Legenda je zpátky! Prodrive P25 odhaluje design i techniku, vznikne 25 kusů s cenou tak akorát

Poslední dobou se ukazuje, že dobrých restomodů není nikdy dost. Přece k čemu jít dopředu, když můžete udělat krok zpátky a spářit to se současnou technikou?

Na světě je další restomod a tentokrát potěší fanoušky rallye aut z 90. let. Britská tuningová společnost Prodrive se totiž rozhodla vzkřísit ikonické Subaru Impreza 22B STI, široké kupé založené na klasickém Subaru Impreza, které se vyrábělo od března do srpna roku 1998. Tenkrát se 400 kusů určených pro Japonsko údajně vyprodalo za půl hodiny, nicméně další zdroje uvádějí dva dny. Každopádně obě čísla jsou úžasná.

Restomod se jmenuje Prodrive P25 a vznikne jich pouze 25. Základem je dvoudveřové šasi modelu Imprezy a většina karosářských panelů je vyrobena z karbonu. Celkovou hmotnost vozu se tak podařilo dostat pod 1200 kilogramů. Na voze spolupracoval také Peter Stevens, tehdejší designér původní závodní Imprezy z roku 1997.

Pod kapotou restomodu je aktuální čtyřválcový motor boxer o objemu 2,5 litru. Byl však kompletně přepracován, a to včetně nových pístů a ojnic. Závěrem dostal turbodmychadlo Garrett a titanové výfuky Akrapovič. Výkon motoru by měl být přes 400 koní a maximální hodnota točivého momentu dělá přes 600 N.m.

Motor je spárovaný se šestistupňovou sekvenční převodovkou a pohání všechna čtyři kola. Řadit se ale dá také pádly pod volantem. K dispozici je také funkce Launch Control z vozů WRC. Vůz má tři diferenciály, vpředu i vzadu samosvorné. O zastavování se starají brzdy AP Racing s kotouči o průměru 380 a 350 mm. Vůz obouvá pneumatiky Bridgestone Potenza 235/35 R19.

Každý vůz bude stát 460.000 liber bez daně, tedy v přepočtu 13,2 milionu korun. Za podobné peníze se dnes draží původní vozy. Vzhledem k různým stavům jdou ale pochopitelně najít i levnější. Výroba bude probíhat přímo ve vedení společnosti v Banbury a první zákazníky se svých vozů dočkají ještě před koncem tohoto roku. Dynamický debut si vůz odbude již tento víkend na festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Subaru Impreza

V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.

Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza

Váš názor Další článek: Z Evropy do celého světa: Hyundai, Kia a Genesis budou na starém kontinentu vyvíjet ještě více aut

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,