Legendární Dodge Viper skončí už letos kvůli povinným airbagům

Americká legislativa přikazuje od modelového roku 2017 používat povinně hlavové airbagy. Ty se ale do „zmije“ nevejdou.
Legendární Dodge Viper skončí už letos kvůli povinným airbagům

Přežil snad největší krizi automobilového průmyslu v celé historii. Přežil bankrot své automobilky. Přežil ropnou krizi. Přežil dokonce i emisní limity. A teď ho zabije americká legislativa, která přikazuje od modelového roku 2017 používat povinně hlavové airbagy. Dodge Viper tak skončí o rok dříve, než se původně plánovalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Už nemáme Lemmyho a brzy nebude mít ani Viper. Trvalé hodnoty tak postupně umírají. Nejšílenějším Viperem je model ACR, což je okruhový speciál (V10 8,4 l, 655 koní a 816 Nm). V rychlosti 285 km/h generuje jeho aerodynamika přítlak 1000 kg

Dodge Viper je ale nemá, dokonce je technicky ani mít nemůže, protože už se do kabiny nevejdou. Viper má už tak málo místa kolem hlavy, že se airbagy jednoduše nemají kam schovat. A než provádět rozsáhlé úpravy, to radši automobilka model stáhne z trhu.

Dodge Viper budoucnosti má pořád desetiválec a až 2600 koní

Dodge Viper budoucnosti má pořád desetiválec a až 2600 koní

Legendární americké kladivo na čarodějnice tak skončí ještě letos, píše například Motor Trend. Navíc klesají prodeje a ruční výroba je nerentabilní. Viper je zkrátka auto, které nikdo nechce (za své peníze si lidé raději koupí moderní supersport), ale všichni jsou rádi, že existuje. Přesto by to nemělo znamenat úplný konec ikonického Dodge Viper. Sergio Marchionne, který vlastně Dodge a Chrysler vede, chce nástupce.

Ten by měl stát na existující platformě a umožňovat montáž na jedné lince spolu s ostatními příbuznými modely. Ve hře je společný základ s modely Alfa Romeo, Maserati nebo dokonce Ferrari. Právě Ferrari připravuje úplně novou modulární platformu... Na nástupce Viperu si ale musíme počkat ještě minimálně tři roky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků