Le Mans 2014: Audi první, Toyota třetí a neúspěšný návrat Porsche

Letošní ročník závodu v Le Mans je minulostí. Vítězství v napínavé bitvě nakonec slaví tým Audi, který obsadil první dvě místa. Třetí dojela i přes problémy Toyota. Očekávaný návrat automobilky Porsche se s úspěchem nesetkal. Ani jeden ze speciálů 919 Hybrid do cíle nedojel. Závod sledovalo 262 000 diváků.

Legendární 24 h Le Mans startuje o víkendu, pojede Porsche i Charouz

Legendární 24 h Le Mans startuje o víkendu, pojede Porsche i Charouz

Celkovým vítězem hlavní kategorie LMP1 se stala posádka Fässler / Lotterer / Tréluyer s vozem Audi R18 e-tron quattro, která zvládla ujet 379 kol. Po ročnících 2011 a 2012 jde o jejich třetí triumf. O tři kola za vítězem zaostal díky technickým problémům druhý speciál Audi, za jehož volantem se střídal di Grassi, Gené a Kristensen. Poslední jmenovaný letos útočil na své jubilejní desáté vítězství.

Porsche 911 Carrera S v barvách Martini Racing míří také na český trh

Porsche 911 Carrera S v barvách Martini Racing míří také na český trh

Mezi favority jednoznačně patřila Toyota, která se také objevila ve vedení, konkrétně šlo o posádku Wurz / Sarrazin / Nakajima. Jejich úspěšné počínání ovšem zastavila brzy ráno závada na elektrice. Druhá Toyota měla hned na začátku závodu nehodu, po opravě se ale vrátila zpět a nakonec se Davidson, Lapierre a Buemi prokousali až na třetí místo.

Pomohlo jim v tom také odstoupení obou automobilů značky Porsche. Speciál 919 Hybrid se sice dostal dnes po jedenácté hodině do vedení, posádka kolem bývalého jezdce F1 Marka Webbera ovšem musela po dvaceti minutách v čele kvůli technickým problémům odstoupit. Nedlouho poté je nedobrovolně následoval i druhý vůz Porsche (Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb). Ten se sice těsně před koncem vrátil na trať a do cíle dojel, klasifikován ovšem nebyl. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Foto: Audi, Porsche, Toyota

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků