Legendární Defender po 65 letech končí, nevejde se do moderních zákonů

Legendární Defender po 65 letech končí, nevejde se do moderních zákonů

Land Rover Defender se stal symbolem nezničitelného pracovitého off-roadu. Od roku 1948 se jich prodaly téměř dva miliony a jeho jednoduchost, robustnost a nezdolnost v těžkém terénu nacházejí své fanoušky i dnes. Nefandí mu ale legislativa.

Mluvčí společnosti Land Rover na dotaz Autonews.com potvrdil, že v polovině dekády výrobu Defenderu ukončí z „legislativních důvodů“. Specifikovány nebyly, ale není těžké se dovtípit, že hranatý off-road na žebřinovém rámu nedokáže držet krok ani se zpřísňujícími se limity emisí CO2 (tedy fakticky spotřeby), ani s požadavky na aktivní a pasivní bezpečnost. 

V úvahu ale přichází i jiné vysvětlení: Poptávka po Defenderu celosvětově klesá a výmluva na legislativu se automobilce hodí, aby nemusela přiznat ukončení výroby pro nezájem zákazníků.

Dle statistik JATO Dynamics se za prvních osm měsíců roku 2013 prodalo po Evropě pouze 561 Defenderů. Statistiky českého Svazu dovozců automobilů evidují za stejné období jediný nově registrovaný kus.

Zajímavosti | Video | Bezpečnost | Off-roady | Land Rover

Konec britské legendy aneb jak v Americe skončí nelegální Defender

Land Rover počítá s modernějším nástupcem Defenderu, ale do roku 2015 ho uvést na trh patrně nestihne. Definitivně tak skončí jedna dlouhá éra v historii automobilky, která začala jako výrobce „evropského Jeepu“, ale dnes se profiluje spíš jako značka nejluxusnějších SUV.

Připomeňte si historii Defenderu a podívejte se na dobová videa v našem článku:

SUV | Retro | Off-roady | Land Rover

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků