Designér Václav Král: Tesle by nerozuměl, prosazoval malá elektroauta

Karel  |  04. 02. 2018 10:57

Na tu marnotratnost lidstvo dojede (doplatí). Bohužel.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  04. 02. 2018 11:00

...dvoutunová auta obsazuje jedna osoba, znepokojuje mne, že si lidé podle parametrů vyčtených z katalogu kupují na jízdu do práce vůz jezdící 250 kilometrů v hodině.... Zhrnul by som to v dnesnej situacii jednoduchsie. Moznosti: a/ zakazat im to (rozumej 'nadmieru' auta - to sme tu uz mali); b/ presvedcit ich, aby si kupili nieco, co ma, no mierne povedane, viac nevyhod ako vyhod (to tu mame a je to nic moc); c/ kupit si oboje (co spravi to minimum, ktore na to ma aby sa mohlo ako majitel firmy ekoprezentovat zatial co ti robosi, ktorych vytvorenu pracovnu hodnotu si privlastnuje, sa tlacia na vylietanych dodavkach pretoze na vlastny rodinny ojazdeny zasmradeny diesel, z ich platov, nedosiahnu). A bude horsie. Cakam nieco v tom zmysle (co sa tyka NASHO zivotneho prostredia versus spravanie sa CUDZICH firiem) ako v Indii.

Odpovědět  |   | 
jean  |  04. 02. 2018 13:10

ako majitel firmy ekoprezentovat zatial co ti robosi, ktorych vytvorenu pracovnu hodnotu si privlastnuje - ty si vazny curak na pohladanie. A preco potom ti robotnici nerobia na vlastnych strojoch, aby cela vyrobena hodnota zostala pre nich? Jaaaaaaj, lebo tie stroje stoja miliony a treba na ne zohnat peniaze? A hlavne treba mat pre ten vyrobeny tovar odbyt

Odpovědět  |   | 
Ota  |  05. 02. 2018 12:38

ty jo, ty si puste nejakej budovatelskej film .. treba Botostroj .. to ti padne do noty hned ...

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  04. 02. 2018 12:00

Pan Král měl v zásadě pravdu. Před pětadvaceti lety si lidé kupovali auto proto, aby měli čím jezdit. Dnes si lidé kupují auta proto, aby s nimi machrovali, aby ukázali okolí že na to mají. A tak dnes můžeme sledovat "zelené vdovy", kterým bohatý manžílek koupil superbezpečné SUV dlouhé pět metrů, vážící dvě a čtvrt tuny a s motorem, který by stačil posunovací lokomotivě, jak s tou obludou nezvládají městský provoz a nedokážou ani normálně zaparkovat. V podstatě to umožňují navíc eletronické asistenční systémy, protože většina lidí co s takovými auty jezdí dnes by se před třiceti lety, bez ABS, stabilizace, protiprokluzu a aktivního podvozku s nimi zrakvila za druhou zatáčkou.
Je to dané dnešní dobou, kdy každý chce ukázat že "já na to mám" a tak říkám - čím větší blbec, tím větší a těžší auto před barákem a větší a "bojovější" pes za plotem.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  04. 02. 2018 13:20

Nevím kde jezdíš, ale slečny a paničky nemají ve velkých SUV problém a umí řídit. Nezáviď.

Odpovědět  |   | 
king014  |  04. 02. 2018 16:53

mám výhled na zš a mš a dobře se bavím, 90 procent neumí ale horší je že si myslí o sobě pravý opak .

Odpovědět  |   | 
p.  |  04. 02. 2018 19:19

A to vas nenapadlo, ze presne tyto panicky, co vozi deti do skoly velkym SUV jsou manzelkama tech velmi ekologicky smyslejicich manzelu od rodin, ktere maji jedno velke auto na to, kdyby bylo treba (rodinny vylet, tahani privesu, treba s konem, kravou nebo ovcema ze zahrady nebo s privesem na prevazeni jizdnich kol, kocarku a spousty kramu na dovolenou kdyz se ani do velkeho SUV 5 lidi s vecma a vsim nevleze) a zrovna v ten samy okamzik ma druhe male pidi lehle slabe auto zrovna jeji manzel v praci a tak pak na zenu zbylo to velke... mit totiz doma ty auta 3 aby s jednim malym byl muz v praci, s druhym malym vezla zena deti do skoly a treti velke cekalo az nastane ta spravna potreba velkeo korabu, je torsku scifi !!! Bud proste pojede chlap mensim autem do prace a vetsi zbude na zenskou, co s nim najede tak desetinu toho, co chlap.. a nebo to bude naopak... co je pak ekologictejsi? no?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 02. 2018 22:39

Manžel takové "paničky" má obvykle luxusní sedan, nikoli malé autíčko na dojíždění do práce. Člověk, který je v pozici, že si může dovolit ženě koupit luxusní SUV, si nemůže zároveň dovolit přijet do práce maličkým autíčkem. To je to pokrytectví dnešní doby.

Odpovědět  |   | 

Blbost, majitel IKEA jezdil starým Volvem a lítal v ekonomický třídě. Je to vo přistupu ne vo maloměsťatctví.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 02. 2018 16:38

Jo, ale před čtyřiceti lety, ne dnes.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  23. 02. 2018 09:19

1. Ne neumí to řídit každý SUV který dostanou od chlupatý peněženky je zničeny a omlácený

2. Takže manžel jede do práce smartem s obsahem 0.9 a manželka jede dva bloky ke škole 4.0 smradlavym TDi který se ani neohřeje takže regulace emisí ani nestihne pořádně fungovat ..... To je jako argument jo ? :D

Odpovědět  |   | 
k22  |  05. 02. 2018 14:58

To mi povídej, jednou jsem stačil zabrzdit, podruhé mě zachránily boční lišty, kdy panička vyjížděla s X6 u makra...

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  04. 02. 2018 15:11

Co si každý koupí za své prachy, je každého věc. Takhle se pohoršují především především ti, co na to nemají a/nebo je jim líto, že nemohou šu*at paničku, která roztahuje nohy tomu, kdo jí koupí velký auto, na který oni nemaj. Obojí je závist.
Až budeš vydělávat tolik, že si to velký drahý SUV budeš moct koupit a přesto budeš jezdit krátkou Fabií, protožeš chceš a ne proto že musíš, tak potom všechna čest tobě.

Odpovědět  |   | 
RP  |  05. 02. 2018 07:49

Chtěl jsem napsat něco podobného. Já věděl, že je zbytečné se namáhat, že už to někdo přede mnou objektivně shrnul.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  05. 02. 2018 10:25

Co si kdo koupí za svoje prachy, to je skutečně jeho věc. Ale svoboda každého takového člověka končí tam, kde začíná svoboda druhého. Takže když takový mamlas nebo pizda s pětimetrovým SUV zaparkuje před supermarketem tak, že zabere pro jistotu dvě, někdy i čtyři parkovací místa, když na ulici zaparkuje tak že vrazí čumák do mezery mezi auty a zadek nechá v plné šíři trčet do ulice, odejde spokojeně na půl hodiny pryč a tím vyrobí dopravní zácpu, protože s tou kraxnou není schopný(á) zacouvat normálně do mezery, když se i zacouvat pokusí a přitom omlátí auta kolem, nebo rovnou jezdí jako prase, protože jemu (jí) se přece nemůže nic stát a ostatní blbečkové a socky v obyčejných autech ať se třeba poserou (že mi z vedlejší vletí přímo před čumák panička v SUV se mi pravidelně stává alespoň jednou měsíčně), to už je i věc ostatních. Takže nenávist vůči SUV a jejich majitelům nepramení vesměs z toho, že by jim snad záviděli prachy a postavení, ale z toho, že se prostě chovají jako hovada a všechny kolem serou.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  06. 02. 2018 11:30

Za tohle ale nemůže velké SUV, ale řidič(ka). Když nedokáže zaparkovat s SUV se všemi asistenty, kamerama, atd., tak ti nedokáže zaparkovat ani Fabii. Ona většina SUV je půdorysně velmi podobná dnešním sedanům, takže když přesedlá z Q7 na A7 nebo z Touaregu na Passata, tak pokud jezdí a parkuje jako blbka, tak bude i nadále stejně jezdit/parkovat.
A pokud nemůžeš zaparkovat u Tesca, tak se ptej spíše Tesca, proč malují čáry podle normy pro Škody 120 a ne pro dnešní auta. Třeba Globus s tím nemá problém a dělá široká místa jak pro Hummery.
Jinak já potkávám na silnici víc prasat ve starých olítaných golfech a bavorácích s věkem řidiče do 25 let než agresivních paniček v SUV.

Odpovědět  |   | 
p.  |  06. 02. 2018 19:21

Zadani znelo jasne... pani architekti, na minimalni plose namalujte maximum parkovacich mist pri dodrzeni minimalnich rozmeru dle normy, dejte tam presne tolik mist, kolich chce baba ze stavebniho uradu at nam to zkolaudujou a zaplatime za to minimum penez... A vo tom to je.... Globus stavel obchodaky a kupoval pozemky v dobe, kdy jeste bylo uvazovani o tomto rozumne + nestal 1,m2 plochy cifru jako hrom... To, ze dnesni normy dovoluji malovat cary na parking dle rozmeru 1,6 sirokeho auta je chyba, ale bohuzel to tak je.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  23. 02. 2018 13:16

Je mi tě líto jestli musíš kupovat pi.e auto aby ti roztáhla :D jsi smesnej. Asi jako pitomci co si koupí Tucson nebo Terracan a říkají že mají SUV nebo dokonce offroad přitom slintaji doma nad Q7 ale nemají na to. Ty jsi naprosto na stejný úrovni blbe

Odpovědět  |   | 
Jaromír Vegr  |  04. 02. 2018 15:55

Na tom jsme se s panem Králem shodli, když jsem mu zadával projekt. Sice se nezmínil, že něco podobného dělal pro Metalex, ale vypadalo to, že se nad tím zamyslel, až když jsme to probrali ze všech stran a zaplatil jsem to, co jsem si objednal. Ano i dle mého názoru mají být auta malá a lehká a lidé mají jezdit ohleduplně. Má koncepce umožňuje postavit i malé a lehké auto, které je relativně bezpečné. Tvrdit, že by si s elektromobily a Teslou nerozuměl může jen ten, kdo ho neznal.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  06. 02. 2018 09:56

Studoval jsem konstrukci automobilů na technice a tehdy byla hlavním motivem snaha o konstrukční a funkční dokonalost (což je samozřejmě nedosažitelná meta...). Dnes to už není hlavní motto, dnes je to marketing ...

Odpovědět  |   | 
Fic  |  04. 02. 2018 14:43

Snílků už tady bylo... Dřív jezdili lidi do práce MHD. Po tom, co se nikam nedá pořádně dojet, po zrušení a předělání tras, se lidi dopravují autama. Kdyby stát podporoval MHD , byla by cesta. Takhle není jak se do práce dostat.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  06. 02. 2018 17:42

Praha je prošpikovaná MHD. Hustěji to snad už ani není možné. Dopravní trasy se překrývají a na jedno místo je možno dojet několika druhy MHD. MHD je brutálně dotovaná a pražáci ještě otravují ježděním auty. Doporučoval bych magistrátu razantně zdanit vlastnictví aut navíc progresivně s velikostí auta a množstvím emisí tak, aby si pražák rozmyslel, jestli se mu auto ve městě vůbec vyplatí vlastnit. Zaplacení by se na vozidle označilo známkou, kterou by kontrolovaly už pořízené auta na kontrolu modrých zón. Vybrané peníze by se použily na sanování dotací na mhd. Elektroauta by byla zdaněna stejně pouze by neplatila daňovou část za emise.

Odpovědět  |   | 
Vzpomínka  |  04. 02. 2018 19:59

Malé elektro autíčko na plochou baterku 4,5V jsem jako kluk měl, byl to model Tatra 603. A k tomu i nějaké autíčka na setrvačník nebo na klíček. Ale pro větší měřítko se takové alternativní druhy pohonů asi příliš nehodí, podobně jako by nebyl vhodný spalovací motor v těch modelech?

Odpovědět  |   | 
davefull1  |  05. 02. 2018 10:18

Nemáš pravdu, spíše než měřítko rozhoduje využití auta, na velké vzdálenosti konstantní rychlostí se více hodí naftový motor, ale do města a okolí, kde jezdíš jen kratší cesty a častěji zastavuješ a rozjíždíš se, je elektromotor napájen bateriemi, účinnější než spalovací motor.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  06. 02. 2018 09:59

Od doby pana Krále se nic moc nezměnilo. Není pro to vhodná baterie. Tužkovka li-ion vyvinutá pro napájení tranzistoráků není ten správný zdroj pro auta.

Odpovědět  |   | 

Blábolíš nesmysle.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
audax  |  05. 02. 2018 04:10

ja skôr vidím väčší problém v tom,že do 1,5 tony vážiaceho auta kvôli emisiám,o ktorých každý vie,že sa reálne nedajú dodržať,vrazia 0,9 litrový motorček a dnešné elektromobily nikoho poriadne nelákajú,od roku 1895 sa v podstate nikde nedostali,trošku sa dvihla rýchlosť,design sa síce zmodernizoval,ale dojazd na jedno nabitie sa nijako u cenovo dostupným rapídne nezmenil a u tých,kde sa zmenil o pár kilometrov, narástla cena do tak astronomických výšok,že len málokoho nejak láka si kúpiť elektromobil,o možnostiach nabíjania radšej pomlčím,to je kapitola sama o sebe,ktorá je stále len v rovine "raz bude možné..."

Odpovědět  |   | 

Blábolíš.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 

V Autorevue zase nerozuměj autům, to máte jedno

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 9 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro