Leden: v západní Evropě se prodalo méně aut, nejméně se dařilo VW, Seatu a Opelu

V Západní Evropě se prodalo v lednu 1 173 273 nových vozů, což je o 1,6 procenta méně než ve stejném měsíci v roce 2003. Největší pokles zaznamenalo Německo, které prodalo o 12,4 procenta méně aut, Švédsko o 16,4 procenta a Francie o 11,9 procenta. Trh poklesl rovněž v Belgii (-6,3 %), Rakousku (-5,3 %) a Španělsku (-3,9 %). Naopak prodeje byly lepší ve Finsku (+ 30,9 %), Dánsku (+14 %), Norsku (+17,6 %) a Islandu (+14,9 %). V řádově v procentech se zvýšily také prodeje v Itálii a Velké Británii.

Evropští výrobci pláčí nad výdělkem

Největší poklesy potkaly koncerny GM, Volkswagen a Daimler-Chrysler. Opel, nejdůležitější značka GM v Evropě, prodal o 11 procent méně, Volkswagen o 10,2 procenta a Seat o 17,7 procenta. Neméně špatně se dařilo také koncernu Daimler-Chrysler, kehož prodeje byly nižší o o 8,3 procent. Mercedes-Benz měl pokles 8,3 procent, Chrysler 14,8 procent. Ztratil i koncern PSA (-8,6 %), přičemž Citroen 7,1 procenta a Peugeot 9,8 procenta. Renault si pohoršil jen o 2,8 procenta a BMW pak o 0,9 procenta.

Vítězí Japonsko a Korea

Naopak hodně si polepšili japonští a korejští výrobci, kteří prodali dohromady o 20,1 procenta více než v roce 2003. Nejvíce se dařilo společnosti Kia, která prodala o 33 procent více aut, Toyotě (+29,2 %) a Mazdě (+24,8 %). Špatně na tom není ani koncern Ford, který zvýšil prodeje o 0,7 procenta, přičemž největší růst zaznamenal Jaguar (+43,2 %). Polepšil si také Fiat (+1,4 %), jehož nejúspěšnější značkou je Lancia (+20 %).

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků