Legenda rallyesportu Markku Alen pojede ve Finsku s Focusem WRC

Kromě čtyřnásobného světového šampióna Juhy Kankkunena (Hyundai Accent WRC Evo2) a Stiga Blomqvista (Škoda Octavia WRC) se na Finské rallye představí Markku Alen.
Legenda rallyesportu Markku Alen pojede ve Finsku s Focusem WRC
Na devátém podniku letošního seriálu mistrovství světa se představí další z legend automobilových soutěží – Markku Alen z Finska s vozem Ford Focus WRC. Vedle Alena, vítěze 20 podniků světového šampionátu, se s továrním Focusem RS WRC představí také jeho „student“ Jani Paasonen.

Na Finské rallye (24. – 26. srpna), s centrem soutěže v Jyvaskyle, Alen usedne do kokpitu vozu Ford Focus WRC ve specifikaci z roku 1999. Na druhé straně Paasonen se stane prvním „netovárním“ jezdcem, který bude mít k dispozici tovární Ford Focus RS WRC 01 v té nejnovější specifikaci. Pro oba jezdce budou vozy připraveny v dílnách továrního týmu Ford M-Sport Malcolma Wilsona, tedy týmu, který v současné době figuruje na druhém místě v klasifikaci výrobců Mistrovství světa FIA.

„Svou kariéru jsem zahájil na britské RAC rallye v roce 1973 právě za volantem vozu Ford Escort,“ prozradil dnes již 50letý Alen. „V případě, že letošní Finská rallye pro mě bude posledním podnikem mistrovství světa, možnost ukončit své působení v seriálu na té nejvyšší úrovni s fordem velmi rád vítám, protože s vozem stejné značky jsem do seriálu také před více než čtvrtstoletím vstoupil. Ještě nedávno se mě řada mých fanoušků ptala, kdy a kde budu znovu soutěžit. Přemýšlel jsem o tom, a tak kde jinde než Finsku,“ řekl Alen.

Jeho výkonnostní statistika z Finské rallye je obdivuhodná. Finskou soutěž totiž vyhrál hned šestkrát. „Svou poslední rallye mistrovství světa jsem absolvoval v roce 1993, ale náš sport se mezitím hodně změnil. Focus WRC jsem již testoval. Opravdu to je výborné auto, se kterým musí být radost závodit. Jeho ovladatelnost a podvozek jsou opravdu výborné, brždění pak přímo senzační,“dodal Alen.

„První etapa se mi zamlouvá, avšak ještě více se těším ne druhý a třetí den rallye. V sobotu a neděli pojedu vždy na maximum,“ řekl dále Alen.

Alenovi bude ve stejném týmu i na trati konkurovat jeho protegé Paasonen. Pod hlavičkou privátního týmu, který bude sponzorovat finská síť mobilních telefonů a finský pivovar Karjala, se za volantem čtvrtého Focusu RS WRC (Colin McRae, Sainz a Delecour) představí jeden z několika nesmírně talentovaných Finů - Jani Paasonen, vítěz nedávné Mantta rallye, kde porazil i několik továrních posádek. „Je logické, že se na svůj start s nejnovějším Focusem RS na domácích tratích nesmírně těším,“ řekl pouze 25letý Paasonen. „Vložky znám celkem dobře a přestože budu startovat s vyšším startovním číslem, myslím, že mohu dojet na jednom ze šesti bodovaných míst,“ dodal Paasonen.

Mika Sohlberg, jehož firma M.A.L.K.S. Promotions celý program připravila a garantuje, veřejnosti prozradil, že smlouvu s Alenem připravil za necelý týden. „Myslím, že Markku stále může příjemně překvapit,“ řekl Sohlberg.

Martin Whitaker, evropský ředitel společnosti Ford Racing, se z nadcházejícího startu Alena ve Focusu WRC také těší. „Markku patří do skupiny těch nejlepších jezdců. Finsko má zvláštní zvyk. Neustále se tam rodí řada nadaných a kvalitních jezdců; Markku je jedním z nich. Pokud má pro něj být letošní finská soutěž posledním podnikem ve světovém šampionátu, pak já i Malcolm Wilson jsme moc rádi, že mu můžeme tuto příležitost nabídnout.“

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků