Legendární Lancia Stratos se vrátí! Vyrobeno ale bude pouze 25 kusů

Model Stratos sliboval návrat už v roce 2010. Nakonec z toho ale nic nebylo. Dočkat bychom se tentokrát měli už během blížícího se ženevského autosalonu.

Fanoušci motorismu si rozhodně vzpomínají na rallye vůz Lancia Stratos. Než vznikla tato speciální závodní verze, automobilka vypustila do světa také 492 exemplářů na běžné silnice. Teď se chystá velkolepý návrat. I když ten byl poprvé oznámen už v roce 2010...

Již před osmi lety jsme se mohli kochat konceptem označovaným jako New Stratos. Celou řadu komponentů na čele s motorem si novinka vypůjčila od  Ferrari F430 Scuderia. A to byl zároveň kámen úrazu. Ferrari se nakonec nepozdávalo, že by Stratos využíval podvozek modelu F430. Pininfarina následně odmítl vytvořit karoserii. V roce 2011 se tak sen o návratu uznávaného modelu rozplynul. Až do teď.

Tato Lancia Stratos je na prodej. Běží jako nová, ale stojí téměř 7 milionů

Tato Lancia Stratos je na prodej. Běží jako nová, ale stojí téměř 7 milionů

Projektu vrátí život spolupráce společností Manifattura Automobili Torino (MAT) a New Stratos Gbr. Celkově se vyrobí pouhých 25 kusů, přičemž zákazník bude mít k dispozici různé možnosti a varianty. Základní platforma, kterou MAT použije, umožní vytvoření závodní verze GT, verze Safari stavěná pro horší terén, ale také vůz pro každodenní použití.

Design bude navazovat na slavný a úspěšný rallye vozu minulosti. Lehká konstrukce, motor s výkonem přesahujícím 550 koní a speciálně vyladěné odpružení mají být příslibem skvělého sportovního automobilu. 

Novinka ve všech variantách bude odhalena na začátku příštího měsíce během autosalonu v Ženevě. Tam se také všichni nedočkavci dozvědí cenovku nového Stratosu. 

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 22 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků