Co rok, to nový model. Takový je plán Fiatu na následující tři roky. První zřejmě přijde nová panda.
Fiat je dobře známý umem vytvořit z původně jediného modelu celou rodinu, což se skvěle podařilo u pětistovky. Nyní to vypadá, že k podobnému záměru směřuje také v případě Pandy. Tu si stále můžete koupit za 354.900 Kč. Protože jde už o starší model, není divu, že jeho nástupce klepe na dveře. Datum premiéry není známé, ale mnohé napoví plán Fiatu plný konceptů.
Ten jej udrží zaneprázdněný, protože počínaje letošním červencem představí každý rok nový model. Italská značka momentálně hovoří o pěti konceptech. Budou udržitelné, globální a s jasným vymezením klientely. Právě záměr celosvětového prodeje a sdílení až 80 % dílů má zajistit snadnou dostupnost a přívětivou cenu. První model nové rodiny bude představen už v dubnu během oslav 125. výročí značky. Vizi podrobně popisuje Olivier Francois, generální ředitel automobilek Fiat a Abarth, v nejnovějším videu.
Asi nejdůležitější studií je nový Fiat Panda, odkazující hranatým designem na předchůdce z osmdesátých let. Je také větší než současný model. Designéři se inspirovali budovou Lingotto v Turíně. Její okruh na střeše prý stál předlohou při návrhu detailů interiéru. Především palubní desky, sedadel a displeje.
Koncept prezentuje snahu o udržitelnou výrobu. Automobilka se vzdává chromování, zvířecí kůže, i chemických pěnových výplní sedadel. Velká Panda využívá recyklované plasty, bambusová vlákna a další šetrné materiály. Navzdory větším rozměrům zůstává autem do města. Díky vysoké praktičnosti se hodí i na víkendové výlety a dovolené.
Rodinným potřebám vyhoví větší SUV založené na podobné filozofii. Klade větší důraz na užitnou hodnotu, bezpečnost a robustnost. To jsou všeobecně uznávané hodnoty, takže se bude moci prodávat na celém světě.
Podobné zaměření, má i SUV fastback přinášející více stylu. Jde o populární segment, v němž aktuálně najdeme Renault Arkana, Citroën ë-C4x, i Peugeot 3008. Novinka bude kombinovat přednosti brazilského modelu Fastback a Tipo, které je úspěšné v Africe a na Středním východě. K současným cílovým trhům se má přidat i Evropa, kde chce Fiat prezentovat myšlenku, že udržitelnost neznamená vyrábět nudná auta.
S Latinskou Amerikou je spojená poptávka po pick-upu Strada, který je nejprodávanějším vozem v Brazílii. Studie spojuje pověstnou praktičnost se svěžím designem osobního vozu a pohodlím SUV při zachování agility v městském provozu. Outdoorové aktivity a aktivní životní styl jsou vítané, takže Fiat očekává, že se zalíbí i zákazníkům v Evropě.
Dobrodruhům trávícím v přírodě více času vychází vstříc „camper“. Jde o hranaté SUV, které počítá se stanem na střeše a přídavným osvětlením. Třeba by mohla sériové verze dostat exteriérový stan a spací zástavbu jako Dacia Jogger.