Le Mans 2014: Audi první, Toyota třetí a neúspěšný návrat Porsche

Letošní ročník závodu v Le Mans je minulostí. Vítězství v napínavé bitvě nakonec slaví tým Audi, který obsadil první dvě místa. Třetí dojela i přes problémy Toyota. Očekávaný návrat automobilky Porsche se s úspěchem nesetkal. Ani jeden ze speciálů 919 Hybrid do cíle nedojel. Závod sledovalo 262 000 diváků.

Legendární 24 h Le Mans startuje o víkendu, pojede Porsche i Charouz

Legendární 24 h Le Mans startuje o víkendu, pojede Porsche i Charouz

Celkovým vítězem hlavní kategorie LMP1 se stala posádka Fässler / Lotterer / Tréluyer s vozem Audi R18 e-tron quattro, která zvládla ujet 379 kol. Po ročnících 2011 a 2012 jde o jejich třetí triumf. O tři kola za vítězem zaostal díky technickým problémům druhý speciál Audi, za jehož volantem se střídal di Grassi, Gené a Kristensen. Poslední jmenovaný letos útočil na své jubilejní desáté vítězství.

Porsche 911 Carrera S v barvách Martini Racing míří také na český trh

Porsche 911 Carrera S v barvách Martini Racing míří také na český trh

Mezi favority jednoznačně patřila Toyota, která se také objevila ve vedení, konkrétně šlo o posádku Wurz / Sarrazin / Nakajima. Jejich úspěšné počínání ovšem zastavila brzy ráno závada na elektrice. Druhá Toyota měla hned na začátku závodu nehodu, po opravě se ale vrátila zpět a nakonec se Davidson, Lapierre a Buemi prokousali až na třetí místo.

Pomohlo jim v tom také odstoupení obou automobilů značky Porsche. Speciál 919 Hybrid se sice dostal dnes po jedenácté hodině do vedení, posádka kolem bývalého jezdce F1 Marka Webbera ovšem musela po dvaceti minutách v čele kvůli technickým problémům odstoupit. Nedlouho poté je nedobrovolně následoval i druhý vůz Porsche (Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb). Ten se sice těsně před koncem vrátil na trať a do cíle dojel, klasifikován ovšem nebyl. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Foto: Audi, Porsche, Toyota

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků