Legendární Dodge Viper skončí už letos kvůli povinným airbagům

Americká legislativa přikazuje od modelového roku 2017 používat povinně hlavové airbagy. Ty se ale do „zmije“ nevejdou.
Legendární Dodge Viper skončí už letos kvůli povinným airbagům

Přežil snad největší krizi automobilového průmyslu v celé historii. Přežil bankrot své automobilky. Přežil ropnou krizi. Přežil dokonce i emisní limity. A teď ho zabije americká legislativa, která přikazuje od modelového roku 2017 používat povinně hlavové airbagy. Dodge Viper tak skončí o rok dříve, než se původně plánovalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Už nemáme Lemmyho a brzy nebude mít ani Viper. Trvalé hodnoty tak postupně umírají. Nejšílenějším Viperem je model ACR, což je okruhový speciál (V10 8,4 l, 655 koní a 816 Nm). V rychlosti 285 km/h generuje jeho aerodynamika přítlak 1000 kg

Dodge Viper je ale nemá, dokonce je technicky ani mít nemůže, protože už se do kabiny nevejdou. Viper má už tak málo místa kolem hlavy, že se airbagy jednoduše nemají kam schovat. A než provádět rozsáhlé úpravy, to radši automobilka model stáhne z trhu.

Dodge Viper budoucnosti má pořád desetiválec a až 2600 koní

Dodge Viper budoucnosti má pořád desetiválec a až 2600 koní

Legendární americké kladivo na čarodějnice tak skončí ještě letos, píše například Motor Trend. Navíc klesají prodeje a ruční výroba je nerentabilní. Viper je zkrátka auto, které nikdo nechce (za své peníze si lidé raději koupí moderní supersport), ale všichni jsou rádi, že existuje. Přesto by to nemělo znamenat úplný konec ikonického Dodge Viper. Sergio Marchionne, který vlastně Dodge a Chrysler vede, chce nástupce.

Ten by měl stát na existující platformě a umožňovat montáž na jedné lince spolu s ostatními příbuznými modely. Ve hře je společný základ s modely Alfa Romeo, Maserati nebo dokonce Ferrari. Právě Ferrari připravuje úplně novou modulární platformu... Na nástupce Viperu si ale musíme počkat ještě minimálně tři roky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků