Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

Modelářů, kteří provádějí renovace starých hraček, v našem případě tedy modelů autíček, najdete na YouTube hned několik. Tentokrát se ale záchrany nedočkal žádný sporťák do Matchboxu nebo HotWheels. Kompletním oživením prošla na kanálu Restore Machines ikonická nákladní Tatra T148 6x6 ze 70. let.

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Přesněji se má tedy jednat o kousek z roku 1978. Dlouhá léta ztracené autíčko bylo v opravdu špatném stavu s chybějícími díly a obalené hlínou. Renovace tedy začala kompletním rozebráním vozu, dále vyčištěním v jarové vodě kartáčkem a následně vybráním dílů, které ještě měly šanci na přežití.

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Naštěstí, většina klíčových dílů přežila. Původní lak kabiny a korby byl odleptán, povrch částí jemně obroušen od všech nerovností, a stejně jako u podvozku, kol a dalších části, přišel na řadu nový lak. Z původní modré dostala kabina typický oranžový odstín, korba zase stříbrný. Přebroušením a vyleštěním pak prošlo i prosklení náklaďáku.

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Některé chybějící díly Tatry musel nicméně renovátor nahradit vlastní výrobou, takže například skla předních světlometů vznikla z tenkého průhledného plastu. Znalci si zase všimnou, že model dostal i pár důležitých dílů pocházejících z Lega. A dokonce i nálepky označení Tatra a registrační značky si modelář vytvořil sám.

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na celý proces se koukněte níže, je to radost pohledět…

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 36 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků