Designér Václav Král: Tesle by nerozuměl, prosazoval malá elektroauta

30 komentářů

Kuk Vykuk
5. února • 13:43

V Autorevue zase nerozuměj autům, to máte jedno :-D

audax
5. února • 4:10

ja skôr vidím väčší problém v tom,že do 1,5 tony vážiaceho auta kvôli emisiám,o ktorých každý vie,že sa reálne nedajú dodržať,vrazia 0,9 litrový motorček a dnešné elektromobily nikoho poriadne nelákajú,od roku 1895 sa v podstate nikde nedostali,trošku sa dvihla rýchlosť,design sa síce zmodernizoval,ale dojazd na jedno nabitie sa nijako u cenovo dostupným rapídne nezmenil a u tých,kde sa zmenil o pár kilometrov, narástla cena do tak astronomických výšok,že len málokoho nejak láka si kúpiť elektromobil,o možnostiach nabíjania radšej pomlčím,to je kapitola sama o sebe,ktorá je stále len v rovine "raz bude možné..."

Kuk Vykuk
5. února • 13:42

Blábolíš.

Vzpomínka
4. února • 19:59

Malé elektro autíčko na plochou baterku 4,5V jsem jako kluk měl, byl to model Tatra 603. A k tomu i nějaké autíčka na setrvačník nebo na klíček. Ale pro větší měřítko se takové alternativní druhy pohonů asi příliš nehodí, podobně jako by nebyl vhodný spalovací motor v těch modelech?

davefull1
5. února • 10:18

Nemáš pravdu, spíše než měřítko rozhoduje využití auta, na velké vzdálenosti konstantní rychlostí se více hodí naftový motor, ale do města a okolí, kde jezdíš jen kratší cesty a častěji zastavuješ a rozjíždíš se, je elektromotor napájen bateriemi, účinnější než spalovací motor.

Zelí
6. února • 9:59

Od doby pana Krále se nic moc nezměnilo. Není pro to vhodná baterie. Tužkovka li-ion vyvinutá pro napájení tranzistoráků není ten správný zdroj pro auta.

Kuk Vykuk
8. února • 15:20

Blábolíš nesmysle.

Fic
4. února • 14:43

Snílků už tady bylo... Dřív jezdili lidi do práce MHD. Po tom, co se nikam nedá pořádně dojet, po zrušení a předělání tras, se lidi dopravují autama. Kdyby stát podporoval MHD , byla by cesta. Takhle není jak se do práce dostat.

Zelí
6. února • 17:42

Praha je prošpikovaná MHD. Hustěji to snad už ani není možné. Dopravní trasy se překrývají a na jedno místo je možno dojet několika druhy MHD. MHD je brutálně dotovaná a pražáci ještě otravují ježděním auty. Doporučoval bych magistrátu razantně zdanit vlastnictví aut navíc progresivně s velikostí auta a množstvím emisí tak, aby si pražák rozmyslel, jestli se mu auto ve městě vůbec vyplatí vlastnit. Zaplacení by se na vozidle označilo známkou, kterou by kontrolovaly už pořízené auta na kontrolu modrých zón. Vybrané peníze by se použily na sanování dotací na mhd. Elektroauta by byla zdaněna stejně pouze by neplatila daňovou část za emise.

JirkaK
4. února • 12:00

Pan Král měl v zásadě pravdu. Před pětadvaceti lety si lidé kupovali auto proto, aby měli čím jezdit. Dnes si lidé kupují auta proto, aby s nimi machrovali, aby ukázali okolí že na to mají. A tak dnes můžeme sledovat "zelené vdovy", kterým bohatý manžílek koupil superbezpečné SUV dlouhé pět metrů, vážící dvě a čtvrt tuny a s motorem, který by stačil posunovací lokomotivě, jak s tou obludou nezvládají městský provoz a nedokážou ani normálně zaparkovat. V podstatě to umožňují navíc eletronické asistenční systémy, protože většina lidí co s takovými auty jezdí dnes by se před třiceti lety, bez ABS, stabilizace, protiprokluzu a aktivního podvozku s nimi zrakvila za druhou zatáčkou.
Je to dané dnešní dobou, kdy každý chce ukázat že "já na to mám" a tak říkám - čím větší blbec, tím větší a těžší auto před barákem a větší a "bojovější" pes za plotem.

Jaromír Vegr
4. února • 15:55

Na tom jsme se s panem Králem shodli, když jsem mu zadával projekt. Sice se nezmínil, že něco podobného dělal pro Metalex, ale vypadalo to, že se nad tím zamyslel, až když jsme to probrali ze všech stran a zaplatil jsem to, co jsem si objednal. Ano i dle mého názoru mají být auta malá a lehká a lidé mají jezdit ohleduplně. Má koncepce umožňuje postavit i malé a lehké auto, které je relativně bezpečné. Tvrdit, že by si s elektromobily a Teslou nerozuměl může jen ten, kdo ho neznal.

Zelí
6. února • 9:56

Studoval jsem konstrukci automobilů na technice a tehdy byla hlavním motivem snaha o konstrukční a funkční dokonalost (což je samozřejmě nedosažitelná meta...). Dnes to už není hlavní motto, dnes je to marketing ...

Pavel F.
4. února • 15:11

Co si každý koupí za své prachy, je každého věc. Takhle se pohoršují především především ti, co na to nemají a/nebo je jim líto, že nemohou šu*at paničku, která roztahuje nohy tomu, kdo jí koupí velký auto, na který oni nemaj. Obojí je závist.
Až budeš vydělávat tolik, že si to velký drahý SUV budeš moct koupit a přesto budeš jezdit krátkou Fabií, protožeš chceš a ne proto že musíš, tak potom všechna čest tobě.

Dan
23. února • 13:16

Je mi tě líto jestli musíš kupovat pi.e auto aby ti roztáhla :D jsi smesnej. Asi jako pitomci co si koupí Tucson nebo Terracan a říkají že mají SUV nebo dokonce offroad přitom slintaji doma nad Q7 ale nemají na to. Ty jsi naprosto na stejný úrovni blbe

RP
5. února • 7:49

Chtěl jsem napsat něco podobného. Já věděl, že je zbytečné se namáhat, že už to někdo přede mnou objektivně shrnul. :-)

JirkaK
5. února • 10:25

Co si kdo koupí za svoje prachy, to je skutečně jeho věc. Ale svoboda každého takového člověka končí tam, kde začíná svoboda druhého. Takže když takový mamlas nebo pizda s pětimetrovým SUV zaparkuje před supermarketem tak, že zabere pro jistotu dvě, někdy i čtyři parkovací místa, když na ulici zaparkuje tak že vrazí čumák do mezery mezi auty a zadek nechá v plné šíři trčet do ulice, odejde spokojeně na půl hodiny pryč a tím vyrobí dopravní zácpu, protože s tou kraxnou není schopný(á) zacouvat normálně do mezery, když se i zacouvat pokusí a přitom omlátí auta kolem, nebo rovnou jezdí jako prase, protože jemu (jí) se přece nemůže nic stát a ostatní blbečkové a socky v obyčejných autech ať se třeba poserou (že mi z vedlejší vletí přímo před čumák panička v SUV se mi pravidelně stává alespoň jednou měsíčně), to už je i věc ostatních. Takže nenávist vůči SUV a jejich majitelům nepramení vesměs z toho, že by jim snad záviděli prachy a postavení, ale z toho, že se prostě chovají jako hovada a všechny kolem serou.

Pavel F.
6. února • 11:30

Za tohle ale nemůže velké SUV, ale řidič(ka). Když nedokáže zaparkovat s SUV se všemi asistenty, kamerama, atd., tak ti nedokáže zaparkovat ani Fabii. Ona většina SUV je půdorysně velmi podobná dnešním sedanům, takže když přesedlá z Q7 na A7 nebo z Touaregu na Passata, tak pokud jezdí a parkuje jako blbka, tak bude i nadále stejně jezdit/parkovat.
A pokud nemůžeš zaparkovat u Tesca, tak se ptej spíše Tesca, proč malují čáry podle normy pro Škody 120 a ne pro dnešní auta. Třeba Globus s tím nemá problém a dělá široká místa jak pro Hummery.
Jinak já potkávám na silnici víc prasat ve starých olítaných golfech a bavorácích s věkem řidiče do 25 let než agresivních paniček v SUV.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
p.
6. února • 19:21

Zadani znelo jasne... pani architekti, na minimalni plose namalujte maximum parkovacich mist pri dodrzeni minimalnich rozmeru dle normy, dejte tam presne tolik mist, kolich chce baba ze stavebniho uradu at nam to zkolaudujou a zaplatime za to minimum penez... A vo tom to je.... Globus stavel obchodaky a kupoval pozemky v dobe, kdy jeste bylo uvazovani o tomto rozumne + nestal 1,m2 plochy cifru jako hrom... To, ze dnesni normy dovoluji malovat cary na parking dle rozmeru 1,6 sirokeho auta je chyba, ale bohuzel to tak je.

Kankunen
4. února • 13:20

Nevím kde jezdíš, ale slečny a paničky nemají ve velkých SUV problém a umí řídit. Nezáviď.

k22
5. února • 14:58

To mi povídej, jednou jsem stačil zabrzdit, podruhé mě zachránily boční lišty, kdy panička vyjížděla s X6 u makra...3-[

king014
4. února • 16:53

mám výhled na zš a mš a dobře se bavím, 90 procent neumí ale horší je že si myslí o sobě pravý opak .

p.
4. února • 19:19

A to vas nenapadlo, ze presne tyto panicky, co vozi deti do skoly velkym SUV jsou manzelkama tech velmi ekologicky smyslejicich manzelu od rodin, ktere maji jedno velke auto na to, kdyby bylo treba (rodinny vylet, tahani privesu, treba s konem, kravou nebo ovcema ze zahrady nebo s privesem na prevazeni jizdnich kol, kocarku a spousty kramu na dovolenou kdyz se ani do velkeho SUV 5 lidi s vecma a vsim nevleze) a zrovna v ten samy okamzik ma druhe male pidi lehle slabe auto zrovna jeji manzel v praci a tak pak na zenu zbylo to velke... mit totiz doma ty auta 3 aby s jednim malym byl muz v praci, s druhym malym vezla zena deti do skoly a treti velke cekalo az nastane ta spravna potreba velkeo korabu, je torsku scifi !!! Bud proste pojede chlap mensim autem do prace a vetsi zbude na zenskou, co s nim najede tak desetinu toho, co chlap.. a nebo to bude naopak... co je pak ekologictejsi? no?

Dan
23. února • 9:19

1. Ne neumí to řídit každý SUV který dostanou od chlupatý peněženky je zničeny a omlácený 2. Takže manžel jede do práce smartem s obsahem 0.9 a manželka jede dva bloky ke škole 4.0 smradlavym TDi který se ani neohřeje takže regulace emisí ani nestihne pořádně fungovat ..... To je jako argument jo ? :D

mpolan
4. února • 22:39

Manžel takové "paničky" má obvykle luxusní sedan, nikoli malé autíčko na dojíždění do práce. Člověk, který je v pozici, že si může dovolit ženě koupit luxusní SUV, si nemůže zároveň dovolit přijet do práce maličkým autíčkem. To je to pokrytectví dnešní doby.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
5. února • 13:38

Blbost, majitel IKEA jezdil starým Volvem a lítal v ekonomický třídě. Je to vo přistupu ne vo maloměsťatctví.

mpolan
5. února • 16:38

Jo, ale před čtyřiceti lety, ne dnes.

Antiautomat
4. února • 11:00

...dvoutunová auta obsazuje jedna osoba, znepokojuje mne, že si lidé podle parametrů vyčtených z katalogu kupují na jízdu do práce vůz jezdící 250 kilometrů v hodině....
Zhrnul by som to v dnesnej situacii jednoduchsie. Moznosti:
a/ zakazat im to (rozumej 'nadmieru' auta - to sme tu uz mali); b/ presvedcit ich, aby si kupili nieco, co ma, no mierne povedane, viac nevyhod ako vyhod (to tu mame a je to nic moc); c/ kupit si oboje (co spravi to minimum, ktore na to ma aby sa mohlo ako majitel firmy ekoprezentovat zatial co ti robosi, ktorych vytvorenu pracovnu hodnotu si privlastnuje, sa tlacia na vylietanych dodavkach pretoze na vlastny rodinny ojazdeny zasmradeny diesel, z ich platov, nedosiahnu).
A bude horsie. Cakam nieco v tom zmysle (co sa tyka NASHO zivotneho prostredia versus spravanie sa CUDZICH firiem) ako v Indii.

Ota
5. února • 12:38

ty jo, ty si puste nejakej budovatelskej film .. treba Botostroj .. to ti padne do noty hned ...

jean
4. února • 13:10

ako majitel firmy ekoprezentovat zatial co ti robosi, ktorych vytvorenu pracovnu hodnotu si privlastnuje - ty si vazny curak na pohladanie. A preco potom ti robotnici nerobia na vlastnych strojoch, aby cela vyrobena hodnota zostala pre nich? Jaaaaaaj, lebo tie stroje stoja miliony a treba na ne zohnat peniaze? A hlavne treba mat pre ten vyrobeny tovar odbyt

Karel
4. února • 10:57

Na tu marnotratnost lidstvo dojede (doplatí). Bohužel.

Doporučujeme

Články odjinud