Le Mans 2014: Audi první, Toyota třetí a neúspěšný návrat Porsche

Letošní ročník závodu v Le Mans je minulostí. Vítězství v napínavé bitvě nakonec slaví tým Audi, který obsadil první dvě místa. Třetí dojela i přes problémy Toyota. Očekávaný návrat automobilky Porsche se s úspěchem nesetkal. Ani jeden ze speciálů 919 Hybrid do cíle nedojel. Závod sledovalo 262 000 diváků.

Legendární 24 h Le Mans startuje o víkendu, pojede Porsche i Charouz

Legendární 24 h Le Mans startuje o víkendu, pojede Porsche i Charouz

Celkovým vítězem hlavní kategorie LMP1 se stala posádka Fässler / Lotterer / Tréluyer s vozem Audi R18 e-tron quattro, která zvládla ujet 379 kol. Po ročnících 2011 a 2012 jde o jejich třetí triumf. O tři kola za vítězem zaostal díky technickým problémům druhý speciál Audi, za jehož volantem se střídal di Grassi, Gené a Kristensen. Poslední jmenovaný letos útočil na své jubilejní desáté vítězství.

Porsche 911 Carrera S v barvách Martini Racing míří také na český trh

Porsche 911 Carrera S v barvách Martini Racing míří také na český trh

Mezi favority jednoznačně patřila Toyota, která se také objevila ve vedení, konkrétně šlo o posádku Wurz / Sarrazin / Nakajima. Jejich úspěšné počínání ovšem zastavila brzy ráno závada na elektrice. Druhá Toyota měla hned na začátku závodu nehodu, po opravě se ale vrátila zpět a nakonec se Davidson, Lapierre a Buemi prokousali až na třetí místo.

Pomohlo jim v tom také odstoupení obou automobilů značky Porsche. Speciál 919 Hybrid se sice dostal dnes po jedenácté hodině do vedení, posádka kolem bývalého jezdce F1 Marka Webbera ovšem musela po dvaceti minutách v čele kvůli technickým problémům odstoupit. Nedlouho poté je nedobrovolně následoval i druhý vůz Porsche (Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb). Ten se sice těsně před koncem vrátil na trať a do cíle dojel, klasifikován ovšem nebyl. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Foto: Audi, Porsche, Toyota

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků