LC 470: retro kára na víkendy

Co takhle spojit design klasického veterána a technologie dnešních dnů? Že to nejde? LC 470 vás přesvědčí o opaku.

Pokud vám společnost LC nic neříká, nic si z toho nedělejte. Až do dnešního dne totiž kolem sebe nevířila jinak klidné vody, takže o ni věděli jen ti, kteří si chtěli nechat postavit auto na zakázku.

Nyní ovšem přichází první větší série malosériového výrobce. Dvoumístný roadster navazuje na stejnou kategorií vozů z poloviny minulého století. Padesátá léta byla podobným tvarům zaslíbená a ještě dnes se najde dost movitých řidičů, kteří by si vůz podobných tvarů (ovšem s dnešní technikou) rádi koupili.

Právě pro ně je určen nový LC 470, který je na rozdíl od většiny produkce společnosti LC homologován i do běžného provozu. Trubkový rám je postaven na vlastním podvozku. To vše pak obalují panely z hliníku, karbonu a uhlíkových vláken.

O pohon vozu se stará osmiválec o objemu 5,7 l, který má svůj původ u koncernu General Motors. 471 koní při 5 800 ot./min se postará o takřka dokonalou dynamiku. Stovka za 3,4 a maximálka 290 km/h a to vše se sluncem nad hlavou. Zážitek jak má být.

Motor je uložen vpředu a prostřednictvím pětistupňového manuálu Tremec TKO600 posílá svůj výkon na zadní kola.

A na kolik přijde tato hračka? Bez daní, cel a poplatků to bude ani ne milion a půl v českých korunách. A to, i pokud si připočteme nutné daňové a další výdaje, nezní vůbec nezajímavě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
LC 470
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků