Latin NCAP: v Latinské Americe se jezdí v „rakvích“

Nová metodika nárazových testů Latin NCAP ukázala, že regionálně nejprodávanější auta nabízejí katastrofální úroveň bezpečnosti.

Jedna značka nemusí znamenat stejnou kvalitu na celém světě. Nejde jen o McDonalds nebo Coca-Colu, ale také o NCAP, jež je renomovanou známkou pro klasifikaci bezpečnosti nových automobilů s vlastními mutacemi v různých regionech světa. V Jižní Americe snaha o zavedení evropské metodiky vyústila ve smutné konstatování: většina automobilů nabízených na trzích Latinské Ameriky poskytuje své posádce v případě nehody minimální, nebo dokonce žádnou ochranu…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cehvrolet Celta / Chevrolet Corsa Classic / Chevrolet Cruze LT

Max Mosley, někdejší šéf federace FIA a stávající prezident agentury Global NCAP, k dosaženým výsledkům uvedl: „Podle posledních zjištění je většina automobilů prodávaných v Jižní Americe v otázce bezpečnosti přibližně 20 let za Evropou a Severní Amerikou. To je nepřípustné. Chceme, aby Spojené národy uplatňovaly (identické) bezpečnostní standardy na nová auta po celém světě. A také chceme, aby se spotřebitelé při výběru nového vozu báli o svůj život.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Tiida Hatchback s jedním / dvěma airbagy / Nissan March

Čelní náraz (v civilizovaných zemích běžnou) standardní rychlostí 64 km/h ukázal, že tuhost karoserie většiny vozů je velmi slabá a v kombinaci s absencí airbagů vede k průměrnému zisku pouhé jedné hvězdy z pěti. To jen potvrzuje známou skutečnost, že v zaostalých a rozvojových zemích nehraje ve světle pomyslné hodnoty lidského života bezpečnost nijak zásadní roli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ka / Ford Focus / Fiat Novo Uno Evo

A pokrok? Pochopitelně pouze minimální. Několik jihoamerických zemí včetně Brazílie a Argentiny alespoň přislíbilo, že zavedou povinnost instalací airbagů. Ovšem až od roku 2014…
 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků