Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská společnost pozvolna opouští automobilový průmysl. Pojďme si společně připomenout události a nápady, které měly za více než 110 let existence značky značný vliv nejen na samotnou Lancii, ale na celý automobilový svět.

Budoucnost italské automobilky Lancia je ve hvězdách, jisté ale je, že aktuálně nevypadá moc růžově. Společnost se postupně začala stahovat z jednotlivých trhů a nyní již několik měsíců působí pouze doma v Itálii. Nabízí přitom jeden jediný model - Lancii Ypsilon.

Crash test Lancie Ypsilon: Dostala dvě hvězdy a začala hořet

Crash test Lancie Ypsilon: Dostala dvě hvězdy a začala hořet

Před pár dny značka zavřela evropské webové stránky a majitelé vozů se svými servisními a jinými problémy mohou obrátit pouze na skupinu Fiat, která automobilku vlastní.

Do historie automobilového průmyslu se ale Lancia zapsala mnoha svými řešeními a významnými počiny. Jako první třeba postavila sériový vůz s pětistupňovou manuální převodovkou. To je ale jen jedna ze zajímavostí, které jsme pro vás na následujících stránkách připravili...

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků