Leden: v západní Evropě se prodalo méně aut, nejméně se dařilo VW, Seatu a Opelu

V Západní Evropě se prodalo v lednu 1 173 273 nových vozů, což je o 1,6 procenta méně než ve stejném měsíci v roce 2003. Největší pokles zaznamenalo Německo, které prodalo o 12,4 procenta méně aut, Švédsko o 16,4 procenta a Francie o 11,9 procenta. Trh poklesl rovněž v Belgii (-6,3 %), Rakousku (-5,3 %) a Španělsku (-3,9 %). Naopak prodeje byly lepší ve Finsku (+ 30,9 %), Dánsku (+14 %), Norsku (+17,6 %) a Islandu (+14,9 %). V řádově v procentech se zvýšily také prodeje v Itálii a Velké Británii.

Evropští výrobci pláčí nad výdělkem

Největší poklesy potkaly koncerny GM, Volkswagen a Daimler-Chrysler. Opel, nejdůležitější značka GM v Evropě, prodal o 11 procent méně, Volkswagen o 10,2 procenta a Seat o 17,7 procenta. Neméně špatně se dařilo také koncernu Daimler-Chrysler, kehož prodeje byly nižší o o 8,3 procent. Mercedes-Benz měl pokles 8,3 procent, Chrysler 14,8 procent. Ztratil i koncern PSA (-8,6 %), přičemž Citroen 7,1 procenta a Peugeot 9,8 procenta. Renault si pohoršil jen o 2,8 procenta a BMW pak o 0,9 procenta.

Vítězí Japonsko a Korea

Naopak hodně si polepšili japonští a korejští výrobci, kteří prodali dohromady o 20,1 procenta více než v roce 2003. Nejvíce se dařilo společnosti Kia, která prodala o 33 procent více aut, Toyotě (+29,2 %) a Mazdě (+24,8 %). Špatně na tom není ani koncern Ford, který zvýšil prodeje o 0,7 procenta, přičemž největší růst zaznamenal Jaguar (+43,2 %). Polepšil si také Fiat (+1,4 %), jehož nejúspěšnější značkou je Lancia (+20 %).

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků