Všichni tu litujete tenhle historický verk a jak ty nové jsou akorát do města.. No a kam byste tímhle chtěli v Evropě jezdit? Máme tu snad rozmáčené džungle? Hluboké lesy a rozlehlé pustiny? Ruku na srdce, ale míst kde potřebujete nekompromisní offroad dost ubývá a na dovolenou, kde ho můžete užít si ho asi nikdo z vás nevezme.... Možná tak na prasení někam do lesa.......
na co rozmáčené džungle? , stačí trochu sněhu a většina nových "super" SUV a "offroadů" jsou v pr.... Proto si LR volí horské služby , vojáci, Čez, atd.
A co stavbaři, lesníci, zemědělci, záchranáři a další, a další profese. Nebo ti co bydlí nebo mají chatu někde na samotě. Ano a jsou i tací, kteří mají skutečný Offroad jako svoje hobby někteří s ním jezdí dokonce soutěže.A možná se budeš divit i na dovolenou se s ním jezdí dost často lze takové auto potkat v Užhorodě nebo jiném hraničním přechodě směřujícím do Karpat nebo i přímo v Karpatech kam s nimi jezdí poměrně hodně Českých turistů.
To jen svědčí o tom, že pořádný auta se už nedělaj. Jen bezpohlavní kříženci bez charakteru... WV, AUDI, Škoda, Opel, Fiat, Hyundai, Kia... Jsou to iFony na kolech. Děs!!!Nějakej panák v EU si vymyslí, že auta jsou ničitelé ozonové díry, ale je to jen kec... Děsím se doby, kdy auta místo nás bude řídit satelit... fakt hnus...
Domnivam se ze neni pravda to ze se LR Defender vyrabi od roku 1948. Myslim ze v roce 48 se zahajila vyroba LR S1, pokracovalo se S2 a Defender prisel do vyroby nekdy cca 1983. Sice nejsem zadny Land-Roverista ale vytvarel jsem pro ne stranky http://www.lrsc.cz/... a neco malo jsem od nich pochytil.
Defender je evolucni pokracovatel Land Rover Series. Je to jedna modelova rada.
A to LR nemá pro Defender žádné jiné odbytiště, než evropské? Co zbytek světa, ani ten nemá o Defendery zájem? To se mi nějak nezdá.
Neni. Ten trh je celosvetove stejny. Zadne zakony za to nemohou. Proste se to neprodava. Lidi, kteri maji "expedicni" potrebu je v kazde zemi "deset" . To proste fabriku neuzivy. A Rusko? Ti co to potrebuji do toho skutecneho terenu, zas nemaji tolik penez. Ty co je maji, jezdi v Moskve po silnici v RR
Já mám Defíka rád ale myslím si, že je to ikona víc městských kovbojů vybudovaná na fandech v evropě..(možná v Africe je taky legendou. To nemůžu z vlastní zkušenosti posoudit) Ale ve zbytku světa(tam kde jsou offroady opravdu potřeba) o Defíka nezavadíte..buď tam jezdí lokální stroje(gaz,mahindra..) nebo Toyoty Land Cruiser různého stáří..nakonec i v Evropských horách je na jednoho Defíka 50 suzuki,toyot,nisanů.apod..
Asi máte pravdu.
Škoda. No třeba přijdou se zajímavou náhradou. (tím nemám namysli leštěnky, ale klasický pracovní offroad)
Eu předpisy nám zničili motory u aut, vše se šidí, honí se výkony z mini objemů atd. Teď pohřbí Defíka, jedno z mála pořádných aut co lze koupit (dají se ještě sehnat Toyoty LC 75, 75 a 78 :-)) Co by to komu udělalo nechat sem tam vyjímku pro tyhle pracanty, auta co si na nic nehrají a dokáží desítky let věrně sloužit mimo jíné i díky tomu, že motory nejsou zmrvené honbou za nízké emise, při konstrukci se místo přemýšlení aby to auto zabilo lidi co nejšetrnějc, myslelo na to aby to auto fungovalo v hrozných podmínkách desetiletí. Nám štastným co máme ještě porádná poctivě projektovaná a dělaná auta nezbude než je udržovat v provozu co nejdéle aby sme nemuseli jezdit dnešním politicky korektním, bezpečným, uvědomělím, eco friendly šrotem.
Defender byl nejvíc úspěšný jako jednoduché auto do terénu, relativně levné a opravitelné každým kovářem....co z toho platí dnes? Končí pro nezájem, houbeles kvůli byrokracii.
Tak k tomu není co dodat. Svatá pravda. Bohužel :-(
Poslední mohykán...
koukám, že se svým Uazem Patriotem tady zůstanu asi jako poslední skutečný Offroadista ...
Řek bych že nejen UAZ Patriot, ale i Hunter a další UAZy jsou pořádný Offroady a taky bych samozřejmě nezapoměl na GAZ Tygr, Gazelle, Vepr, Sadko nebo nový Kraz, ale i mnoho různých vezdechodov různých výrobců, které Rusáci úspěšně exportují například do Kanady a jiných států světa.To že Rusáci vyrábějí jedny z nejlepších teréňáků je dáno tím že skutečně potřebují do svých teréních a klimatických podmínek takový typ auta , tím že jednotlivé modely mohou zkoušet v těch nejdrsnějších klimatických podmínkách.
chápu, že člověk píšící z Ukrajiny má takovéto názory i tak to svědčí o omezenosti, ale pořádné offroady to opravdu nejsou, dnes i čistý offroad musí být bezpečný a do určité míry konfortní, a to zmiňovaná auta nejsou, jsou to autotraktory zastaraké jadnoduché koncepce (mnohdy ještě částečné plagiáty z války), bohužel cena z nich dělá něco neakceptovatelného, za 734 tisíc opravdu lze pořídit lepší auta: http://www.autosalontv.cz/autosalon-33/uaz-amc-patr... ...
Kdepak pořádný auto vypadá takhle :-) a ne UAZhttp://www.dajbych.cz/toyota/land-cruiser-7-series...
jediný rozdíl je v motoru, já mám atmo 2,7 benzin, v LC je nafta, vše ostatní je stejné, jen to moje vypadá trochu líp - ty joudo!
...ale zabít ho nemuseli . :-) :-(
To se máme na co těšit ... Nástupce podle nových "zákonů" bude zřejmě stát za to - už proto, že legendy se nahradit nedají ... :-(
..nooo, nástupcem by měla být DC 100. Již se tu mnohokrát ukázala. Není zlá , ale jako samostatná řada, né nástupce Defíka. Na to nemá. Už když ji představili na nízkoprofiláčích a sdělili , že v zrcátkách má kamery, tak mi bylo jasné na co bude.
Nakonec se LR od toho vyjadření odvolal. Prestože DC100 byl přijat víc než dobře, tak tento kladný ohlas nepřišel od defíčkářů, pochopitelně. Pozitivně působil spíše na "lifestylově" zaměřené zákazníky a na ty co čekají na nový freelander. Tudíž bych viděl DC100 jako studii pro nový freelander. Chvíli LR tvrdil, že DC100 nechá DC100 a nový Defender půjde více v neotesaných stopách toho původního/současného. No a teď to dokola potvrzují a vyvracejí, takže se nechám překvapit co to vlastně bude.
...co už člověk nadělá? Jednou to přijít muselo :-( Land Roveru zbydou předražené leštěnky, dobré tak před supermarket a nám fandům klasiky, jen oči pro pláč. Jako úmrtí v rodině. Byrokracie je silnější než zdravý rozum, fyzikální zákony, tradice a kvalita. R.I.P. pane Mopadži.
přece vůbec nejde o byrokracii, pokud se za půl roku prodá v celé Evropě jen 561ks. To je prostě nerentabilní vyrábět a končí to pro nezájem zákazníků. Nezpochybňuji, že byrokracie komplikace nepřináší a leckterý předpis je hovadinou, ale čísla o prodaných kusech jsou jasná.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.