Legendární Škoda 1203 se vrací. Studie má s Míchačkou nemálo společného

Škoda 1203 se vrací jako kempingový dobrodruh na podvozku VW Transporter. Zatím ale jen v hlavě designéra.

Automobilka Škoda uvádí další projekt ze série Ikony v novém kabátě, kde se ohlíží za ikonickými modely z minulosti a nechává své designéry, aby je vymodelovali jako aktuální koncepty. Po modelech Voiturette A, Popular Monte Carlo, Felicia a 130 RS přišel čas i na legendární užitkový model 1203, zvaný také lidově Dvanáctsettroska či Míchačka.

Škoda Rapid Convertible byla nejdražší lidové auto v ČSSR. Stála více než dům!

Škoda Rapid Convertible byla nejdražší lidové auto v ČSSR. Stála více než dům!

Koncept Škody 1203 vypracoval Daniel Hájek, 31letý designér uživatelských rozhraní vozů Škoda, s jehož prací se můžete setkat v modelech Octavia či Enyaq iV. Skicu pojal jako kempinkový vůz s výklopnou střechou. „Chtěl jsem, aby z mé studie bylo cítit, že je to to auto, ale aby to zároveň nebylo prvoplánové retro řešení. Navrhoval jsem moderní vůz s odkazem na legendu,“ popisuje studii Hájek. Například původní kulatá světla jsou zde jen naznačena, zadní část má zase skloněné bočnice a relativně úzkou střechu.

První levná Škoda vznikla už v 30. letech. Vzácná Sagitta je ještě menší než Citigo

První levná Škoda vznikla už v 30. letech. Vzácná Sagitta je ještě menší než Citigo

Podle Daniela stojí studie na základech koncernového Volkswagenu Transporter. Klidně by to ale prý mohl být i elektromobil, protože jeho koncepce by dovolila ještě lepší využití vnitřního prostoru. I když se Daniel zajímá o infotainmenty, tak jeho studie žádný nemá. Pro zobrazování důležitých informací prý majitel použije svůj telefon či tablet.

Škoda Favorit Komfort byla komfortní za každou cenu. Projeli jsme krásný unikát

Škoda Favorit Komfort byla komfortní za každou cenu. Projeli jsme krásný unikát

Studie vozu byla tvůrcem naskicována propiskou a poté dobarvena v počítači. „Je to můj oblíbený způsob práce. Navíc propisku mám vždy u sebe. Při jejím využití není prostor pro chyby a propiska vytváří poměrně charakteristickou stopu, takže mé skici jsou trochu jiné, méně dynamické a více ilustrativní,“ uzavírá tvůrce.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků