Legenda ožívá: Mini Cooper

Když v roce 1959 Sir Alec Issigonis představil první Mini světu nemohl tušit, že uvádí jeden z nejpopulárnějších automobilů světa. Stejně tak nemohl John Cooper tušit, že jeho jméno bude od roku 1961 synonymem sportovních verzí slavného Mini.
Legenda ožívá: Mini Cooper
Když v roce 1959 Sir Alec Issigonis představil první Mini světu nemohl tušit, že uvádí jeden z nejpopulárnějších automobilů světa. Stejně tak nemohl John Cooper tušit, že jeho jméno bude od roku 1961 synonymem sportovních verzí slavného Mini.

Nový Mini Cooper bude poprvé představen veřejnosti na pařížském autosaloně. Představení se uskuteční 28 září a patříte-li mezi jeho fanoušky nemusíte cestovat do Paříže, stačí když přesně ve 12:30 přistoupíte na www.mini.com, kde bude zahájen přímý přenos z pařížského autosalonu.

Mini Cooper není automobilem v retro designu, využívá sice některé prvky a rysy svého předchůdce, ale je větší, silnější, agresivnější než jeho předchůdce. Přední partie vozu, přesněji přední kapota, mřížka chladiče a světla dávají vozu unikátní a velmi přátelský vzhled. Naproti tomu zadní příkře svažující se karoserie dává vozu kompaktní vzhled přesně v tradici Mini Cooper. Zajímavým prvkem je ukrytí sloupků A,B i C za sklem.

V interiéru převládá moderní pojetí jednoduchého a přímočarého designu s charakteristickým tachometrem. Všechny přepínače, tlačítka se jasně snaží vyjádřit svou příslušnost ke značce Mini. Nový Mini se snaží maximálně vyjít vstříc cestujícím i řidiči. Svědčí o tom centrální zamykání, stavitelný sloupek řízení a sedadlo řidiče. Přiměřeně místa je i pro zavazadla pasažérů. Navíc je možné toto místo ještě rozšířit pomocí sklopení zadních dělených sedadel.

Na silnici nový Mini využívá kvality svého moderního podvozku využívajícího technologii Multi-link a umístění kol v rozích karoserie. Mimochodem karoserie nového Mini je dvakrát až třikrát tužší než u jiných soudobých vozů.

Pod kapotou najde své místo čtyřválcový šestnáctiventilový motor, který bude pohánět přední kola. Jeho objem by měl být 1.6 litru, zatím však nejsou známé žádné další informace.

Proslýchá se také, že nevýkonnější model nazvaný Cooper S bude pohánět přeplňovaný čtyřválec 1.8 s výkonem cca 150 koní. Bude-li se tato přeplňovaná verze vyrábět, je pravděpodobné, že bude vybavena šestistupňovou sekvenční převodovkou.

Nový Mini Cooper aspiruje na titul nejbezpečnější vůz třídy, protože kromě mimořádně pevné „buňky na přežití“ nabízí ABS, systém na kontrolu tlaku v pneumatikách a šest (!) airbagů. Ty přední a boční jsou součástí standardní výbavy. Hlavové airbagy jsou součástí příplatkové výbavy.

Nový Mini Cooper se bude vyrábět v britském Oxfordu. Do prodeje by měl přijít v létě příštího roku. Cena za základní provedení by neměla překročit 10 000 liber, tedy asi 580 000,- Kč.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky