Latin NCAP: v Latinské Americe se jezdí v „rakvích“

Nová metodika nárazových testů Latin NCAP ukázala, že regionálně nejprodávanější auta nabízejí katastrofální úroveň bezpečnosti.

Jedna značka nemusí znamenat stejnou kvalitu na celém světě. Nejde jen o McDonalds nebo Coca-Colu, ale také o NCAP, jež je renomovanou známkou pro klasifikaci bezpečnosti nových automobilů s vlastními mutacemi v různých regionech světa. V Jižní Americe snaha o zavedení evropské metodiky vyústila ve smutné konstatování: většina automobilů nabízených na trzích Latinské Ameriky poskytuje své posádce v případě nehody minimální, nebo dokonce žádnou ochranu…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cehvrolet Celta / Chevrolet Corsa Classic / Chevrolet Cruze LT

Max Mosley, někdejší šéf federace FIA a stávající prezident agentury Global NCAP, k dosaženým výsledkům uvedl: „Podle posledních zjištění je většina automobilů prodávaných v Jižní Americe v otázce bezpečnosti přibližně 20 let za Evropou a Severní Amerikou. To je nepřípustné. Chceme, aby Spojené národy uplatňovaly (identické) bezpečnostní standardy na nová auta po celém světě. A také chceme, aby se spotřebitelé při výběru nového vozu báli o svůj život.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Tiida Hatchback s jedním / dvěma airbagy / Nissan March

Čelní náraz (v civilizovaných zemích běžnou) standardní rychlostí 64 km/h ukázal, že tuhost karoserie většiny vozů je velmi slabá a v kombinaci s absencí airbagů vede k průměrnému zisku pouhé jedné hvězdy z pěti. To jen potvrzuje známou skutečnost, že v zaostalých a rozvojových zemích nehraje ve světle pomyslné hodnoty lidského života bezpečnost nijak zásadní roli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ka / Ford Focus / Fiat Novo Uno Evo

A pokrok? Pochopitelně pouze minimální. Několik jihoamerických zemí včetně Brazílie a Argentiny alespoň přislíbilo, že zavedou povinnost instalací airbagů. Ovšem až od roku 2014…
 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků