Legenda pražské MHD končí, autobus Karosa B732 vyjede naposledy

Legendární autobus Karosa B732 zítra sveze cestující naposledy, Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) z provozu vyřadí poslední tři kusy. Autobusy zmizí z ulic metropole po 26 letech, spolu s nimi končí i provoz městských autobusů s mechanickou převodovkou.
Legenda pražské MHD končí, autobus Karosa B732 vyjede naposledy

Vysloužilé vozy půjdou do prodeje, Dopravní podnik je chce nabídnout prostřednictvím obálkové metody. Pokud je nikdo nekoupí, čeká je ekologická likvidace. Celkem podnik odstaví 10 autobusů B732.

Vyřazení dalších vozů značky Karosa přijde podle mluvčí Anety Řehkové až v horizontu mnoha dalších let. V současnosti pražské ulice brázdí 450 Karos, a to včetně kloubových vozů. Poslední autobusy značky Karosa, typ B951E, podnik pořídil v roce 2006.

„S B732 se loučí proto, aby nepřekročil průměrné stáří autobusů devět let a jednotlivé stáří autobusů 20 let,“ konstatoval vedoucí jednotky Správa Vozidel a Autobusů Jan Lebeda.

Autobusy Karosa B732 poprvé Dopravní podnik nakoupil v roce 1987, šlo o várku 107 vozů. Postupně vozový park rozšiřoval. V letech 1997 až 2002 prošlo 192 autobusů celkovou modernizací včetně namontování klimatizace u řidiče. Opravy prodloužily celkovou životnost vozů až na 20 let.

V současné době eviduje pražský Dopravní podnik 1271 autobusů s průměrným stářím 8,78 let. Nejvíce zastoupeným typem je Citybus standard nízkopodlažní.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků