Legenda ožívá: Mini Cooper

Když v roce 1959 Sir Alec Issigonis představil první Mini světu nemohl tušit, že uvádí jeden z nejpopulárnějších automobilů světa. Stejně tak nemohl John Cooper tušit, že jeho jméno bude od roku 1961 synonymem sportovních verzí slavného Mini.
Legenda ožívá: Mini Cooper
Když v roce 1959 Sir Alec Issigonis představil první Mini světu nemohl tušit, že uvádí jeden z nejpopulárnějších automobilů světa. Stejně tak nemohl John Cooper tušit, že jeho jméno bude od roku 1961 synonymem sportovních verzí slavného Mini.

Nový Mini Cooper bude poprvé představen veřejnosti na pařížském autosaloně. Představení se uskuteční 28 září a patříte-li mezi jeho fanoušky nemusíte cestovat do Paříže, stačí když přesně ve 12:30 přistoupíte na www.mini.com, kde bude zahájen přímý přenos z pařížského autosalonu.

Mini Cooper není automobilem v retro designu, využívá sice některé prvky a rysy svého předchůdce, ale je větší, silnější, agresivnější než jeho předchůdce. Přední partie vozu, přesněji přední kapota, mřížka chladiče a světla dávají vozu unikátní a velmi přátelský vzhled. Naproti tomu zadní příkře svažující se karoserie dává vozu kompaktní vzhled přesně v tradici Mini Cooper. Zajímavým prvkem je ukrytí sloupků A,B i C za sklem.

V interiéru převládá moderní pojetí jednoduchého a přímočarého designu s charakteristickým tachometrem. Všechny přepínače, tlačítka se jasně snaží vyjádřit svou příslušnost ke značce Mini. Nový Mini se snaží maximálně vyjít vstříc cestujícím i řidiči. Svědčí o tom centrální zamykání, stavitelný sloupek řízení a sedadlo řidiče. Přiměřeně místa je i pro zavazadla pasažérů. Navíc je možné toto místo ještě rozšířit pomocí sklopení zadních dělených sedadel.

Na silnici nový Mini využívá kvality svého moderního podvozku využívajícího technologii Multi-link a umístění kol v rozích karoserie. Mimochodem karoserie nového Mini je dvakrát až třikrát tužší než u jiných soudobých vozů.

Pod kapotou najde své místo čtyřválcový šestnáctiventilový motor, který bude pohánět přední kola. Jeho objem by měl být 1.6 litru, zatím však nejsou známé žádné další informace.

Proslýchá se také, že nevýkonnější model nazvaný Cooper S bude pohánět přeplňovaný čtyřválec 1.8 s výkonem cca 150 koní. Bude-li se tato přeplňovaná verze vyrábět, je pravděpodobné, že bude vybavena šestistupňovou sekvenční převodovkou.

Nový Mini Cooper aspiruje na titul nejbezpečnější vůz třídy, protože kromě mimořádně pevné „buňky na přežití“ nabízí ABS, systém na kontrolu tlaku v pneumatikách a šest (!) airbagů. Ty přední a boční jsou součástí standardní výbavy. Hlavové airbagy jsou součástí příplatkové výbavy.

Nový Mini Cooper se bude vyrábět v britském Oxfordu. Do prodeje by měl přijít v létě příštího roku. Cena za základní provedení by neměla překročit 10 000 liber, tedy asi 580 000,- Kč.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků