Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

23 komentářů

Driver
25. května • 12:48

Lancia nepochopila základní věc. Lidi nechtějí luxusní obyčejná auta. Buď chtějí obyčejná auta (Většina Octavií se prodá v polovýbavě, kde představuje hlavní argument cena a co za to, takže Laurin a Klement kupuje jen pár nadšenců) Lancia se chovala jako Saab a to od začátku do konce. Manažeři vymysleli, že je nutné se odlišit od mainstreamu a zinscenovali plán, jak z toho vytřískat co nejvíc. Tak dali do Fiata výbavu, elekgantní materiály a chtěli za to cenovku jako Mercedes a i když to mělo klasickou střední výbavu, tak béžová kůže s dřevem nezaujme takové procento, jaké odradí ta vysoká cena "za fiata" Vím že Lancia nebyla jen Fiat s jiným logem a byly tam mraky převratných řešení, ale jejich zacílení se s cenovou politikou nikdy neujalo. Vždy se prodávaly víc Fiaty "bez ničeho" Proč ta hra na luxus nefungovala? Podívejte se, jak VW-AG konstruuje Leona, Octavii, Passat a A4 nebo A6 a uvidíte ty rozdíly. To není jen obéžové kůži a dřevu, ale o tom, že ty auta byť mají společný vývoj, mají zcela jinou konstrukci a hlavně se šijí na míru zákazníkům, nechci panoramu, chci bufík, nechci 19", chci V6, nechci 4x4 chci automat, nechci sedan, chci kombi, chci odvětrávání, nechci kůži, nakonfigurováno, všechno jde, fertig, objednáno. Tohle Italové nikdy nepochopili. A je pravdou, že většinu inovací VW od Fiatu a jeho značek obšlehl. Ale uměl to lépe uplatnit. Takže nestavěl luxusní auta z Golfů a podobně, na luxusní auto je potřeba adekvátní technika, né jen výbava!

Driver
25. května • 12:58

Asi bych dodal, že Italové byli skvělí ve vývoji ale tragičtí v setavení koncového produktu. Uměli motory, uměli novinky, ale neuměli zacílit na trh, navíc prodávali patenty místo aby si je chránili a stavěli na nich a v neposlední řadě to zpracování Italských aut taky není ideální. Klíče od Ferrari vypadají jako od Punta, páčky stěračů v Lancii za 1.5mega vypadaly jak z Golfa2, a ty páčky, co měl Golf5, tak precizní nemají Italové dodnes ani v žádném nejdražším voze a třeba 17ti tlačítkový volant, co má POLO, to nebudou mít italové v autě tak geniálně vymyšleno a zpracováno ani za další 3 generace. To třeba dobře vyhodnotili Korejci. Skoupili know-how VW-AG od jejich lidí, přes designérská studia, spolupracují na technologiích se všemi, co VW, a vpodstatě už dneska je Hyundai dál, než Ford, s jeho modely pro Evropu, svědčí o tom prodeje, šíře nabídky a množství variant. Saab i Fiat by se mohli od korejců učit, jak se cílí produkty.

Zelí
26. května • 9:27

Ano, italové jsou fantastičtí výrobci a konstruktéři, ale prodej zákazníkovi a servis zákazníkovi mají tragický. Na tom to projeli.

Miroslav
24. května • 17:46

Good By!
HF Stratos... :-/

Miroslav
24. května • 17:45

Good By!
HF Stratos... :-/

Kuk Vykuk
24. května • 17:05

Pohřeb legend pokračuje RIP :-/

Bubba
23. května • 21:23

Je to fakt smutne. Je to byvala ikona automobilismu.

Lord Owl
24. května • 12:46

Co tak v poslední době čtu, tak nevím jestli celý mateřský koncern Fiat ustojí tu obří pokutičku (110 mld.) v USA. Šmarjá, v čem budu za pár let jezdit, všechno jde do kopru.... V kryšotech a koncernech se mi teda jezdit nechce (na domácí použití) a s obrazama taky nechodím.

Antiautomat
23. května • 19:18

...klasicka hranata Thema... to auto bolo dizajnovym nebom. Proti tomu posobi dnesna tzv.europska premia dizajnovo ako uputavka cinskeho cirkusu pri oslavach sviatku draka.

Krabat
23. května • 12:53

Lancia bylo v dětství auto mých snů. Už jen ty názvy jako Lancia Delta Integrale nebo Stratos byly geniální nehledě na fantastické barevné řešení, které se mi dodnes líbí. Červené a modré pruhy na bílé karoserii, prostě bomba. Je smutné, kam to kdysi tak slavná automobilka dopracovala. :(

Jenyk
23. května • 18:18

Měl jsem dvoulitrovou Dedru. Parádní auto. Krásné svezení. Takovou značku potopit, to chce velké umění.

Lord Owl
23. května • 12:51

Jaká byla ta poslední Delta co se vyráběla ??
Kolem jedné chodím do práce, líbí se mi moc. Mám chuť se do ní vloupat a projet ji....

Jyrki
23. května • 23:08

zklamani, jednoznacne zklamani. Zvenci o neco vetsi nez Lybra, uvnitr mensi. Kufr o kus mensi...za to predni previs nehorazne dlouhy, Delta proste plytva prostorem.
Lybra mela vzadu viceprvek, Delta tuhou prickou.
A to nemluvim o zadnich sedadlech. V Delte vzadu sedet je za trest. To auto je poradny krok zpatky proti predchudci.
Navic zadna benzin atmosfera....Po Lybre jsem holt dal prednost spolecnici z Milana s hadem ve znaku.
Nicmene Lancie je obrovska skoda. Ten clanek jsem necetl, ty kapitoly me odradily.

xfaktor
23. května • 18:04

Můžu tě svézt, od ledna jsem majitelem Delty a hýčkám si ji. Třeba jednou bude mít sběratelskou cenu. Za rok v Poděbradech na srazu Italských aut nashle.

rammstein
23. května • 18:02

Já bych se do ní radši nesnažil vloupat :-) . Prý to není špatný auto, je to takový lepší Bravo, ale neměl jsem možnost s ní jet. Ceny ojetin jsou celkem zajímavý, protože jí hlavně kvůli extravagantnímu designu nikdo moc nechce. Dávaly se do ní hodně zajímavý motory od Twinturbo 1.9 JTD, přes normální 2.0 JTD a i zážehová 1.75 Turbo.

shhvc
23. května • 12:39

Bezte s tema kapitolama do ...

defender110
23. května • 10:07

STRATOS !!! Ignorante. Spolu s Deltou a 037 největší legendy . Kde je???

Fercheater
23. května • 18:56

Souhlas, měly by být určitě zmíněny! V rally měla lancia, co se motorsportu týče, určitě největší úspěchy, ale nebylo to se stratosem, 037 rally, ani béčkovou deltou S4 (té byl nakonec titul mezi jezdci i mezi týmy sebrán hodně sporně ve prospěch peugeotu + svou roli sehrála i tragická nehoda Toivonena v půlce sezóny).
Největší úspěch nakonec zaznamenala až ve skupině A (předchůdce dnešních WRC) s veleslavnou deltou integrale, když nepřetržitě v letech 1987 - 1992 zvítězila v bodování týmů, což dodnes nikdo nepřekonal a vzhledem k častějším výměnám modelů a změnám pravidel už ani nepřekoná. Je smutné, jak může dopadnou automobilka, která kdysi uměla postavit tak vynikající vozy :-(

Zelí
23. května • 8:29

Ten šejdíř v tom svetr to dokázal. On tu lancii potopil. Neuvěřitelné.

Andrejlm
23. května • 18:43

Kto akože? Lanciu potopilo vedenie fiatu už na začiatku 90 rokov...

Driver
25. května • 13:07

Měli to prodat jako Lambo. Kupci by se pobili. Od číny po němce, buď by dopadla jako Volvo nebo jako Lambo, ale né jako Saab! Sice by to byla prohra, ale čestná, přiznaná, a automobilka by jela dál a pracovní místa by se rozšiřovaly. Takhle jsou hrdí ale mrtví.

Zelí
26. května • 9:23

Asi by to bylo pro značku Lancia lepší. Jenže oni by mohli fiatu případně ferari konkurovat. Historicky a v povědomí italů je AR a Lancia silnější značka než ferko.

Gašpo
23. května • 8:24

Tak písať článok o histórii Lancie a ani nespomenúť Stratos, to už chce poriadnu dávku ignorancie.B-]

Doporučujeme

Články odjinud