Z výrobní linky sjel kus s pořadovým číslem 500.000 – a ten je jak se patří výjimečný. Zdroj: Mercedes-Benz

Z výrobní linky sjel kus s pořadovým číslem 500.000 – a ten je jak se patří výjimečný. | Zdroj: Mercedes-Benz

nspiruje se vozy ze samotných počátků výroby, například svým zeleným lakem v odstínu agáve, který patřil k prvním pěti nabízeným barvám. Blinkry si udržely stejný tvar až dodnes, u speciálu jsou ale vyvedeny v oranžové, která se dnes již nepoužívá a byla typická pro 70. léta. Zdroj: Mercedes-Benz

nspiruje se vozy ze samotných počátků výroby, například svým zeleným lakem v odstínu agáve, který patřil k prvním pěti nabízeným barvám. Blinkry si udržely stejný tvar až dodnes, u speciálu jsou ale vyvedeny v oranžové, která se dnes již nepoužívá a byla typická pro 70. léta. | Zdroj: Mercedes-Benz

Na historii odkazuje také kryt rezervního kola s větší hvězdou, než u nových Mercedesů třídy G, a máme zde také kola i znak výrobce v retro stylu. Zdroj: Mercedes-Benz

Na historii odkazuje také kryt rezervního kola s větší hvězdou, než u nových Mercedesů třídy G, a máme zde také kola i znak výrobce v retro stylu. | Zdroj: Mercedes-Benz

V civilní verzi šla třída G na trh v roce 1979, zákazníci si již tehdy mohli vybrat ze čtyř motorů s výkonem od 52 kW (72 k) do 110 kW (150 k) a krátkých nebo dlouhých verzí. Zdroj: Mercedes-Benz

V civilní verzi šla třída G na trh v roce 1979, zákazníci si již tehdy mohli vybrat ze čtyř motorů s výkonem od 52 kW (72 k) do 110 kW (150 k) a krátkých nebo dlouhých verzí. | Zdroj: Mercedes-Benz

Střední části sedadel jsou čalouněny károvanou látkou, uvnitř pak nechybí nápis No. 500.000 na madle u spolujezdce. Prahové lišty Schöckl patří do aktuální nabídky individualizačních prvků, stejně jako kliky s logem v unikátní černé barvě. Zdroj: Mercedes-Benz

Střední části sedadel jsou čalouněny károvanou látkou, uvnitř pak nechybí nápis No. 500.000 na madle u spolujezdce. Prahové lišty Schöckl patří do aktuální nabídky individualizačních prvků, stejně jako kliky s logem v unikátní černé barvě. | Zdroj: Mercedes-Benz

 Zdroj: Archiv

| Zdroj: Archiv

 Zdroj: Archiv

| Zdroj: Archiv

 Zdroj: Archiv

| Zdroj: Archiv

 Zdroj: Archiv

| Zdroj: Archiv

 Zdroj: Archiv

| Zdroj: Archiv

 Zdroj: Archiv

| Zdroj: Archiv

 Zdroj: Archiv

| Zdroj: Archiv

 Zdroj: Archiv

| Zdroj: Archiv

nspiruje se vozy ze samotných počátků výroby, například svým zeleným lakem v odstínu agáve, který patřil k prvním pěti nabízeným barvám. Blinkry si udržely stejný tvar až dodnes, u speciálu jsou ale vyvedeny v oranžové, která se dnes již nepoužívá a byla typická pro 70. léta. Zdroj: Mercedes-Benz
Na historii odkazuje také kryt rezervního kola s větší hvězdou, než u nových Mercedesů třídy G, a máme zde také kola i znak výrobce v retro stylu. Zdroj: Mercedes-Benz
V civilní verzi šla třída G na trh v roce 1979, zákazníci si již tehdy mohli vybrat ze čtyř motorů s výkonem od 52 kW (72 k) do 110 kW (150 k) a krátkých nebo dlouhých verzí. Zdroj: Mercedes-Benz
Střední části sedadel jsou čalouněny károvanou látkou, uvnitř pak nechybí nápis No. 500.000 na madle u spolujezdce. Prahové lišty Schöckl patří do aktuální nabídky individualizačních prvků, stejně jako kliky s logem v unikátní černé barvě. Zdroj: Mercedes-Benz
13
Fotogalerie

Legendární Mercedes-Benz G slaví 500.000 vyrobených kusů. Jubilejní kus je unikát v retro stylu

Po čtyřiačtyřiceti letech se hranatý off road dočkal významného milníku. Slaví ho vzpomínkou na začátky své existence.

Jedno z nejdéle vyráběných aut světa a výrazná ikona v nabídce německé automobilky vznikla v 70. letech minulého století původně jako vojenský vůz na popud íránského šáha. V civilní verzi šla třída G na trh v roce 1979, zákazníci si již tehdy mohli vybrat ze čtyř motorů s výkonem od 52 kW (72 k) do 110 kW (150 k) a krátkých nebo dlouhých verzí.

Třída G se stala vyhledávaným armádním vozidlem (používá ji více než 63 zemí, její výroba pro NATO je garantována do roku 2025), užitečným společníkem cestovatelů i řemeslníků a široké uplatnění našla i v odvětvích, kde je zapotřebí spolehlivá čtyřkolka do náročného terénu.

Za poslední čtyř dekády došlo k postupnému cizelování a kultivaci modelu, který ale nikdy nezanevřel na pohon všech kol, žebřinový rám, uzávěrky diferenciálů a další atributy správného off-roadu. Zatím posledním velkým technologickým krokem kupředu bylo představení nové řady na autosalonu v Detroitu v roce 2018, která přinesla hodnotnější vnitřek, pokročilé jízdní asistenty, podvozek nastavený pro ještě lepší schopnosti v terénu i na silnici, nebo třeba LED světla. Nyní z výrobní linky sjel kus s pořadovým číslem 500.000 – a ten je jak se patří výjimečný.

Inspiruje se vozy ze samotných počátků výroby, třeba svým zeleným lakem v odstínu agáve, který patřil k prvním pěti nabízeným barvám. Blinkry si udržely stejný tvar až dodnes, u speciálu jsou ale vyvedeny v oranžové, která se dnes již nepoužívá a byla typická pro 70. léta. Na historii odkazuje také kryt rezervního kola s větší hvězdou, než u nových Mercedesů třídy G, a máme zde také kola i znak výrobce v retro stylu. Střední části sedadel jsou čalouněny károvanou látkou, uvnitř pak nechybí nápis No. 500.000 na madle u spolujezdce. Prahové lišty Schöckl patří do aktuální nabídky individualizačních prvků, stejně jako kliky s logem v unikátní černé barvě.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud