LeasePlan má jasnou vizi: nulové emise do roku 2030

Společnost LeasePlan chce hrát vedoucí roli v přechodu od spalovacích motorů k alternativním řešením. Jejím cílem je dosáhnut do roku 2030 nulových emisí v rámci automobilových flotil svých zákazníků. Zároveň do roku 2021 plánuje kompletní výměnu vozidel zaměstnanců za elektromobily.
LeasePlan má jasnou vizi: nulové emise do roku 2030

LeasePlan, přední společnost v oblasti správy podnikových vozových flotil, patří mezi největší podporovatele tzv. zelené mobility. Připojil se k několika globálním i tuzemským aktivitám na podporu jejího rozvoje a pro své zákazníky přichystal balíčky služeb, které jim pomáhají s přechodem od spalovacích motorů. Zatím jsou dostupné klientům na nejvyspělejších trzích. Zahrnují nejen atraktivní financování elektromobilů, ale i dobíjecích stanic, a to na pracovištích a v případě zájmu dokonce v domech řidičů.

Výsledkem je narůstající podíl alternativních pohonů. LeasePlan dnes působí ve 32 státech a největší nárůst elektromobility eviduje v západních zemích, které vytvářejí příznivé podmínky pro její výraznější rozšíření. U nás je nástup „zelených aut“ přeci jen pomalejší, ale i tady zájem klientů o alternativní pohony roste ‒ jejich podíl v portfoliu tuzemské pobočky LeasePlanu je výrazně vyšší, než je tomu v rámci celé České republiky.

Klepněte pro větší obrázek

Firma považuje odklon od spalovacích motorizací za jednu z největších výzev současného světa. Letos v létě se proto stala zakládajícím partnerem nové globální koalice ZEV Challenge. Organizují ji nezisková skupina The Climate Group a seskupení C40, které sdružuje velká světová města, jež jsou aktivní v úsilí namířenému proti změnám klimatu.

Cílem ZEV Challenge (z anglického Zero Emission Vehicle neboli vozidlo s nulovými emisemi) je spojit státy, regiony, města, podniky i nevládní organizace, aby vyslaly automobilovému průmyslu jasný signál o rostoucí poptávce po elektrických vozidlech. Partneři budou rozvíjet a obhajovat návrhy a řešení, které by měly vést k masovému přijetí elektromobility.

Tex Gunning, generální ředitel společnosti LeasePlan, k tomu říká: „Ačkoli chuť na elektromobily roste každým dnem, stále ještě není k dispozici dostatek vozů, chybí také infrastruktura, ale i politické kroky, které by tento požadavek mohly naplnit. Rozšíření elektromobilů přitom může být jedním z nejjednodušších způsobů, jak řešit změnu klimatu.“ Více než polovina vozů na silnici dnes patří firmám, proto jsou právě podnikové flotily přirozeným výchozím bodem pro přestup na elektřinu.

Česká pobočka LeasePlanu se alternativním pohonům začala systematicky věnovat už před více než sedmi lety. Nedávno vstoupila do spolku Čistá mobilita. „Ukazuje se, že u nás chybějí projekty, které by propojily odborníky z oblasti provozování vozidel s experty, kteří mají na starosti legislativu. Spolek Čistá mobilita se soustřeďuje právě na tuto oblast. Záběr spolku je ale širší. Důležité je, že chce být nablízku konečným uživatelům. Je totiž zapotřebí dát řidičům možnost, aby si vozidla s alternativními pohony mohli osobně vyzkoušet. Jen tak můžeme nastartovat jejich rozmach,“ vysvětluje zástupce technického ředitele české pobočky LeasePlanu Daniel Prostějovský.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků