Zřejmě nejlevnější elektrický sporťák světa stojí jen 400 tisíc. Ujede 305 km

Leapmotor LP-S01 sice dvoustovku nepřekročí, ale za ty peníze může být v budoucnu zajímavou volbou pro nadšence.

Čínská automobilka Leapmotor v loňském roce dokončila práce na sportovním elektromobilu LP- S01. Za uniformním názvem se skrývá designově zajímavé auto, které je momentálně nejlevnějším vozem ve svém segmentu. Ceny totiž v přepočtu začínají na 400.000 korunách.

Vzhledově je LP-S01 směsicí ověřených postupů. Najdete tu výrazné boční linky, vystouplé přední světlomety s LED technologií, záď ve stylu karoserie fastback a výrazný světlený podpis zadních svítilen. Kupé skromných rozměrů pojme až čtyři pasažéry a má pro ně připravenou celkem slušnou výbavu. 

Čínský BYD zbrojí do Evropy. Prodávat zde chce i nový elektrický sedan Han EV

Čínský BYD zbrojí do Evropy. Prodávat zde chce i nový elektrický sedan Han EV

Má výškově i podélně nastavitelný sloupek řízení, kožené čalounění sedadel, digitální přístrojový štít, velký infotainment se spoustou funkcí, parkovací kameru s rozhledem okolo celého vozu a se slušným rozlišením, volitelné ambientní osvětlení a dokonce i sklopnou zadní řadu sedadel pro větší náklady.

Výkonem to také není žádné ořezávátko. Elektromotor pohánějící přední kola disponuje výkonem 125 kW (170 koní) a točivým momentem 250 N.m. Z 0 na 100 km/h se vůz rozhýbe za 6,9 sekundy. Výrobce také uvádí čas akcelerace z 0 na 50 km/h, který je 2,6 sekundy. Maximální rychlost je však omezena na 134 km/h.

Porsche začíná dělat rozruch v Americe. Nový Taycan láká tisíce zákazníků Tesly

Porsche začíná dělat rozruch v Americe. Nový Taycan láká tisíce zákazníků Tesly

K dispozici jsou 35,6- a 48kWh baterie. Menší vozu vystačí na jedno nabití k ujetí 305 kilometrů a s větší ujede dokonce 451 kilometrů. Měřeno je to však podle starší metodiky NEDC. Cena vozu se v přepočtu pohybuje od 400 do 672.000 korun. Leapmotor v České republice prozatím nekoupíte. S rostoucími ambicemi čínských automobilek a jejich expanzí do Evropy ale není vyloučeno, že se podobný vůz objeví i u nás. Zatím ale slouží jako ukázka toho, co zvládne pár let stará čínská automobilka.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků