Legendární veterány Škoda si teď můžete půjčit třeba na den. Zážitek nebude levný

60 komentářů

a
26. listopadu • 4:27

Pro účely reklamy napíšete jakoukoli hovadinu. Tyhle krámy totiž nejsou ani legendární, ani ikonické, ani kultovní. Jsou to krámy. Jezdil jsem i ve Š100, stejně tak ve Škodě 742.136. Ano, ta na rozdíl od stovky byla rychlejší, ale jinak to byl pořád krám. Zgerb. A ta stovka byla prostě z dnešního pohledu parodie na auto.

puk123
26. listopadu • 8:38

Souhlasím. Milníkem byla 1000MB, což na svou dobu bylo auto, za které se Škoda nemusela stydět. Š100 byla vlastně jen facelift embéčka, který přišel pozdě a moc se nepovedl. Pokrokem v mezích možnosti byl až Favorit.

Jyrka Syrka
26. listopadu • 22:12

Jasně je docela dobře zdokumentováno jaké problémy se řešily v Boleslavi v rámci centrálního plánu. Nezapomeňte, že hodnotíme cca 50 let stará auta - lidovky. Pokud vyjmu ze seznamu západní licenční auta Fiat, Renault tak co mi v RVHP jako lidovka zbývá ?
Polská Syrena , Záporožec a Trabant. To byly totiž lidovky vyráběná v Polsku, SSSR a NDR. Tedy také žádná sláva.

XiXao
24. listopadu • 12:46

V tom jsme asi na celé planetě unikát. Nostalgicky a se slzou v oku se rozplývat nad vozidly nejhorší kategorie z dob našeho mládí. A ještě za to platit ohromný peníze, mnohdy téměř jako za opravdové legendy světového věhlasu. Lidi, to mi hlava nebere.

jozka
25. listopadu • 13:24

Zkuste si precist neco o pojmu "Ostalgia". Ne, opravdu to neni o Cesich, to je normalni lidska vlastnost.

XiXao
26. listopadu • 11:49

Ano, nostalgie bývá někdy silnější než zdravý rozum.

Jyrka Syrka
24. listopadu • 14:40

Tak to je prostě nesmysl. Zkus si nastudovat něco o Morganu a jeho majitelích. To teprve budeš vylit oči.

hustoles
24. listopadu • 7:43

když se tyto vozy vyráběly byla, oproti dnešku , možnost využít jejich výkon zcela legálně bez omezení. stejně jako u jakékoliv jiné značky. dnes dík omezujícím předpisům i hustotě provozu taková škoda 1000 MB stačí i MB AMG E63 s 4 MATIC.

šofér
24. listopadu • 11:04

...výkon...legálně..... bez omezení, slovo výkon bylo pro ty šroty neznámý pojem! Sice v kabině řvalo, jako na VC Monaka formule 1, ale s bídou to pokořilo 120km/h. tedy je fakt, že taková Š120 přidávala na tachomteru neskutečných 13km, to pak člověk lítal i 140, ale to bylo tak všechno! Já opravdu doporučuji všem aby se s těmi krámy svezli a byli v obraze, za mne je dobře, že si ten masochismus může mladší generace vyzkoušet. Jen ještě mohou půjčovat Ladu 1200, 1500 či Dacii 1300, to aby mladí měli srovnání tehdejší modly s Boleslavi!

hustoles
24. listopadu • 19:44

to máš fuk. z bodu A do bodu B by si podle tehdejších předpisů byl i s tímto výkonem v kratším čase než dnes s výkonem 600 k . a v noci od 13 - 5 hod. tuplem.

hustoles
24. listopadu • 19:45

překlep , od 23 -5 hod.

Jyrka Syrka
24. listopadu • 20:55

100% souhlas.
A protože nebyl zdaleka takový provoz, jízda v noci byla pro mě požitek.
O takových průměrech se dnes nikomu ani nezdá a bylo to legální.
To byla Jízda :-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
25. listopadu • 17:03

smazáno duplicidní příspěvek.

petr r. (petrumr)
25. listopadu • 17:01

bylo to provozem a třeba já jsem na 125 jel i dvacet km v kuse na dálková světla, ale vzpomínám jak jsme zavodili se strýcem a on volhu kombi ex taxi z trenčína a na fiata s dvojtým webrem neměla a to jsme jeli asi 5 km vedle sebe na pieštany.

Jyrka Syrka
25. listopadu • 22:22

Tomu věřím

Jyrka Syrka
24. listopadu • 19:09

Něco z netu:-P
Dacia 1300
Třináctistovka pod kapotou 4340 mm dlouhé Dacie s rozvorem o délce 2441 mm měla ve spojení s čtyřstupňovou převodovkou 40 kW. Maximální rychlost se pohybovala kolem 140 km/h.Škoda 120LS
Výkon 42,7 kW(58 k)
Nejvyšší rychlost 150 km / hod.
VAZ 2101
Lada 1200
Zcela odlišným od modelu 124 byl také motor, kterým byl podélně uložený čtyřválec OHC o objemu 1 198 cm3. Výkon 44 kW (60 koní) byl přenášen čtyřstupňovou manuální převodovku na zadní kola. 955 kg těžký vůz dosahoval maximální rychlosti lehce přes 140 km/h.Mno to jsou výkonová dramata...já se snad půjdu picnout .

šofér
26. listopadu • 9:17

Nic ve zlém, ale srovnávat "nadupanou" 120LS se základní Ladou 1200 je váš úlet(já o 1200 píšu v souvislosti s komfortem), ale i tak, protože jsme v rodině měli obojí, tak vím, jak to jezdilo. Dost také pochybuji nad škodovackými "koňmi" té doby. Dacia 1300 lítala stejně jako 1500 Žigul. Navíc- to ticho, to pohodlí, ten kufr.... Kurec, jak to Do-Do vůbec můžete obhajovat?! Nechápu!

Jyrka Syrka
26. listopadu • 11:28

Pane šofér
Já jsem si všechny ty vozy fakt osobně vyzkoušel a nikde jsem nezpochybnil lepší jízdní komfort Fiatů/Žigulů/Dacií.
Jasně že škodovky byly hlučné, však to jsem také nerozporoval.
A že srovnávám výkony 120LS s Lada 1200 a Dacia 1300 ? a s čím bych to měl srovnat ?
S holátkem Š 105 S ? To byla fakt bída ale nebylo by fér to srovnávat s Dačkou 1300. Nemyslíte.
Vaše dojmy, že výkony škodovek byly vycucané z prstu, to nehodlám komentovat.
Jo vlastnil jsem F125P 1300. Proti 120LS co se komfortu týče kočár, ale jinak nesmírný chlastometr který nedal podle tachometru víc jak 145.

Jyrka Syrka
24. listopadu • 21:15

PS
Tím jsem reagoval na šoféra a jeho :
"slovo výkon bylo pro ty šroty neznámý pojem"
:-P

Jyrka Syrka
24. listopadu • 14:46

S š 120LS jsem "lítal" 160 km/hod docela běžně takže to máme ofiko - 13 = 147km/hod
To jde. To Láďa 1200 ani Dacia 1300 nedala ani omylem.
Že to bylo hodně uřvaný.... mno bylo a co ? To vadilo jen fotrům v klobouku. My mlaďoši jsme si ten kravál užívali. :-P

jozka
25. listopadu • 13:21

Se 105S jsem jel nejvic 145 tacho (cca 135 real). Akorat jsem to zkusil jen jednou, preci jen dva volny pruhy vedle sebe nebyly vzdycky k dispozici :-D

Jyrka Syrka
25. listopadu • 15:37

Tak ono bylo u mě to řekněme mladické nerozvážnosti. Lítal jsem s tím jako blázen a fakt je, že tam kde jsem s 120LS jel na okresce 140 a spolujezdec zalezl strachem pod palubovku, když jedu dnes se 100% lepším autem 90km/hod tak si říkám, že dnes už bych to nedal.
Ještě jedna zajímavost. Byl jsem v servisu ta LS měla najeto cca 10K a nejelo to víc než
130-140. Byli tam dva chlapi se Š120 a já se ptám kolik vám to jede..oni 160, já říkám moje maximum a oni počkej až bude mít 20K pak se rozjede.A taky fakt po 20K dávala 160km /hod.

šofér
24. listopadu • 15:08

:-D:-D:-D:-D:-D:-D jasně, 147!!!! To fakt nejde ani komentovat! Nad 120 se to na cestě nedalo udržet, leda s pytlem písku nad přední nápravou! Nedej bože, aby foukl boční vítr, tak si to jelo, kam chtělo! A pokud to byl model ještě se šnekovým řízením, hřebenové měly až poslední modely roku výroby, tak člověk tancoval za volantem jako baletka! Už těch vtipů nechte, není Apríl! byl to neskutečný střep, vergl, hnůj! A pokud navíc tvrdíte, že Dacia či Žigul to nedal ani náhodou, tak to není ani vtipné, jen trapné!

Jyrka Syrka
24. listopadu • 18:02

Pan "šofér"
Sorry že jsem ten tvůj nick dal do uvozovek po tom co jsi napsal, protože jsi musel být za volantem posera a ne šofér.
A teď se podrž. Té tvé Ladě 1200 jsem dal na prdel i se Š 110 L, na dálnici.
To musíš poznat když s tebou někdo chce závodit, Obě auta obsazená dvěma osobami a ten strejdy evidentně chtěl své milé polovičce předvést jaký skvělý sovětský vůz si zakoupily a jak to tem mlaďasům natře. Mno hodnou chvíli jsme jeli vedle sebe/ dálnice byla tehdy téměř prázdná protože nebyla ani zdaleka dokončená.
Nakonec jsem ho "udělal" .sice jsem ho předjížděl rozdílem rychlostí cca 2,5Km/hod, ale
udělal.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jyrka Syrka
24. listopadu • 20:58

Musím tedy připodotknout, že ona Š110L byla určena pro export do kapitalistické ciziny.
Na první pohled byl ten motor stejný ale třeba měla strmější vačku nebo co já vím ?
Jisté je že jela jako drak;-)

Axel Toronto (xax41)
24. listopadu • 12:18

To neni zadna pravda. Vsem co to meli to jezdilo nejmin 170, za 5,5 litru, topilo jim to, bylo to krasne tichy a kdyz prijela k sousedum navsteva ze zapadniho nemecka, tak jim za to nabizeli novyho Mercedesa a sto tisic marek k tomu.

Axel Toronto (xax41)
24. listopadu • 7:33

Auta stvorena zlem, rezavy to bylo uz po prvni zime, protoze rezavy plechy do vyroby brousili muklove, rvalo to jak chora krava, nejelo to, netopilo to, vosklivy jak cikansky hracky, z rezavyho narazniku tomu visel vetsinou drn travy, vsude ve svete se tomu vysmivali a na zapade si to kupovali jenom uchylaci. Pozitivniho na tom nebylo vubec nic a kdyby k tomu byly na zdejsim trhu poradne alternativy, tak by po tom nikdo nesteknul tenkrat ani dnes. A ze vydrzela tak dlouho? To nebylo kvalitou, ale bidou. Kazde bylo stokrat vyvarovane, prahy vylite betonem, matlalo se to asfaltem, srackama na kolejove prazce a podobnejma svinstvama. Ale kdyz jsou uchylove co se nechaji mlatit a olizujou pritom prostitutkam boty, tak proc by si dneska nekdo nekoupil nebo nepujcil starou Hundertku, ze?

Jyrka Syrka
24. listopadu • 18:20

Meleš totální nesmysly.
Obecně hnila všechna auta ne jen škodovky. Bylo to dáno jednak konstrukcí blatníků umístění světel v nich dále absencí plastových podběhů tak jak se to dělá dnes a nakonec nízkou antikorozní ochranou ve výrobě. Takže každý kdo chtěl svého miláčka trochu uchovat tak první co udělal bylo ošetrení dutin a spodku Resistinem/ jestli se nepletu v názvu/ a pak minimálně 1x za dva roky na kolíbku a napatlat spodek a "kapsy" Gumoasfaltem. Ovšem po důkladném ostříkaní spodku....
Důležité také bylo jestli auto bylo garážované, a v zimě ježděné nebo stálo.
Hoši fakt neučte orla lítat..tohle všechno mám za sebou.

PanHajzl
23. listopadu • 23:12

Když si vezmu,že jako haranti v prváku jsme po vesnici skupovali hundrty za 500 až 1000,- pak s nima lítali po loukách a lesích. Až jsme je donordovali, tak jsme je rozebrali na prvočásti do sběrných surovin a vydělali jsme na další krám + luxusní chlastačku. Dnešním pohledem nevím, jestli bych zo považoval za takovej kultovní stroj?...asi ne! Ale s dobrejma gumama, dobře seštelovanou ručkou(náhrada uzávéry difu) jsme s tím dokázali projet neuvěřitelný věci!...samozřejmě za strašného řevu...jako první jsme ztratili ten dementně uližený tlumič výfuku s kusem svodů.

JK
23. listopadu • 20:52

oprava: "zážitek nebude žádný".

WRC Fabia R2 TwinCharger
23. listopadu • 20:37

..nahodou ten rapid bych si klidne rad nekdy vyzkousel.. abych zjistil ten rozdil mezi dvema sportakyB-].. ale jak ctu v clanku, chteji za to slusny peniz.:-/

šofér
23. listopadu • 21:31

Rapid,sporťák... ach jo, buďte rád, že jste ho nezažil.... dodnes na ten fujtajxl vzpomínám v hrůze! Stačila trochu mokrá cesta a už to bylo nedotáčivé...

Jyrka Syrka
23. listopadu • 21:45

A ty si myslíš, že sporťák nemůže dostat smyk ??
Mimochodem z žádnou ze škodovek s motorem vzadu jsem nikdy nedostal smyk na předek.

šofér
24. listopadu • 7:38

Vážený, já v tom autě najezdil tisíce km, mi nebudete povídat, jak to jelo, či zda nemůže dostat "sporťák" smyk! To žádný sporťák nebyl, ale připláclá Š120 což byl stejný šrot jako toto! A to srovnávám pouze s vozy té doby- Lada, Dacia 1300, F125P, i ten Wartburg jezdil lépe než ty škodovácké střepy. Vám doporučuji, aby jste vzal těch 4500 kaček a šel si to vyzkoušet!

Jyrka Syrka
24. listopadu • 13:21

Vážený pane šofére.
Nejste sám kdo ve škodovkách najezdil tisíce km. Jasně že vámi vyjmenovaná auta byla kvalitnější. Bodejť ne když to byly licence západních automobilek. A za další, vždy byly cenově trochu výš než škodovka. Wartburg ? Pro mě východoněmecké plechovka s motorem z motocyklu.
Jo a co se týče koroze, hnilo to víceméně všechno stejně včetně těch ze západu.
Co se týká to Garde/Rapida to jste asi špatně pochopil moji poznámku. Já netvrdím, že to byl sporťák/ostatně co to je ? jak je to definováno ?/ Já jsem jen reagoval na vás, kdy z vaší poznámky jsem nabyl dojmu, že kdyby to byl echt sporťák, tak že smyk dostat nemůže tudíž že když dostal smyk tak to sporťák určitě není

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WRC Fabia R2 TwinCharger
24. listopadu • 15:51

Deda mi v detstvi koupil toho slapaciho Moskvice a kdyz jsem byl vetsi tak Porsche 928 na dalkove ovl. a rikal, ze to je sportak. Ptal jsem se ho proc a on rikal, ze protoze ma to okno ve strese. :-D takze tak.:-D:-D:-D

Jyrka Syrka
24. listopadu • 18:10


Mě osobně na sovětských automobilech odrazovalo, že :
1. Byly sovětské
2. Měly na budících napsáno maslo
3. A....byl jsem prostě škodovácký patriot. :-D

Jyrka Syrka
24. listopadu • 18:31

PS
Tím netvrdím, že jsem je nikdy neřídil, Lada 1500 byla dobré brko.;-)

petr r. (petrumr)
24. listopadu • 20:40

měla živější motor než fiat 125p 1,5l, ale zase při propérování šla zadkem do boku.

Axel Toronto (xax41)
24. listopadu • 7:19

Ono stacilo v zatacce lehce slapnout na brzdu a uz to jelo neco mezi rovne a kamkoliv.

Jyrka Syrka
24. listopadu • 14:37

V zatáčce na brzdu ? To tě učili v které autoškole ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
25. listopadu • 20:56

Brzdit v zatacke je normalne. Co asi urobis, ked tam mas nahlu prekazku?Mali by to v autoskolach ucit - aj v motoskolach.

Jyrka Syrka
25. listopadu • 22:06

Mno, ono záleží asi na stovce okolností., ale velice obecně do zatáčky do které nevidím nemůžu jet jako čuně. Takže jistě v přiměřené rychlosti vůči / poloměru a šířce vozovky/ lze samozřejmě přiměřeně brzdit. Samozřejmě záleží na počasí, typu a technickém stavu vozidla.
Staré dobré pravidlo říká, že brzdit se má před zatáčkou, zatáčka se projíždí buď bez ,nebo s mírným plynem a přidává se na výjezdu.

Jyrka Syrka
25. listopadu • 22:13

PS
A sorry, když vidím jak někdo přede mnou stojí na brzdě i v zatáčce, tak si říkám buď ženská nebo matěj co ještě nemá odhad a má strach že se vysype.
Mno jo, ale já tomu už nerozumím, jsem holt ze staré školy, kdy se auta musela řídit a řidič se musel spoléhat jen na sebe a ne na 30 asistentů.

Lukáš
24. listopadu • 15:19

To se neučí v autoškole, ale na kurzu sportovní jízdy. To někdy vyzkoušej. Možná začni s průjezdem zatáčky pod plynem a ze začátku jen prudce uvolni uprostřed zatáčky plyn. Časem zkus lehce uprostřed zatáčky na brzdu a třeba se časem naučíš stáčet předokolku do zatáčky, popř. se s ní v zatáčce i lehce skouznout;-) (přibrzděním se přenese hmotnost na předek, odlehčí se zadek, který má v tu chvíli méně adheze a místo obvyklejší nedotáčivosti předokolky se dostaví přetáčivost)

Jyrka Syrka
24. listopadu • 17:51

Lukáš
Jóóó takhle...to teda pardóóón.
Jsem nevěděl že mám tady co do činění se závodníkama.:-P

Jyrka Syrka
24. listopadu • 18:28

Lukáš
PS. musím si fakt rýpnout:-))
To jsi nezaznamenal že nadkolega zmiňoval zadokolku ?
Pro tu ten tvůj závodnický fofr kurz platí také ?

riči
23. listopadu • 19:58

kdo by si takoví zgarby půjčoval ??

Joe Doe
25. listopadu • 20:54

Svojho casu som parkoval v garazach, kde mala nejaka firma uskladnenych asi 10 starych skodoviek, raz za cas zaplatili studentom, aby ich isli prevetrat na par km vonku. To bol v celom garazovom dome priserny smrad.... Pod kazdou masinou bol karton a handra aby olej nekvapkal na dlazbu. Presne ako za nova, takze nostalgia se vsim vsudy.Takze tuto experience ani omylom. Este aj ta najhorsia lada tej doby bola lepsia nez najlepsia skodovka.

moje jmeno
23. listopadu • 19:46

V tom šrotu Š100 jsem najezdil 140.000km. Nevím, kolik by mi kdokoliv musel zaplatit, abych tu hrůzu zažil znovu. Bylo to absolutně nejhorší auto z mého života. I toho olítaného Trabanta jsem si vždy vážil mnohem víc. Poslední jakžtakž solidní vůz od ŠKODY byla na svou dobu Š1000MB a pak až Favorit.

Jyrka Syrka
23. listopadu • 21:31

:-D
Njn. Já jsem v tom /ovšem 110 L/ nalítal také dost a v té době jsem to považoval za brko:-D
Na nic lepšího nebylo.
Asi po 10 letech, když už jsem měl F152P jsem si to půjčil od známého a fakt jsem si připadal jako červ v jablku.
Ale proboha Trabuko nééé to tedy určitě néééé.

jozka
25. listopadu • 13:09

125p predpokladam...

Jyrka Syrka
25. listopadu • 15:26

Ano, F125 P/ moje chyba

Jyrka Syrka
23. listopadu • 21:32

PS
Ale ta cena za půjčení je...jak to nazvat, velice odvážná.

Bosor
24. listopadu • 7:02

Pokud mají ta auta testaci na historickou původnost je podnikání s nimi nelegální. Pokud mají obyč značky a jezdí co dva roky na SKT ke to OK. Cena je o poptávce a nabídce.

Jyrka Syrka
24. listopadu • 21:28

Bosor,
Ad cena...jasan, aneb chtít můžou jen jestli jim to někdo dá:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jyrka Syrka
24. listopadu • 21:33
petr r. (petrumr)
24. listopadu • 18:50

jezdí auta půjčoven, taxi , co mají majáky atd.ročně na stk a kdyby byly ty auta na stk každý dva roky, tak by se jednalo o podvod.

Vóša
23. listopadu • 18:44
Rakowski
23. listopadu • 22:09

Je Vosa je tady. Pujcujes traktory nebo Hiundaje? Nabizim 200 kc za vikend, je mi jedno co to bude, nudim se.

Doporučujeme

Články odjinud