Legendární Dodge Viper skončí už letos kvůli povinným airbagům

Americká legislativa přikazuje od modelového roku 2017 používat povinně hlavové airbagy. Ty se ale do „zmije“ nevejdou.
Legendární Dodge Viper skončí už letos kvůli povinným airbagům

Přežil snad největší krizi automobilového průmyslu v celé historii. Přežil bankrot své automobilky. Přežil ropnou krizi. Přežil dokonce i emisní limity. A teď ho zabije americká legislativa, která přikazuje od modelového roku 2017 používat povinně hlavové airbagy. Dodge Viper tak skončí o rok dříve, než se původně plánovalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Už nemáme Lemmyho a brzy nebude mít ani Viper. Trvalé hodnoty tak postupně umírají. Nejšílenějším Viperem je model ACR, což je okruhový speciál (V10 8,4 l, 655 koní a 816 Nm). V rychlosti 285 km/h generuje jeho aerodynamika přítlak 1000 kg

Dodge Viper je ale nemá, dokonce je technicky ani mít nemůže, protože už se do kabiny nevejdou. Viper má už tak málo místa kolem hlavy, že se airbagy jednoduše nemají kam schovat. A než provádět rozsáhlé úpravy, to radši automobilka model stáhne z trhu.

Dodge Viper budoucnosti má pořád desetiválec a až 2600 koní

Dodge Viper budoucnosti má pořád desetiválec a až 2600 koní

Legendární americké kladivo na čarodějnice tak skončí ještě letos, píše například Motor Trend. Navíc klesají prodeje a ruční výroba je nerentabilní. Viper je zkrátka auto, které nikdo nechce (za své peníze si lidé raději koupí moderní supersport), ale všichni jsou rádi, že existuje. Přesto by to nemělo znamenat úplný konec ikonického Dodge Viper. Sergio Marchionne, který vlastně Dodge a Chrysler vede, chce nástupce.

Ten by měl stát na existující platformě a umožňovat montáž na jedné lince spolu s ostatními příbuznými modely. Ve hře je společný základ s modely Alfa Romeo, Maserati nebo dokonce Ferrari. Právě Ferrari připravuje úplně novou modulární platformu... Na nástupce Viperu si ale musíme počkat ještě minimálně tři roky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Dodge Journey 2
Rok výroby: 2008
Stav: 107 498 km
Cena: 206 000 Kč
Dodge Journey 2
Rok výroby: 2009
Stav: 146 607 km
Cena: 210 000 Kč
Chrysler 300C 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 163 262 km
Cena: 167 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2,8
Rok výroby: 2007
Stav: 227 736 km
Cena: 95 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků