Lazzarini 550 Italia: Fiat 500 s motorem Ferrari 458 Italia

Zní to docela bizarně, ale jestli máte dobrodružnou povahu a dost peněz, můžete tento stroj mít.

Pokud vám přijde Nissan Juke-R, tedy kompaktní SUV Nissan Juke s pohonným ústrojím adaptovaným ze sportovního kupé Nissan GT-R, jako šílenost, to jste se ještě neseznámili s plány italské společnosti Lazzarini Design. Jejím záměrem, o němž zatím hovoří pouze počítačové rendery, je postavit zcela unikátní prototyp vycházející z malého kultovního modelu Fiat 500.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lazzarini 550 Italia: zatím jen na papíře, totiž v počítači

Jádrem přestavby pojmenované Lazzarini 550 Italia (cifra naznačuje výkon motoru v koních) se má stát standardní dvoudveřový Fiat 500, jenž by se tak mohl vrátit k instalaci motoru do zadní části karoserie. A nepůjde o žádnou „foukanou“: nepočítá se s ničím menším než s atmosféricky plněným vidlicovým osmiválcem ze sportovního modelu Ferrari 458 Italia. A u Lazzarini Design hledají investora, který by finančně zajistil vývoj a výrobu jediného prototypu.

Testy | Fiat

Test Fiat 500 1,2: s benzinem pod pět

A ten byl pány z Lazzari Designu spočítán v přepočtu na více než 11,4 mil. Kč, což tedy bude od nového investora vyžadovat opravdu značnou dávku odhodlanosti a bláznovství. Vše se tedy zatím odehrává na úrovni počítačových simulací. V rámci nich vynikla potřeba snížit výkon z původních 570 koní (425 kW) na „pouhých“ 550 koní (405 kW) z důvodu „špatného vyvážení vozu během rychlých změn převodů“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podovzek má být adaptován přímo z Ferrari 458 Italia

Podvozek prototypu Lazzarini 550 Italia má dále využívat přepracovaných závěsů kol, upravené převodovky a nově nastaveného diferenciálu s omezenou svorností pocházejících opět z Ferrari 458 Italia. Rozchod kol má být rozšířen o 400 mm vpředu a o plných 600 mm vzadu, přičemž rozvor se prý prodlouží o nějakých 300 mm zhruba na 2 600 mm.

Ferrari

Ferrari 458 Italia: hrdá Italka detailně

Pohonná jednotka by se tím (celkem pochopitelně) vrátila do zadní části karoserie po vzoru původních Fiatů 500 z padesátých let, přičemž palivová nádrž a další části příslušenství se přestěhují vpřed (takže pro sebevraždu ideální). Pro optimální rozložení hmotnosti bude karoserie vozu opatřena dodatečnou zátěží ve své přední a střední části, což pohotovostní hmotnost prototypu oproti standardnímu Fiatu 500 navýší spolu s dalšími úpravami jen o nějakých 130 kg na rovnou tunu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lazzarini 550 Italia a osmiválec z Ferrari

Ale zpět nohama na zem. Je třeba připomenout, že se stále pohybujeme v hypotetické rovině, a je více než pravděpodobné, že se Lazzarini 550 Italia na silnici nakonec nikdy nepodívá. Ale kdo ví…

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků