak neuvidí, protože toto velmi lehké auto (898 kg) s malým motorem produkuje 177 g/km emisí CO2. | Zdroj: Lotus

Exige Sport 390, Exige Sport 420 a Exige Cup 430 už jsou monstra s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,5 litru. I zde narazíte při specifikaci na spoustu odkazů. Zdroj: Lotus

Exige Sport 390, Exige Sport 420 a Exige Cup 430 už jsou monstra s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,5 litru. I zde narazíte při specifikaci na spoustu odkazů. | Zdroj: Lotus

Spojte si to s naladěným podvozkem na okruhy a pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. Zdroj: Lotus

Spojte si to s naladěným podvozkem na okruhy a pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. | Zdroj: Lotus

Metallic White, ve které se vůz poprvé ukázal na frankfurtském autosalonu není problém. Největší masírka Cup 430 produkuje výkon 430 koní a váží 1110 kilogramů. Zdroj: Lotus

Metallic White, ve které se vůz poprvé ukázal na frankfurtském autosalonu není problém. Největší masírka Cup 430 produkuje výkon 430 koní a váží 1110 kilogramů. | Zdroj: Lotus

Verze Elise Cup 250 Final Edition je sice těžší (931 kg), ale za to podvozkově promakanější a připravená na akci. Zdroj: Lotus

Verze Elise Cup 250 Final Edition je sice těžší (931 kg), ale za to podvozkově promakanější a připravená na akci. | Zdroj: Lotus

Má větší přítlak a může jet až 248 km/h. Výběr barev pro oba modely je jakýmsi průřezem jeho 25 let dlouhou historií. Třeba modrá Azure Blue byla na prvním voze pro tiskové materiály, který pak zaplavil světové časopisy. Nechybí ani britská závodní zelená, v jaké se model poprvé představil. Zdroj: Lotus

Má větší přítlak a může jet až 248 km/h. Výběr barev pro oba modely je jakýmsi průřezem jeho 25 let dlouhou historií. Třeba modrá Azure Blue byla na prvním voze pro tiskové materiály, který pak zaplavil světové časopisy. Nechybí ani britská závodní zelená, v jaké se model poprvé představil. | Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

 Zdroj: Lotus

| Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Elise Sport 240 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition | Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 390 Final Edition | Zdroj: Lotus

Využije k tomu obří investici ve výši skoro třech miliard korun. Další sportovní modely budou následovat a zcela určitě se nevyhneme ani vozu typu SUV. Nová modelová řada však znamená, že ta stará musí pryč. Zdroj: Lotus
Pro fanoušky značky Lotus to bude bezpochyby těžko zkousnutelné. Jsou to totiž právě Exige, Elise a Evora, kdo pomáhal udržet kult lehkých sportovních vozů i v 21. století. Zdroj: Lotus
Automobilka však nyní sama opět potvrzuje, že přišel čas odvolat ze služby výše zmíněné modely. Jako první se loučí modely Elise a Exige, první po 25 letech, druhý po 21 letech. Zdroj: Lotus
Jako poctu těmto dvou legendárním modelům je pro zákazníky připraveno celkem pět rozlučkových edicí - dvě pro Elise a tři pro Exige. Zdroj: Lotus
43
Fotogalerie

Lehké sporťáky se loučí. Lotus uzavírá kapitoly Elise a Exige finální edicí

Po čtvrtině století se loučí legendární sportovní vůz Lotus Elise. Následuje ho brutálnější Exige a brzy se dozvíme, co bude s Evorou.

Ještě letos začne automobilka Lotus na své domácí půdě vyvíjet nový sportovní model, který odstartuje novou modelovou řadu. Využije k tomu obří investici ve výši skoro tří miliard korun. Další sportovní modely budou následovat a zcela určitě se nevyhneme ani vozu typu SUV. Nová modelová řada však znamená, že ta stará musí pryč.

Pro fanoušky značky Lotus to bude bezpochyby těžko skousnutelné. Jsou to totiž právě Exige, Elise a Evora, kdo pomáhal udržet kult lehkých sportovních vozů i v 21. století. Automobilka však nyní sama opět potvrzuje, že přišel čas odvolat ze služby výše zmíněné modely. Jako první se loučí modely Elise a Exige, první po 25 letech, druhý po 21 letech.

Jako poctu těmto dvou legendárním modelům je pro zákazníky připraveno celkem pět rozlučkových edicí - dvě pro Elise a tři pro Exige. Edice se vyznačují unikátními laky karoserií, výbavou, ozdobnými prvky a samozřejmě plaketami Final Edition. Jmenovitě jde o verze Elise Sport 240, Elise Cup 250, Exige Sport 390, Exige Sport 420 a Exige Cup 430.

Speciální verze jsou plné odkazů, velmi vzpomínkové jsou třeba edice modelu Elise, díky kterému je značka i dnes tak známá. Verze Sport 240 Final Edition přidává 23 koní a nabídne nyní akceleraci z 0 na 96 km/h za 4,1 sekundy. Krásné hodnoty dosahuje díky poměru 260 koní na tunu. To už se dnes jen tak nevidí. A bohužel už asi jen tak neuvidí, protože toto velmi lehké auto (898 kg) s malým motorem produkuje 177 g/km emisí CO2.

Verze Elise Cup 250 Final Edition je sice těžší (931 kg), ale za to podvozkově promakanější a připravená na akci. Má větší přítlak a může jet až 248 km/h. Výběr barev pro oba modely je jakýmsi průřezem jeho 25 let dlouhou historií. Třeba modrá Azure Blue byla na prvním voze pro tiskové materiály, který pak zaplavil světové časopisy. Nechybí ani britská závodní zelená, v jaké se model poprvé představil.

Exige Sport 390, Exige Sport 420 a Exige Cup 430 už jsou monstra s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,5 litru. I zde narazíte při specifikaci na spoustu odkazů. Metallic White, ve které se vůz poprvé ukázal na frankfurtském autosalonu není problém. Největší masírka Cup 430 produkuje výkon 430 koní a váží 1110 kilogramů. Spojte si to s naladěným podvozkem na okruhy a pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2.

Ke konci života se blíží i model Evora, o jeho finální edici nás však značka bude prý ještě informovat. Zatím známe alespoň německé ceny finálních edic zmíněných modelů. Elise Sport 240 stojí v přepočtu 1.169.805 Kč, Elise Cup 250 1.645.440 Kč, Exige Sport 390 2.054.480 Kč, Exige Sport 420 2.558.145 Kč a Exige Cup 430 3.316.590 Kč.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud