Legendární Defender po 65 letech končí, nevejde se do moderních zákonů

Legendární Defender po 65 letech končí, nevejde se do moderních zákonů

Land Rover Defender se stal symbolem nezničitelného pracovitého off-roadu. Od roku 1948 se jich prodaly téměř dva miliony a jeho jednoduchost, robustnost a nezdolnost v těžkém terénu nacházejí své fanoušky i dnes. Nefandí mu ale legislativa.

Mluvčí společnosti Land Rover na dotaz Autonews.com potvrdil, že v polovině dekády výrobu Defenderu ukončí z „legislativních důvodů“. Specifikovány nebyly, ale není těžké se dovtípit, že hranatý off-road na žebřinovém rámu nedokáže držet krok ani se zpřísňujícími se limity emisí CO2 (tedy fakticky spotřeby), ani s požadavky na aktivní a pasivní bezpečnost. 

V úvahu ale přichází i jiné vysvětlení: Poptávka po Defenderu celosvětově klesá a výmluva na legislativu se automobilce hodí, aby nemusela přiznat ukončení výroby pro nezájem zákazníků.

Dle statistik JATO Dynamics se za prvních osm měsíců roku 2013 prodalo po Evropě pouze 561 Defenderů. Statistiky českého Svazu dovozců automobilů evidují za stejné období jediný nově registrovaný kus.

Konec britské legendy aneb jak v Americe skončí nelegální Defender

Konec britské legendy aneb jak v Americe skončí nelegální Defender

Land Rover počítá s modernějším nástupcem Defenderu, ale do roku 2015 ho uvést na trh patrně nestihne. Definitivně tak skončí jedna dlouhá éra v historii automobilky, která začala jako výrobce „evropského Jeepu“, ale dnes se profiluje spíš jako značka nejluxusnějších SUV.

Připomeňte si historii Defenderu a podívejte se na dobová videa v našem článku:

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků