Latin NCAP: v Latinské Americe se jezdí v „rakvích“

Nová metodika nárazových testů Latin NCAP ukázala, že regionálně nejprodávanější auta nabízejí katastrofální úroveň bezpečnosti.

Jedna značka nemusí znamenat stejnou kvalitu na celém světě. Nejde jen o McDonalds nebo Coca-Colu, ale také o NCAP, jež je renomovanou známkou pro klasifikaci bezpečnosti nových automobilů s vlastními mutacemi v různých regionech světa. V Jižní Americe snaha o zavedení evropské metodiky vyústila ve smutné konstatování: většina automobilů nabízených na trzích Latinské Ameriky poskytuje své posádce v případě nehody minimální, nebo dokonce žádnou ochranu…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cehvrolet Celta / Chevrolet Corsa Classic / Chevrolet Cruze LT

Max Mosley, někdejší šéf federace FIA a stávající prezident agentury Global NCAP, k dosaženým výsledkům uvedl: „Podle posledních zjištění je většina automobilů prodávaných v Jižní Americe v otázce bezpečnosti přibližně 20 let za Evropou a Severní Amerikou. To je nepřípustné. Chceme, aby Spojené národy uplatňovaly (identické) bezpečnostní standardy na nová auta po celém světě. A také chceme, aby se spotřebitelé při výběru nového vozu báli o svůj život.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Tiida Hatchback s jedním / dvěma airbagy / Nissan March

Čelní náraz (v civilizovaných zemích běžnou) standardní rychlostí 64 km/h ukázal, že tuhost karoserie většiny vozů je velmi slabá a v kombinaci s absencí airbagů vede k průměrnému zisku pouhé jedné hvězdy z pěti. To jen potvrzuje známou skutečnost, že v zaostalých a rozvojových zemích nehraje ve světle pomyslné hodnoty lidského života bezpečnost nijak zásadní roli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ka / Ford Focus / Fiat Novo Uno Evo

A pokrok? Pochopitelně pouze minimální. Několik jihoamerických zemí včetně Brazílie a Argentiny alespoň přislíbilo, že zavedou povinnost instalací airbagů. Ovšem až od roku 2014…
 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků