Legendární Defender po 65 letech končí, nevejde se do moderních zákonů

26 komentářů

birkov
12. října • 19:58

Všichni tu litujete tenhle historický verk a jak ty nové jsou akorát do města.. No a kam byste tímhle chtěli v Evropě jezdit? Máme tu snad rozmáčené džungle? Hluboké lesy a rozlehlé pustiny? Ruku na srdce, ale míst kde potřebujete nekompromisní offroad dost ubývá a na dovolenou, kde ho můžete užít si ho asi nikdo z vás nevezme.... Možná tak na prasení někam do lesa.......

defender110
14. října • 6:39

na co rozmáčené džungle? , stačí trochu sněhu a většina nových "super" SUV a "offroadů" jsou v pr.... Proto si LR volí horské služby , vojáci, Čez, atd.

Karel  Antonín
12. října • 22:17

A co stavbaři, lesníci, zemědělci, záchranáři a další, a další profese.
Nebo ti co bydlí nebo mají chatu někde na samotě.
Ano a jsou i tací, kteří mají skutečný Offroad jako svoje hobby někteří s ním jezdí dokonce soutěže.
A možná se budeš divit i na dovolenou se s ním jezdí dost často lze takové auto potkat v Užhorodě nebo jiném hraničním přechodě směřujícím do Karpat nebo i přímo v Karpatech kam s nimi jezdí poměrně hodně Českých turistů.

vlastmen
12. října • 8:02

To jen svědčí o tom, že pořádný auta se už nedělaj. Jen bezpohlavní kříženci bez charakteru... WV, AUDI, Škoda, Opel, Fiat, Hyundai, Kia... Jsou to iFony na kolech. Děs!!!Nějakej panák v EU si vymyslí, že auta jsou ničitelé ozonové díry, ale je to jen kec... Děsím se doby, kdy auta místo nás bude řídit satelit... fakt hnus...

SeaRanger
11. října • 17:33

Domnivam se ze neni pravda to ze se LR Defender vyrabi od roku 1948. Myslim ze v roce 48 se zahajila vyroba LR S1, pokracovalo se S2 a Defender prisel do vyroby nekdy cca 1983. Sice nejsem zadny Land-Roverista ale vytvarel jsem pro ne stranky http://www.lrsc.cz/... a neco malo jsem od nich pochytil.

BlackRider
13. listopadu • 8:00

Defender je evolucni pokracovatel Land Rover Series. Je to jedna modelova rada.

Fantomas
11. října • 17:00

A to LR nemá pro Defender žádné jiné odbytiště, než evropské? Co zbytek světa, ani ten nemá o Defendery zájem? To se mi nějak nezdá.

Bouce
12. října • 9:27

Neni. Ten trh je celosvetove stejny. Zadne zakony za to nemohou. Proste se to neprodava. Lidi, kteri maji "expedicni" potrebu je v kazde zemi "deset" . To proste fabriku neuzivy. A Rusko? Ti co to potrebuji do toho skutecneho terenu, zas nemaji tolik penez. Ty co je maji, jezdi v Moskve po silnici v RR

Radim
11. října • 21:51

Já mám Defíka rád ale myslím si, že je to ikona víc městských kovbojů vybudovaná na fandech v evropě..(možná v Africe je taky legendou. To nemůžu z vlastní zkušenosti posoudit) Ale ve zbytku světa(tam kde jsou offroady opravdu potřeba) o Defíka nezavadíte..buď tam jezdí lokální stroje(gaz,mahindra..) nebo Toyoty Land Cruiser různého stáří..nakonec i v Evropských horách je na jednoho Defíka 50 suzuki,toyot,nisanů.apod..

Fantomas
12. října • 8:48

Asi máte pravdu.

Karel  Antonín
11. října • 14:43

Škoda. No třeba přijdou se zajímavou náhradou. (tím nemám namysli leštěnky, ale klasický pracovní offroad)

Jouda
11. října • 12:58

Eu předpisy nám zničili motory u aut, vše se šidí, honí se výkony z mini objemů atd. Teď pohřbí Defíka, jedno z mála pořádných aut co lze koupit (dají se ještě sehnat Toyoty LC 75, 75 a 78 :-)) Co by to komu udělalo nechat sem tam vyjímku pro tyhle pracanty, auta co si na nic nehrají a dokáží desítky let věrně sloužit mimo jíné i díky tomu, že motory nejsou zmrvené honbou za nízké emise, při konstrukci se místo přemýšlení aby to auto zabilo lidi co nejšetrnějc, myslelo na to aby to auto fungovalo v hrozných podmínkách desetiletí. Nám štastným co máme ještě porádná poctivě projektovaná a dělaná auta nezbude než je udržovat v provozu co nejdéle aby sme nemuseli jezdit dnešním politicky korektním, bezpečným, uvědomělím, eco friendly šrotem.

Petr
12. října • 21:46

Defender byl nejvíc úspěšný jako jednoduché auto do terénu, relativně levné a opravitelné každým kovářem....co z toho platí dnes? Končí pro nezájem, houbeles kvůli byrokracii.

defender110
11. října • 13:04

Tak k tomu není co dodat. Svatá pravda.
Bohužel :-(

konec starych casu
11. října • 10:05

Poslední mohykán...

qwerty
11. října • 11:20

koukám, že se svým Uazem Patriotem tady zůstanu asi jako poslední skutečný Offroadista ...

Karel  Antonín
11. října • 14:08

Řek bych že nejen UAZ Patriot, ale i Hunter a další UAZy jsou pořádný Offroady a taky bych samozřejmě nezapoměl na GAZ Tygr, Gazelle, Vepr, Sadko nebo nový Kraz, ale i mnoho různých vezdechodov různých výrobců, které Rusáci úspěšně exportují například do Kanady a jiných států světa.
To že Rusáci vyrábějí jedny z nejlepších teréňáků je dáno tím že skutečně potřebují do svých teréních a klimatických podmínek takový typ auta , tím že jednotlivé modely mohou zkoušet v těch nejdrsnějších klimatických podmínkách.

Petr
13. října • 21:17

chápu, že člověk píšící z Ukrajiny má takovéto názory i tak to svědčí o omezenosti, ale pořádné offroady to opravdu nejsou, dnes i čistý offroad musí být bezpečný a do určité míry konfortní, a to zmiňovaná auta nejsou, jsou to autotraktory zastaraké jadnoduché koncepce (mnohdy ještě částečné plagiáty z války), bohužel cena z nich dělá něco neakceptovatelného, za 734 tisíc opravdu lze pořídit lepší auta: http://www.autosalontv.cz/autosalon-33/uaz-amc-patr... ...

Jouda
11. října • 13:02

Kdepak pořádný auto vypadá takhle :-) a ne UAZhttp://www.dajbych.cz/toyota/land-cruiser-7-series...

qwerty
11. října • 14:55

jediný rozdíl je v motoru, já mám atmo 2,7 benzin, v LC je nafta, vše ostatní je stejné, jen to moje vypadá trochu líp - ty joudo!

defender110
11. října • 10:10

...ale zabít ho nemuseli . :-) :-(

baboon
11. října • 9:36

To se máme na co těšit ... Nástupce podle nových "zákonů" bude zřejmě stát za to - už proto, že legendy se nahradit nedají ... :-(

defender110
11. října • 10:10

..nooo, nástupcem by měla být DC 100. Již se tu mnohokrát ukázala. Není zlá , ale jako samostatná řada, né nástupce Defíka. Na to nemá. Už když ji představili na nízkoprofiláčích a sdělili , že v zrcátkách má kamery, tak mi bylo jasné na co bude.

LanRic
11. října • 11:03

Nakonec se LR od toho vyjadření odvolal. Prestože DC100 byl přijat víc než dobře, tak tento kladný ohlas nepřišel od defíčkářů, pochopitelně. Pozitivně působil spíše na "lifestylově" zaměřené zákazníky a na ty co čekají na nový freelander. Tudíž bych viděl DC100 jako studii pro nový freelander.
Chvíli LR tvrdil, že DC100 nechá DC100 a nový Defender půjde více v neotesaných stopách toho původního/současného. No a teď to dokola potvrzují a vyvracejí, takže se nechám překvapit co to vlastně bude.

defender110
11. října • 9:20

...co už člověk nadělá? Jednou to přijít muselo :-( Land Roveru zbydou předražené leštěnky, dobré tak před supermarket a nám fandům klasiky, jen oči pro pláč.
Jako úmrtí v rodině.
Byrokracie je silnější než zdravý rozum, fyzikální zákony, tradice a kvalita.
R.I.P. pane Mopadži.

Petr
12. října • 21:38

přece vůbec nejde o byrokracii, pokud se za půl roku prodá v celé Evropě jen 561ks. To je prostě nerentabilní vyrábět a končí to pro nezájem zákazníků. Nezpochybňuji, že byrokracie komplikace nepřináší a leckterý předpis je hovadinou, ale čísla o prodaných kusech jsou jasná.

Doporučujeme

Články odjinud