Německý export v posledních týdnech strmě rostl. Výraznou měrou se na tom podílely i BMW, Mercedes-Benz a Audi. Ukázalo se to při vyhlášení výsledků lednových rekordních prodejů.
V Mnichově sídlící automobilka BMW, jež je nyní na světovém trhu luxusních vozů jedničkou, oznámila, že ve srovnání s lednem loňského roku prodala o 28 procent vozů více. Byly v tom zahrnuty i prodeje vozů jejích značek Mini a Rolls-Royce. Prodeje dosáhly 90 841 kusů. V Číně vzrostly o ohromujících 70 procent. Hlavní zájem byl o malý X1 (zájem stoupl o 73 procent) a vozy řady 5 (prodeje se zdvojnásobily).
Pozadu nezůstal ani rival bavorské automobilky Audi. Prodeje třetího největšího výrobce luxusních aut stouply o 23 procent oproti loňsku. „Očekáváme opravdu velmi silné první čtvrtletí,“ okomentoval výsledky šéf prodejů Audi Peter Schwarzenbauer. Prodeje vozů značky Audi se zvýšily v Evropě, a to i přes finační problémy některých zemí, v USA pak stouply o 20 procent oproti předcházejícímu roku, v Číne vzrostly o 32 procenta. Velká poptávka byla hlavně po modelech Q5 a Q7.
Po BMW a Audi přišel se stejně příznivými zprávami i další gigant, Mercedes-Benz. Ten oznámil třiadvacetiprocentní zvýšení prodejů. V lednu prodal 82 700 vozů (loni 67 000).
Výsledky tří německých výrobců luxusních vozů představují pozoruhodný posun oproti roku 2010. První měsíce loňského roku totiž prodeje stagnovaly, trh se stále ještě nevzpamatoval z prudkého poklesu způsobeného finanční krizí. Hlavní zásluhu na nečekaně rychlém zmrtvýchvstání trhu s luxusnímu automobily má bezesporu zvyšující se počet kupců v Číně a pak také zotavení ekonomiky v USA.