Lazzarini 550 Italia: Fiat 500 s motorem Ferrari 458 Italia

Zní to docela bizarně, ale jestli máte dobrodružnou povahu a dost peněz, můžete tento stroj mít.

Pokud vám přijde Nissan Juke-R, tedy kompaktní SUV Nissan Juke s pohonným ústrojím adaptovaným ze sportovního kupé Nissan GT-R, jako šílenost, to jste se ještě neseznámili s plány italské společnosti Lazzarini Design. Jejím záměrem, o němž zatím hovoří pouze počítačové rendery, je postavit zcela unikátní prototyp vycházející z malého kultovního modelu Fiat 500.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lazzarini 550 Italia: zatím jen na papíře, totiž v počítači

Jádrem přestavby pojmenované Lazzarini 550 Italia (cifra naznačuje výkon motoru v koních) se má stát standardní dvoudveřový Fiat 500, jenž by se tak mohl vrátit k instalaci motoru do zadní části karoserie. A nepůjde o žádnou „foukanou“: nepočítá se s ničím menším než s atmosféricky plněným vidlicovým osmiválcem ze sportovního modelu Ferrari 458 Italia. A u Lazzarini Design hledají investora, který by finančně zajistil vývoj a výrobu jediného prototypu.

Test Fiat 500 1,2: s benzinem pod pět

Test Fiat 500 1,2: s benzinem pod pět

A ten byl pány z Lazzari Designu spočítán v přepočtu na více než 11,4 mil. Kč, což tedy bude od nového investora vyžadovat opravdu značnou dávku odhodlanosti a bláznovství. Vše se tedy zatím odehrává na úrovni počítačových simulací. V rámci nich vynikla potřeba snížit výkon z původních 570 koní (425 kW) na „pouhých“ 550 koní (405 kW) z důvodu „špatného vyvážení vozu během rychlých změn převodů“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podovzek má být adaptován přímo z Ferrari 458 Italia

Podvozek prototypu Lazzarini 550 Italia má dále využívat přepracovaných závěsů kol, upravené převodovky a nově nastaveného diferenciálu s omezenou svorností pocházejících opět z Ferrari 458 Italia. Rozchod kol má být rozšířen o 400 mm vpředu a o plných 600 mm vzadu, přičemž rozvor se prý prodlouží o nějakých 300 mm zhruba na 2 600 mm.

Ferrari 458 Italia: hrdá Italka detailně

Ferrari 458 Italia: hrdá Italka detailně

Pohonná jednotka by se tím (celkem pochopitelně) vrátila do zadní části karoserie po vzoru původních Fiatů 500 z padesátých let, přičemž palivová nádrž a další části příslušenství se přestěhují vpřed (takže pro sebevraždu ideální). Pro optimální rozložení hmotnosti bude karoserie vozu opatřena dodatečnou zátěží ve své přední a střední části, což pohotovostní hmotnost prototypu oproti standardnímu Fiatu 500 navýší spolu s dalšími úpravami jen o nějakých 130 kg na rovnou tunu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lazzarini 550 Italia a osmiválec z Ferrari

Ale zpět nohama na zem. Je třeba připomenout, že se stále pohybujeme v hypotetické rovině, a je více než pravděpodobné, že se Lazzarini 550 Italia na silnici nakonec nikdy nepodívá. Ale kdo ví…

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků