Legenda ožívá: Mini Cooper

Když v roce 1959 Sir Alec Issigonis představil první Mini světu nemohl tušit, že uvádí jeden z nejpopulárnějších automobilů světa. Stejně tak nemohl John Cooper tušit, že jeho jméno bude od roku 1961 synonymem sportovních verzí slavného Mini.
Legenda ožívá: Mini Cooper
Když v roce 1959 Sir Alec Issigonis představil první Mini světu nemohl tušit, že uvádí jeden z nejpopulárnějších automobilů světa. Stejně tak nemohl John Cooper tušit, že jeho jméno bude od roku 1961 synonymem sportovních verzí slavného Mini.

Nový Mini Cooper bude poprvé představen veřejnosti na pařížském autosaloně. Představení se uskuteční 28 září a patříte-li mezi jeho fanoušky nemusíte cestovat do Paříže, stačí když přesně ve 12:30 přistoupíte na www.mini.com, kde bude zahájen přímý přenos z pařížského autosalonu.

Mini Cooper není automobilem v retro designu, využívá sice některé prvky a rysy svého předchůdce, ale je větší, silnější, agresivnější než jeho předchůdce. Přední partie vozu, přesněji přední kapota, mřížka chladiče a světla dávají vozu unikátní a velmi přátelský vzhled. Naproti tomu zadní příkře svažující se karoserie dává vozu kompaktní vzhled přesně v tradici Mini Cooper. Zajímavým prvkem je ukrytí sloupků A,B i C za sklem.

V interiéru převládá moderní pojetí jednoduchého a přímočarého designu s charakteristickým tachometrem. Všechny přepínače, tlačítka se jasně snaží vyjádřit svou příslušnost ke značce Mini. Nový Mini se snaží maximálně vyjít vstříc cestujícím i řidiči. Svědčí o tom centrální zamykání, stavitelný sloupek řízení a sedadlo řidiče. Přiměřeně místa je i pro zavazadla pasažérů. Navíc je možné toto místo ještě rozšířit pomocí sklopení zadních dělených sedadel.

Na silnici nový Mini využívá kvality svého moderního podvozku využívajícího technologii Multi-link a umístění kol v rozích karoserie. Mimochodem karoserie nového Mini je dvakrát až třikrát tužší než u jiných soudobých vozů.

Pod kapotou najde své místo čtyřválcový šestnáctiventilový motor, který bude pohánět přední kola. Jeho objem by měl být 1.6 litru, zatím však nejsou známé žádné další informace.

Proslýchá se také, že nevýkonnější model nazvaný Cooper S bude pohánět přeplňovaný čtyřválec 1.8 s výkonem cca 150 koní. Bude-li se tato přeplňovaná verze vyrábět, je pravděpodobné, že bude vybavena šestistupňovou sekvenční převodovkou.

Nový Mini Cooper aspiruje na titul nejbezpečnější vůz třídy, protože kromě mimořádně pevné „buňky na přežití“ nabízí ABS, systém na kontrolu tlaku v pneumatikách a šest (!) airbagů. Ty přední a boční jsou součástí standardní výbavy. Hlavové airbagy jsou součástí příplatkové výbavy.

Nový Mini Cooper se bude vyrábět v britském Oxfordu. Do prodeje by měl přijít v létě příštího roku. Cena za základní provedení by neměla překročit 10 000 liber, tedy asi 580 000,- Kč.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků