Legendární HKS upravuje novou Toyotu GR 86. Pod kapotu chystá i kompresor

V rukách renomovaného úpravce by mohla nová generace sporťáku překročit výkon 300 koní.

Zatímco Subaru již představilo katalog továrních doplňkových dílů pro novou generaci sporťáku BRZ, u Toyoty a dvojčete GR 86 se nyní na cestu tuningu vydává japonská společnost HKS. Legendární aftermarket úpravce v krátké upoutávce láká na kompletně upravené kupé, které zaujme především kompresorem pod kapotou.

Je libo říznější Subaru BRZ? Tovární díly zahrnují i velké zadní křídlo

Je libo říznější Subaru BRZ? Tovární díly zahrnují i velké zadní křídlo

Svůj výtvor HKS prozatím označuje za koncept, je ale pravděpodobné, že do produkční formy se mnoho nově nabízených dílů příliš nezmění. Tuningový koncept GR 86 HKS tak představuje výrazný bodykit, jemuž nechybí řada aerodynamických řešení včetně velkého karbonového křídla na zádi, dále odlehčený výfukový systém nebo set-up podvozku s novými tlumiči a pružinami.

Komu by ovšem nestačilo základních 173 kW (235 koní) a 250 N.m točivého momentu z nadále atmosférického boxeru o objemu 2,4 litru, pro toho bude HKS nabízet i přeplňování kompresorem. O kolik si GR 86 polepší s novou variantou kompresoru GT2 pod kapotou, to zatím úpravce neupřesňuje. Koncept nyní podstupuje testování.

Toyota Corolla na vodík úspěšně dojela vytrvalostní závod. Jen 4 hodiny plnila

Toyota Corolla na vodík úspěšně dojela vytrvalostní závod. Jen 4 hodiny plnila

V předchůdci GT86 dokázalo HKS kompresorem GT2 vyhnat původní dvoulitrový boxer ze standardních 147 kW (200 koní) na zhruba 220 kW (300 koní). Stejně jako v minulosti pak počítá HKS s úpravami i pro majitele sourozence, tedy nového Subaru BRZ.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků